Kaikki vaihdettu, ei jarruta
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kaikki vaihdettu, ei jarruta
Jaahap, auto on korjaamolla, lähes vihoviimeinen jarruosa vaihdettu, eikä kuskin puolen etujarru jarruta.
Edessä on uudet satulat, uudet palat ja letkut. Tasapainosäädin on uusi. Taakse menevä putki on uusi. Takaa on kaikki paitsi yksi satula uusittu.
Vanhaa edessä on vain levyt, jotka ovat kieltämättä uraiset. Mutta noillakin on jarruttanut niin että radallakin on pärjännyt, vika tuli vasta parin viikon seisottamisen jälkeen tai jotain. Nyt kumi savuaa vain vänkärin puolelta ja ratti vääntää sinne kivasti. Kuskin puolen camber päin helvettiä ja kumi kieroon kulunut - mutta eihän sillä voi olla täysjarrutuksessa paskaakaan väliä lukkiutumisen kannalta.
Mikähän helvetti muu asia voi vaikuttaa etupään ottamiseen? Roska siinä tasapainosäätimeessä?
Edessä on uudet satulat, uudet palat ja letkut. Tasapainosäädin on uusi. Taakse menevä putki on uusi. Takaa on kaikki paitsi yksi satula uusittu.
Vanhaa edessä on vain levyt, jotka ovat kieltämättä uraiset. Mutta noillakin on jarruttanut niin että radallakin on pärjännyt, vika tuli vasta parin viikon seisottamisen jälkeen tai jotain. Nyt kumi savuaa vain vänkärin puolelta ja ratti vääntää sinne kivasti. Kuskin puolen camber päin helvettiä ja kumi kieroon kulunut - mutta eihän sillä voi olla täysjarrutuksessa paskaakaan väliä lukkiutumisen kannalta.
Mikähän helvetti muu asia voi vaikuttaa etupään ottamiseen? Roska siinä tasapainosäätimeessä?
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Kaikki vaihdettu, ei jarruta
Pääsylinteri? Jousi katkennut?
Ainakin yleisesti tuo tasapainosäädin säätää etu - taka tasapainoa, eli jos eteen menee painetta, niin pitäisi mennä toisellekkin puolelle.
Ottaako se toinen ollenkaan? Onko ilmattu kunnolla? Suosittelisin ilmaamista uudelleen. Samalla näkee tuleeko sinne sitä nestettä. Jos tulee niin satulassa on pakko olla jotain vikaa, jos siihen asti tulee painetta.
Uudessa satulassa luulisi tietysti tiivisteidenkin olevan kunnossa.
Tarkasta tosiaan ensin se ilmaus.
Ottaako se toinen ollenkaan? Onko ilmattu kunnolla? Suosittelisin ilmaamista uudelleen. Samalla näkee tuleeko sinne sitä nestettä. Jos tulee niin satulassa on pakko olla jotain vikaa, jos siihen asti tulee painetta.
Uudessa satulassa luulisi tietysti tiivisteidenkin olevan kunnossa.
Tarkasta tosiaan ensin se ilmaus.
Vähän samankaltainen tilanne oli itselläkin; kaikki uutta mutta toinen etupyörä ei ota lainkaan ja toinenkin huonosti. Koitin sit vihoviimeisenä keinona antaa 10bar painetta toisen etujarruletkun kautta kohti pääsylinteriä...ja johan paukahti ja suihkusi jarrunestettä ympäriinsä, mutta alkoipa pelittää. Epäilen vahvasti että uudessa pääsylinterissä oli tiiviste jotenkin jumissa tms. No tämän ongelman ohitettua etupää otti kyllä mutta takapää paremmin. Siihen taas löytyi syy lopulta siitä, että kun kaikki jarrulaitteet olivat pyörineet tallin lattialla niin jostain oli päässyt likaa järjestelmään ja jarruja ilmatessa lika oli hakeutunut takapään sylinterien/tiivisteiden väliin ja aiheutti pienen jarrunesteen tihkumisen sieltä. Sen verran kuitenkin, että paine karkasi sieltä ja etupää ei siksi jarruttanut kunnolla.
???TÄYSIN ot
Saapumiserää II/04? Vai mikä se viimeinen olikaan. Vuoden veivasin itekkin, tosin jo vuonna 2000. Kuva on otettu elo- syyskuun vaihteessa Lappajärvellä (tai sielläpäin), Ruska 2005 harjoituksen yhteydessä. Sääli vaan, että puikkoja ei oikein näy päällä. Laitettiin muistaakseni kuljetuskiskoille.tuli nimittäin juuri vuosi kyseisen vehkeen kanssa näpräiltyä..
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Niin, pääsylinteri ja etulasi onkin autosta vaihtamatta, joten jos vika ei ole etulasissa, niin sitten se on pääsylinterissä.
Pitäisi jaksaa kokeilla helpointa kikkaa - jospa uusi jarruletku on susi. Tehtaalla tullu reijästä niin pieni, että se on tukkeutunut järkässä olevasta paskasta. Ei tuolla radalle voi tulla, kokeilin satasesta kunnon jarrutusta ja perä oli heti tulossa.
Pitäisi jaksaa kokeilla helpointa kikkaa - jospa uusi jarruletku on susi. Tehtaalla tullu reijästä niin pieni, että se on tukkeutunut järkässä olevasta paskasta. Ei tuolla radalle voi tulla, kokeilin satasesta kunnon jarrutusta ja perä oli heti tulossa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, taakse menee yksi putki 99 % varmuudella. Heikko etu jarruttaa jonkin verran, hitaassa vauhdissa lähes lukkoon. Takapäänkin saa lukkoon kun oikein runttaa. Polttelin jarrupalaa tänään niin että kabiinissa haisi, mutta ei auttanut.
Vaihdan sen kumiletkun eteen, muuhun ei ole aikaa ennen Alastaroa.
Vaihdan sen kumiletkun eteen, muuhun ei ole aikaa ennen Alastaroa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
100% varmasti taakse menee vaan yksi putki. Oikealle etupyörälle jarruputki menee suoraan pääsylinteriltä ja vasemmalle etupyörälle sen jarrupaineen säätimen kautta. Vika on luultavasti pääsylinterin jälkeen, muutenhan tuo toinenkaan etujarru ei pelittäisi kunnolla.
Omasta projektista oli paineensäädin jumissa, niin lukitsi oik. etupyörän ja takapään ekana vähänkin kovemmassa jarrutuksessa.
Omasta projektista oli paineensäädin jumissa, niin lukitsi oik. etupyörän ja takapään ekana vähänkin kovemmassa jarrutuksessa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Nyt ollaan alueella - juuri noin käy meikäläisellä. Koska mulla on paineensäädin uusittu, ja AutoMilanosta Motonettiin on turistu jarruletkuista, jotka eivät uusinakaan aina ole priimoja, niin enköhän käy lämmittelynä vaihtamassa vasemman letkun uusiksi, kun on letku hommattuna.jknracing kirjoitti:100% varmasti taakse menee vaan yksi putki. Oikealle etupyörälle jarruputki menee suoraan pääsylinteriltä ja vasemmalle etupyörälle sen jarrupaineen säätimen kautta. Vika on luultavasti pääsylinterin jälkeen, muutenhan tuo toinenkaan etujarru ei pelittäisi kunnolla.
Omasta projektista oli paineensäädin jumissa, niin lukitsi oik. etupyörän ja takapään ekana vähänkin kovemmassa jarrutuksessa.
Vika ilmaantui oikeastaan seisonnassa tai vähässä ajossa. Koska ilmasin sen jarrun ensin itse ja sen jälkeen tuli vaihdatettua korjaamolla koko satula ilman mitään muutosta, niin kai sieltä ilmatkin on pois. Poljin tuntuu jämäkältä - ei kovalta eikä löysältä.
Kaikki viat käy, mutta ei pääsylinteri...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Jaahap, möivät sitten Motonetissä jonkun aivan muun kumiletkun. Kysyin varmuuden vuoksi vielä toiselta myyjältä, että onko tamä nyt ihan varmasti oikea, kun ei siltä näyttänyt. Koodi on oikea netistäkin katsottuna, mutta osa ihan väärä.
Ajan huomenna taas 40 kilometriä (ees taas matka) siihen vitun firmaan. Nyt tosin sillä asenteella, että haluan oikean letkun oikeaan hintaan, eli ilmaiseksi. Jonkun on maksettava bensat tai näytettävä toteen, että minä maksan sekä bensat että osan.
Perkele.
Ajan huomenna taas 40 kilometriä (ees taas matka) siihen vitun firmaan. Nyt tosin sillä asenteella, että haluan oikean letkun oikeaan hintaan, eli ilmaiseksi. Jonkun on maksettava bensat tai näytettävä toteen, että minä maksan sekä bensat että osan.
Perkele.
Nostetaas vanha topic ylös. Mulla on ilmenny nyt sellasta ongelmaa 75:sen kanssa, et poljin painuu pohjaan eikä jarruta kunnolla. Aluksi luultiin, että se johtuu vuotavasta takajarrusatulasta joten siihen vaihdettin tiivisteet, vuoto loppu. Samalla vaihdettiin kaikkiihin muihinkin jarruihin läjäpäin tiivisteitä, ja taakse jarruputkia.
Nyt jarruja on ilmailtu useastikkin, mutta ei auta. Jotenkin tuntuu, että poljin työntyy vielä syvemmälle auton olessa käynnissä. Mistä viiraa? auttakaa tietämätöntä.
EDIT: niin ja ongelma ilmeni "yhtäkkiä"
Nyt jarruja on ilmailtu useastikkin, mutta ei auta. Jotenkin tuntuu, että poljin työntyy vielä syvemmälle auton olessa käynnissä. Mistä viiraa? auttakaa tietämätöntä.
EDIT: niin ja ongelma ilmeni "yhtäkkiä"
Viimeksi muokannut Razor, 07 Marras 2006, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Takajarrut on todella ongelmalliset ilmata. Itsellä onnistui vasta kun sain käyttööni ammattikoulun, vuodelta sämpylä, olevan laitteen jolla pystyi syöttämään jarrunestettä ilmausruuvilta säiliöön päin. Varmasti toimiva on myös tuo säiliön paineistava systeemi, kummassakin ideana saada neste virtaamaan riittävän nopeasti jotta ilmakuplat poistuisivat mahdollisista "taskuista". Jopa auton asento ja ilmaus järjestys vaikuttaa ilmaamiseen.
Tuo käynnissä ilmenevä polkimen syvemmälle meneminen on ihan normaalia, se johtuu jarrutehostimesta.
Tuo käynnissä ilmenevä polkimen syvemmälle meneminen on ihan normaalia, se johtuu jarrutehostimesta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)