Tuli sitten "otettua" takaapäin...JA nyt edestä :(
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuli sitten "otettua" takaapäin...JA nyt edestä :(
Niinhän sitä sanotaan, että kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhua ja omaa äitiänsä, eli sain auton perseeseeni. Pari autoa ajoi siinä edessä, joku seisoi suojatien vieressä ja tottakai ne vetivät lossit kiinni. Minäkin ehdin vetämään, mutta arvatkaa ehtikö takana tuleva auto ? Ja arvatkaa vaan oliko nainen ratissa ? Minulla auto täynnä kavereita, ei onneksi sattunut henkilövahinkoja ilmeisesti ehti sen verran sotkaansa hidastamaan. Autot siihen paikkaan ja soittamaan polliiseja paikalle. Kuski oli kauhean pahoillaan ja tietysti hiukan peloissaan, kun alfasta hyppää 5 heepoa pihalle , minulta lensi lähinnä ärräpäitä Ja juuri kun sen oli saanut "valmiiksi" muutama kuukausi sitten. Takapuskuri paskana, pakoputki hiukan vinossa. Puskuri tuuppasi sen verran perän runkoa sisäänpäin, ettei takaluukku aukea kovin helposti. Itse luukkuun ja valoihin ei onneksi tullut mitään, puskurista vain alaspäin. Nainen myönsi syyllisyytensä, poliisi keräsi tiedot ja rapsautti hänelle sakot. Minun kuulemma pitää käydä sotkakuskin vakuutusyhtiössä (if) arviottamassa korvauskulut. Menin sitten laakkoselle (emäntä töissä), näyttämään alfa rukkaa. Vahinkotarkastaja sanoi, ettei sitä ifin tarjoamaa summaa ole pakko hyväksyä (ollut siellä töissä, ei välttämättä saa kaikkia pois). Vaan heilläkin voi sen käydä veloituksetta arvioittamassa. Ottavat puskurin pois ja katsovat kuinka pahasti takapellit on vinossa, tuleeko vääntäminen paljon kustantamaan. Äkkiseltään veikkaili paria tuhatta euroa. Puskuri taittui sen verran, ettei siitä varmaan pelkällä lasikuidulla ja pakkelilla kalua tee. Noh onneksi se ei kestänyt tullakkaan kuin 10 viikkoa italiasta Rahallisestihan en mitään menetä, ehkä hiukan voitankin, mutta aikaa ja vaivaa menee taas takapään kanssa. Deltan halvat hinnat tuntien kannattaa ehkä käydä näyttämään sitä siellä, jos ne vaikka tekisi pirun kalliit kustannusarviot. Kuitit puskurista mukaan ja ifille näyttämään ensi viikolla. Ajattelin kääräistä rahat taskuuni, tilata uuden puskimen, maalautta sen vakiopaikassani ja käydä jossain tuon perän vääntämässä suoraan. Missähän tuommoisen muuten voi vääntää suoraan ? Mitäs kannattaa huomioida, kun sitä menee vakuutusyhtiölle näyttämään ?
Tuossa hiukan kuvia sattuneesta :
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka2.jpg
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka1.jpg
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/sotka.jpg
Tuossa hiukan kuvia sattuneesta :
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka2.jpg
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/taka1.jpg
http://www.tamk.fi/~s2tsuvil/kuvia_nettiin/sotka.jpg
Viimeksi muokannut -Tomi-, 26 Helmi 2008, 18:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eikös se muuten mene niin että jos ottaa fyrkkaa vahingosta niin täytyy käydä jälkeenpäin näyttämässä että on korjattu. Tai jos ei ole käynyt niin ei saa seuraavalla kerralla mitään kun joku tuuppaa uudestaan.
Niin mullekin. Joku juippi ajoi kaverin päälle parkkiksella, myönsi tilanteen ja kaikki oli olevinaan bueno, ja vitut. Väitti että kaveri ajoi hänen päälle ja vaati korvauksia, onneksi kytät loppupeleissä uskoi kaveria enemmän kuin sitä toista. Todistajiinkaan ei voi aina luottaa joten..-Tomi- kirjoitti:Minulle on opetettu, että aina polliisit paikalle.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Eikös toi perä suoristu sillä että sitoo auton perästä puuhun kiinni ja ajaa hiukan eteenpäin .
No joka tapauksessa harmillinen juttu. Autosta tuskin koskaan tulee enää samanlaista. Aina niihin jotain vikaa jää. Pessimistinen arvio
Toivottavasti saat silmäteräsi turmeltumisesta edes kunnon korvauksen.
No joka tapauksessa harmillinen juttu. Autosta tuskin koskaan tulee enää samanlaista. Aina niihin jotain vikaa jää. Pessimistinen arvio
Toivottavasti saat silmäteräsi turmeltumisesta edes kunnon korvauksen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Vähän sama juttu kävi minulle kuin Rollellekin. Vein lapsia hoitoon Espoon Leppävaarassa tässä takavuosina. Jono pysähtyi hissukseen samoin kuin minäkin.... ja PAM... musumaani töräytti takapuskuriin. Ei mikää paha juttu, mutta naarmuja kuitenkin. Koska vahinkoilmoitusta ei ollut, tein lausunnon paperille. Musumaanikin sen luki ja allekirjoitti. Ei sitten muuten ollut todistajiakaan. Sitten vahinkotarkastukseen ... mutta.... meni noin vuosi, ennen kuin vastapuolen vakuutusyhtiö otti yhteyttä. Olin toki soitellut jo useasti asiasta. Sitä ennen tätä kaveria ei kuulemma saatu kiinni. Auto oli jo mennyt vaihtoon.MrKirby kirjoitti: BTW... miksi noihin pitää poliisit soitella paikalle, jos on kerran ihan selvä tapaus? Itse olen pariinkin otteeseen saanut auton takapuskuriin, eikä niissä ole koskaan poliiseja paikalle kaivattu... :-o
Mitäpä tästä opin ? Kutsun aina poliisit ja odottelen vaikka aamunkoittoon ja jos toinen yrittää livetä käytän jokaisen kansalaisen kiinniotto-oikeutta. Luottamus "yes-yes" henkilöihin meni täysin. Olen jatkossa joustava kuin rautakanki näissä asioissa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
No ok... ei kai siinä sitten mitään. Kaipa siellä etelässä ihmiset on kierompia (sanoo itse syntyperältään savolainen). Omalle kohdalle ei ole osunut minkäänlaista venkoilua, vahinkoilmoitus ja sen kuittaaminen on riittänyt. edit: En kutsu jatkossakaan poliisia - toivottavasti ei tule tarvettakaan.
Edit: mitä siihen musumaanin kiinnisaamiseen jälkeenpäin olisi vaikuttanut poliisin paikallaolo vahinkotilanteessa?
No, mutta tämä keskustelu on OT, joten ei antane aihetta enempään...
Edit: mitä siihen musumaanin kiinnisaamiseen jälkeenpäin olisi vaikuttanut poliisin paikallaolo vahinkotilanteessa?
No, mutta tämä keskustelu on OT, joten ei antane aihetta enempään...
Viimeksi muokannut MrKirby, 22 Syys 2005, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Ainakin meikäläisellä oli hyvä, että poliisi kävi paikalla. Vastapuolen "tunnustus" kun on poliisin kirjoittamassa paperissa ja itse olin peräänajaja, niin huomattavasti levollisempi mieli oli... Sen paperin kun faxasin vastapuolen yhtiöön niin homma oli aivan selvä. Muuten olisi saattanut vielä mieli muuttua toisella.
Kannattaa miettiä auton arvoa ja sitä, mitä sen laittaminen kustantaa ennenkuin menee sitä arvioimaan. Tietysti on varmaan sinun tapauksessa viisain viedä vaan korjattavaksi ja antaa yhtiön maksaa viulut. Kyllä mun mielestä tuon puskurinkin vielä kuntoon laittaa. Onko se lasikuitua vai mitä muovia? Ja tietysti korjausen jälkeen auton pitää olla kolaria edeltävässä kunnossa.
Kannattaa miettiä auton arvoa ja sitä, mitä sen laittaminen kustantaa ennenkuin menee sitä arvioimaan. Tietysti on varmaan sinun tapauksessa viisain viedä vaan korjattavaksi ja antaa yhtiön maksaa viulut. Kyllä mun mielestä tuon puskurinkin vielä kuntoon laittaa. Onko se lasikuitua vai mitä muovia? Ja tietysti korjausen jälkeen auton pitää olla kolaria edeltävässä kunnossa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Aina kannattaa joko täyttää vahinkoilmoitus ja allekirjoittaa se molemminpuolin tai sitten soittaa poliisit. Jos olet syytön niin jälkimmäinen on asioiden eteenpäin menemisen kannalta ehdottoman suositeltava tapa. Itsellä on kokemuksia "yliyön nukkuneista" mielipiteen muuttajista aina kolaripaikalta pakeneviin narkkareihin. Jälkimmäisessä tapauksessa jos olisin suostunut tekemään paperit vakuutusyhtiöön kuten vastapuoli ehdotti niin olisihan ollut vaikea prosessi...
Täytyy nyt sitten kuitenkin vielä jatkaa, vaikka meinasin jo lopettaa.
Jos vahinkopaikalla täytetään vahinkoilmoitus, tarkistetaan henkilöllisyys ajokortista ja pistetään allekirjoitukset ilmoitukseen, jossa syyllinen osapuoli tunnnustaa syyllisyytensä, niin johan on prkl, jos syyllinen onnistuu venkoilemaan irti vastuustaan. Vielä jos paikalla on silminnäkijöitä, niin heidän yhteystietonsa ylös, niin a vot.
Vakuutusyhtiöiden ohjeissa tosin todetaan: "Jos vastapuoli on syyllinen, varmista, että hän täyttää vahinkoilmoituksen ja lähettää sen omaan vakuutusyhtiöönsä". Tähän en kyllä luottaisi, siis en jättäisi vahinkoilmoitusta vastapuolen haltuun, vaan täytettäisiin joko kaksi samanlaista kappaletta tai sitten minä syyttömänä osapuolena sanoisin toimittavani vahinkoilmoituksen eteenpäin. Kun nyt on kamerakännyköitäkin melkein kaikilla, niin voi sitten vaikka muutaman kuvankin napata varmemmaksi vakuudeksi.
Kun täällä on sanottu, että "minulle on opetettu, että poliisit paikalle", niin ihmettelenpä, missä tuollaista on opetettu! Ei ainakaan vakuutusyhtiöiden ohjeissa tuollaista neuvota tekemään, ei edes epäselvissä tapauksissa. Eikä muuallakaan ole minulle tuollaista opetettu. Luulisi olevan poliiseille aika turhauttavaa käydä vähän väliä joitain pikkukolhuja selvittelemässä. No, pääsevätpähän sitten tietty lätkäisemään sakot parhaassa tapauksessa molemmille osapuolille.
Olen varmaan vähän provosoivalla päällä nyt, mutta minusta poliisin kutsuminen paikalle selvissä tapauksissa on jonkin sortin uusavuttomuutta: kun ei tiedetä miten pitäisi toimia, niin pyydetään apua virkavallalta. Eikä sitten uskalleta edes siirtää autoja mihinkään sivummalle, ettei vaan "todistusaineisto turmeltuisi". Siinä sitten odotellaan sinitakkeja keskellä risteystä ja suma seisoo...
Neljä kertaa olen joutunut vahinkoilmoituksia täyttelemään toisen auton kanssa kolaroituani. Kolme kertaa vastapuoli syyllinen ja kerran itse. Kertaakaan ei mitään ongelmia. Tosin kerran vastapuoli oli aika hiilenä, vaikka itse tunnustin syyllisyyteni - silloin meinasin itsekin heittäytyä hankalaksi ja kutsua virkavallan paikalle, koska vahinkopaikalla tilanne itseasiassa näytti siltä, että se toinen olisi ollut syyllinen (peräänajo). Kun vihjaisin tällaista menettelyä, niin kaveri alkoi vähän hillitä itseään... Niin, siis samalla totean, että en ymmärrä myöskään niitä tyyppejä, jotka raivoavat ja haukkuvat toista suu vaahdossa vahingon satuttua. Ihminen on erehtyväinen ja vahinkoja sattuu kaikille...
Korostan vielä lopuksi, että ihan eri asia on tilanne, jossa vastapuoli heittäytyy hankalaksi, on aihetta epäillä rattijuopumusta tai jotain muuta epäselvää - poliisit vaan paikalle.
Jos vahinkopaikalla täytetään vahinkoilmoitus, tarkistetaan henkilöllisyys ajokortista ja pistetään allekirjoitukset ilmoitukseen, jossa syyllinen osapuoli tunnnustaa syyllisyytensä, niin johan on prkl, jos syyllinen onnistuu venkoilemaan irti vastuustaan. Vielä jos paikalla on silminnäkijöitä, niin heidän yhteystietonsa ylös, niin a vot.
Vakuutusyhtiöiden ohjeissa tosin todetaan: "Jos vastapuoli on syyllinen, varmista, että hän täyttää vahinkoilmoituksen ja lähettää sen omaan vakuutusyhtiöönsä". Tähän en kyllä luottaisi, siis en jättäisi vahinkoilmoitusta vastapuolen haltuun, vaan täytettäisiin joko kaksi samanlaista kappaletta tai sitten minä syyttömänä osapuolena sanoisin toimittavani vahinkoilmoituksen eteenpäin. Kun nyt on kamerakännyköitäkin melkein kaikilla, niin voi sitten vaikka muutaman kuvankin napata varmemmaksi vakuudeksi.
Kun täällä on sanottu, että "minulle on opetettu, että poliisit paikalle", niin ihmettelenpä, missä tuollaista on opetettu! Ei ainakaan vakuutusyhtiöiden ohjeissa tuollaista neuvota tekemään, ei edes epäselvissä tapauksissa. Eikä muuallakaan ole minulle tuollaista opetettu. Luulisi olevan poliiseille aika turhauttavaa käydä vähän väliä joitain pikkukolhuja selvittelemässä. No, pääsevätpähän sitten tietty lätkäisemään sakot parhaassa tapauksessa molemmille osapuolille.
Olen varmaan vähän provosoivalla päällä nyt, mutta minusta poliisin kutsuminen paikalle selvissä tapauksissa on jonkin sortin uusavuttomuutta: kun ei tiedetä miten pitäisi toimia, niin pyydetään apua virkavallalta. Eikä sitten uskalleta edes siirtää autoja mihinkään sivummalle, ettei vaan "todistusaineisto turmeltuisi". Siinä sitten odotellaan sinitakkeja keskellä risteystä ja suma seisoo...
Neljä kertaa olen joutunut vahinkoilmoituksia täyttelemään toisen auton kanssa kolaroituani. Kolme kertaa vastapuoli syyllinen ja kerran itse. Kertaakaan ei mitään ongelmia. Tosin kerran vastapuoli oli aika hiilenä, vaikka itse tunnustin syyllisyyteni - silloin meinasin itsekin heittäytyä hankalaksi ja kutsua virkavallan paikalle, koska vahinkopaikalla tilanne itseasiassa näytti siltä, että se toinen olisi ollut syyllinen (peräänajo). Kun vihjaisin tällaista menettelyä, niin kaveri alkoi vähän hillitä itseään... Niin, siis samalla totean, että en ymmärrä myöskään niitä tyyppejä, jotka raivoavat ja haukkuvat toista suu vaahdossa vahingon satuttua. Ihminen on erehtyväinen ja vahinkoja sattuu kaikille...
Korostan vielä lopuksi, että ihan eri asia on tilanne, jossa vastapuoli heittäytyy hankalaksi, on aihetta epäillä rattijuopumusta tai jotain muuta epäselvää - poliisit vaan paikalle.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Muutamassa kolarissa syyttömänäkin osapuolena olleena olen joutunut toteamaan, että vastedes poliisin kutsun paikalle.
Toisessa tapauksessa minua peräänajanut ei tehnyt vahinkoilmoitusta (työsuhdeauto !!) ennen kuin poliisi kyseli sen perään, vaan yritti salata tapauksen pomoltaan. Hänen esimiehensä sitten raivosi minulle puhelimessa, etten ollut pyytänyt poliisia paikalle, vaikka toisella osapuolella oli työsuhdeauto.
Toisessa tapauksessa noin kolme viikkoa kolarin jälkeen tuli puhelu, jossa todettiin peräänajajan joutuneen "shokkiin" ja tehneen tunnustuksen vailla "täyttä ymmärrystä". Taas vängättiin puhelimessa...
No, kummatkin tapaukset oli täysin selviä ja hommat ratkesivat edukseni. Mutta vastaavalta (toki myös kolareilta) toivon jatkossa välttäväni. Nimittäin kyllä harmittaa kun ei saa autoaan ulos korjaamolta kun vastapuoli alkaa venkoilemaan.
Toisessa tapauksessa minua peräänajanut ei tehnyt vahinkoilmoitusta (työsuhdeauto !!) ennen kuin poliisi kyseli sen perään, vaan yritti salata tapauksen pomoltaan. Hänen esimiehensä sitten raivosi minulle puhelimessa, etten ollut pyytänyt poliisia paikalle, vaikka toisella osapuolella oli työsuhdeauto.
Toisessa tapauksessa noin kolme viikkoa kolarin jälkeen tuli puhelu, jossa todettiin peräänajajan joutuneen "shokkiin" ja tehneen tunnustuksen vailla "täyttä ymmärrystä". Taas vängättiin puhelimessa...
No, kummatkin tapaukset oli täysin selviä ja hommat ratkesivat edukseni. Mutta vastaavalta (toki myös kolareilta) toivon jatkossa välttäväni. Nimittäin kyllä harmittaa kun ei saa autoaan ulos korjaamolta kun vastapuoli alkaa venkoilemaan.
Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisiAlfetta&156 kirjoitti:Toisessa tapauksessa minua peräänajanut ei tehnyt vahinkoilmoitusta (työsuhdeauto !!) ennen kuin poliisi kyseli sen perään, vaan yritti salata tapauksen pomoltaan. Hänen esimiehensä sitten raivosi minulle puhelimessa, etten ollut pyytänyt poliisia paikalle, vaikka toisella osapuolella oli työsuhdeauto.
kuinka selkeä tapaus...
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia
No johan tulee uutta tietoa koko ajan. Mihinkäs kummaan tuo perustuu?? Antakaas joku linkki.maddog kirjoitti:Kun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...
Helsingissä kerran talvikelissä täräytti yksi työsuhdeautolla ajeleva perään. Ei kutsuttu poliisia, eikä sitä jälkeenpäinkään kukaan ole ikävöinyt.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Aivan. Kuten tässä seuraavassa kaverini kertomassa tarinassa rouva teki. Jos vaan pienikin epäilys...Pasi kirjoitti:Joo... jos vaan on pieninkin epäilys että syy on toisen osallisen niin ei muuta kuin miliisi paikalle!!
Noin 15 vuotta sitten olin pysäköineenä tienvarren parkkiruutuun syömään juuri ostamaani pikaruoka-annosta ja auto ei olllut edes käynnissä. Eräs rouvashenkilö tuli vastakkaisesta suunnasta ja heittki kohdallani U-käännöksen ja törmäsi etulokasuojaani...hih...ja aloitti hirveän metelin, että syy oli minun...:-O...olin kuulemma pysäköinyt huolimattomasti (auto oli aivan oikein pysäköity) ja halusi paikalle poliisit selvittämään...sanoin hymyhuulessa että passaahan se; soita vaan ja meni siitä nakkarilta soittamaan sillä välin kun minä jatkoin syömistä...poliisist sitten tulivat ja niiltäkin petti pokeri ihan totaalisesti ja eivät voineet olla nauramatta ääneen kun rouva heille tilanteen kertoi...hihittelivät vielä poislähtiessäänkin...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Niin siis porukoilta ja tutuilta olen kuullut, että parempi kutsua ne polliissit paikalle, kokemusta kaiketi. Tänään kävin ifillä näyttämässä ja makoisat summat on tulossa tilille Peräpeltien taittumisesta ei vielä laittanut hintaa papereihin, vaan käski lähettää digikameralla kuvia lommosta, niin hiukan korjataan vielä loppu summaa Sitten vaan johonkin puljuun peltejä korjaamaan ja lasikuidulla leikkimään kotiin
peräänajo
Paskamainen homma.
itsellä vähän vasttavanlainen tilanne edellisellä autolla.
olin juuri maalauttanut mun civic:in ja ostanut (helvetin kalliit) lexusvalot.
sitten tuli prätkä perään päin ja kaikki edellisten viikkojen säästäminen hukkaan. kyllä otti päähän viedä autoa maalarille.
onneks oli vakuutukset kunnossa, muuten prätkä kuskille olisi käynyt huonosti...siis kolarin jälkimainingeissa...heh
mut minkäs teet...näitä sattuu...
itsellä vähän vasttavanlainen tilanne edellisellä autolla.
olin juuri maalauttanut mun civic:in ja ostanut (helvetin kalliit) lexusvalot.
sitten tuli prätkä perään päin ja kaikki edellisten viikkojen säästäminen hukkaan. kyllä otti päähän viedä autoa maalarille.
onneks oli vakuutukset kunnossa, muuten prätkä kuskille olisi käynyt huonosti...siis kolarin jälkimainingeissa...heh
mut minkäs teet...näitä sattuu...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Meikäläisen ex -156 V6:sta kolaroitiin kuusi (!!!) kertaa, kertaakaan ei ollut oma vika. Jännä juttu, että kaikki mällit on sattunut juuri tuohon autoon, muut ovat säilyneet vammoitta.
Mullekin on opetettu, että poliisit aina paikalle. Tämä on ainoa kerta, kun en niitä paikalle soittanut. Corolla -kuski hoiti homman mallikkaasti, eli ongelmia ei tullut.
Mullekin on opetettu, että poliisit aina paikalle. Tämä on ainoa kerta, kun en niitä paikalle soittanut. Corolla -kuski hoiti homman mallikkaasti, eli ongelmia ei tullut.
Juu, no enpäs hokannut laittaa että ei koskenut tuotaAlfetta&156 kirjoitti:Joo-oh, mutta lienee sen työsuhdeautoilijan vastuulla kutsua se miliisi paikalle, eikä omallaan ajavan johon on törmättyKun kyseessä on työsuhdeauto -> poliisi kutsuttava paikalle vaikka olisi
kuinka selkeä tapaus...
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia
No tämmöset ohjeet on y-fenniasta annettu... tiedä sitten mihin perustuuMrKirby kirjoitti:No johan tulee uutta tietoa koko ajan. Mihinkäs kummaan tuo perustuu?? Antakaas joku linkki.
www.bestman.fi - Juhlakuljetuksia
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Ja sitten aikaa kuinka kauan menee "talvikeleillä" että on uusi kurkkaus takakontissa =/-Tomi- kirjoitti:Rahat vakuutusyhtiöltä ja puskuria tuli työstettyä pari viikkoa ja nyt se on uudessa maalissa. Good as new Nyt kun sen vielä ehtisi laittamaan paikalleen
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Takapuskuri nykyään. Kiitokset menee pikkubroidille http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3914
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Jatkanpa juttua tänne vanhaan "mälliketjuuni". Tänään siis sai hiukan taas Alfani siipeensä, tälläkään kertaa vika ei ollut mun. Normaalisti olin siinä lähdössä töihin iltavuoroon. Käännyin Tampellaan esplanadille suuntana Kekkosentie. Mulla koko tien matkan etuajo-oikeus, ja eiköhän joku spede tule heti siinä ekassa risteyksessä vasemmalta kolmion takaa eteen silmät kiinni. Siinä ei ehtinyt paljon kissaa enempää sanoa, kun jo pellit paukku. Parin ärräpään ladeltuani avasin oven ja menin sanoon kaverille, et ajetaan tohon sivuun ja soitetaan poliisit. Muuten kaveri kyllä käyttäytyi ihan fiksusti, myönsi olevansa syyllinen eikä ruvennut kikkaan poliisien soitoista. Mitä nyt korttinsa tainnut vetää jostain muropaketista, sillä alla ollut ford fiasko oli kuulemma veljen, oman biilinsä kun taisi sanoa senkin mällänneensä. Keula tosiaan aivan rutussa ja järkyttävän pyörien rohinoiden saattelemana sain kuitenkin auton ajettua muutaman metrin päähän pois ajokaistalta. Oli siinä ihasteltavaa, kun keulan näki. Miten helvetti se saattoi mennä noin ruttuun, kaikki etupään pellit nimittäin, ja kohta huomasinkin keittojen valuvan ulos pellin alta. Fiaskon etulokari meni hiukan ruttuun, ei muuta, eikä henkilövahinkoja, onneksi Luulis tuota nokkaa katsoessaan, että airbägi tulis vähemmästäkin syliin, mutta ei tullut. Lieneekö sekin paskana ? Anyways, poikkeuksellisen mukavat poliisit tulivat paikalle, ottivat yhteistiedot, rapsautti kaverille sakot ja tilasivat mulle hinurin. Oli siinä itkussa pidättelemistä, kun Alfaa vedettiin auton lavalle, suuntana Deltan piha Soittelin Deltaan ja kyselin, et mitenkä tämän kanssa menetellään. Huomenna kuulemma katsoo sen ja mitä sille on tehtävissä. Tiedä vielä sitten onko lunarikunnossa, mitä olette mieltä parin kuvan perusteella ? Jos ei, niin viihtyy se ainakin useamman kuukauden siellä korjattavana. Ja uudennäköistähän siitä ei kyllä saa, mikäli vaan keula maalataan. Mitähän tuossa olisi syytä huomioda, kun keula nyt ei ihan samalta näytä kuin vakio 156:ssa ? Vaatia siihen samanlainen uusi puskuri (Italiasta tilattuna 10 viikkoa, ainakin viimeksi).
Tuossa muutama surullinen otos:
ps. Joku kyvykkäämpi voisi nuo kuvat linkittää oikein näkyväksi Itse kun en saanut, vaikka samanlailla toimin kuin ennenkin.
Sulla oli ruksi kohdassa "Älä salli BBCode.." - Rolle
Tuossa muutama surullinen otos:
ps. Joku kyvykkäämpi voisi nuo kuvat linkittää oikein näkyväksi Itse kun en saanut, vaikka samanlailla toimin kuin ennenkin.
Sulla oli ruksi kohdassa "Älä salli BBCode.." - Rolle
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Ei toi onneks kovin pahalta näytä. Mahtaako mennä lunariin jos bagitkään ei lauennu. Erikoisemmista osista ei yleensä kyl saa mitään takas. Eli normaalit osat varmaan korvataan. Näin mulla about vuosi sitten. Sillon kyllä Fiiu lyheni tuulilasiin saakka, eikä ollu epäselvää meneekö lunastukseen. Jos menee lunariin, ni mä voin lunastaa noi sun vanteet.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Lunastus päätökseen vaikuttaa varmasti paljon se onko etupään runkopalkit vääntyneet. Jos eivät ole niin tuo korjaantuu ihan siedettävillä kuluilla, lokarit, puskuri, konepelti, syyläri, etuvalot, pyörien suuntaus ja maalaus.
Jos ovat vääntyneet, menisi kori oikaistavaksi, ja se on kallista (eikä autosta tule enään entisensä).
Itse lähtisin ainakin vaatimaan korjausta. Tämä nimittäin auttaa myös korvaussumman tappellussa.
Jos ovat vääntyneet, menisi kori oikaistavaksi, ja se on kallista (eikä autosta tule enään entisensä).
Itse lähtisin ainakin vaatimaan korjausta. Tämä nimittäin auttaa myös korvaussumman tappellussa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.
Maalaus 500e
peltisepän työt 350e
peltiosat ja lamput 1000e
ilmastoinnin lauhdutin ja jäähdytin 350e
Puskuri? perus puskuri 100e
Varmaankin ohjaustehostimen letkuja 50-100e
Kulmien säätö 50e
Tämä tosiaan jos ei tarvi alkaa autorobottia käyttämään.
Hinnat aikalailla hatusta heitettyjä, mutta suht todenperäisiä omasta projektistani.
Eli ei muuta kuin haukkukaa nyt oikein kunnolla arviotani
Maalaus 500e
peltisepän työt 350e
peltiosat ja lamput 1000e
ilmastoinnin lauhdutin ja jäähdytin 350e
Puskuri? perus puskuri 100e
Varmaankin ohjaustehostimen letkuja 50-100e
Kulmien säätö 50e
Tämä tosiaan jos ei tarvi alkaa autorobottia käyttämään.
Hinnat aikalailla hatusta heitettyjä, mutta suht todenperäisiä omasta projektistani.
Eli ei muuta kuin haukkukaa nyt oikein kunnolla arviotani
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
En tiedä mikä nykyään on käytäntö, ennen tuollainen pistettiin kuntoon. Sain aikoinaan BMW 318i -92 E36:sen keulan toisten ansiosta vielä pahempaan kuntoon, Herttoniemen Laakkosella maksoi 52 tuhatta markkaa remontti. Olin ostanut auton käytettynä vuotta aiemmin, joskus -98 55 tmk:lla...
Toivottavasti palkit ehjänä ja saat kuntoon, nätti yksilö oli!
Toivottavasti palkit ehjänä ja saat kuntoon, nätti yksilö oli!
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Nyt voin hiukan "naurahtaa" tuolle arviollesi. Tänään soitti sitten Pohjolan mies; mun ja Alfan yhteinen taival päättyi tähän, lunastukseenhan se lähti. Deltan alustava hinta-arvio oli 7000€. Hinta ei toisaalta yllätä yhtään, kun kyseessä on kuitenkin DA En tiedä kyllä pitäisikö itkeä vai nauraa ? Ehkä itkeä 3½ vuotta ja 50tkm se ehti alla olla. Harmittaa sinänsä, että autosta kovasti pidin, eikä siinä ollut mitään vikoja. Autokuumetta ei ollut ja oli sitä tarkoituksena vielä parisen vuotta pitää. Pitipä siihen uusi alusta- ja puslasarjakin tilata ajonautinnon parantamiseksi.Maunu kirjoitti:Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.
Pohjolan mies kyseli, että olenko noiden hintoja yhtään katsellut, jotta päästäisiin vääntämään kättä korvauksesta. Nyt siis tarvitaankin teiltä hiukan neuvoja taas arvon Alfistit Kysyin jo, että mitä saan siitä irrotella itselleni ja popit nyt kuulemma luonnollisestikin. Vanteista kysyin, niin sanoi että yleensä niissä on pyörät alla ruttutukkuun lähtiessä. Kannattaisikohan siihen sitten ostaa jotkut pellivanteet, että sais ne pois alta ? Tuskinpa siinä sitten muuta irroittamisen arvoista on. Mutta sitten itse auton hintaan; Autohan on V6, -99, 99tkm ajettu ja nahkasisustalla, siis vakiona. Isompaa laitettua on sitten mm. korisarja, alustasarja, vanteet. Minkälaista hintaa pitäisitte tuollaisena sillä ihan vakiokunnossa ? Entä saanko lisäkorvausta tingattua siitä, että sitä oli tosiaan laitettu ? Minkälaista hintaa silloin pitäisitte, eli toisin sanoen mitä tarkastajalle ehdotan ? (enkä kaipaa vitsejä siitä, että "kaunistamiseni" myötä hinta on vaan laskenut). Osviittaa voi katsoa albumista. Kiitokset jo ennakkoon jeeseistä !
Autotalli.comista:
-99 103 tkm ajettu vakio V6 8.500 €
-00 112 tkm ajettu V6 12.900 €, Novitecin helmoilla, etulipalla ja isolla siivellä.
Uskon, että omasi oli erittäin siisti laite, mutta yli 10 k€:n hyvityksestä tuskin kannattaa unelmoida, nimimerkillä "pessimisti ei pety". Jos saakin enemmän niin voi sitten olla tyytyväinen.
Jos antavat vaihtaa pyörät niin kyllä se ilman muuta kannattaa ja onhan täällä ollut noita peltivanteita kaupan, omat sain jo valitettavasti myytyä.
-99 103 tkm ajettu vakio V6 8.500 €
-00 112 tkm ajettu V6 12.900 €, Novitecin helmoilla, etulipalla ja isolla siivellä.
Uskon, että omasi oli erittäin siisti laite, mutta yli 10 k€:n hyvityksestä tuskin kannattaa unelmoida, nimimerkillä "pessimisti ei pety". Jos saakin enemmän niin voi sitten olla tyytyväinen.
Jos antavat vaihtaa pyörät niin kyllä se ilman muuta kannattaa ja onhan täällä ollut noita peltivanteita kaupan, omat sain jo valitettavasti myytyä.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Eri asia, millä sen saa kuntoon ja se, mikä on Deltan hinta-arvio. Täytyy kuitenkin muistaa, että Delta luultavasti ostaa alihankkijalta nuo kolarikorjauspalvelunsa ja niistä vielä katteen välistä tietysti.-Tomi- kirjoitti:Nyt voin hiukan "naurahtaa" tuolle arviollesi. Tänään soitti sitten Pohjolan mies; mun ja Alfan yhteinen taival päättyi tähän, lunastukseenhan se lähti. Deltan alustava hinta-arvio oli 7000€.Maunu kirjoitti:Vähemmän tuo solmussa on kuin mun projekti, jos pitkittäispalkit eivät ole vääntyneet tuon saa kyllä noin 2500-3000e kuntoon.
Kannattaa olla tosiaan tiukkana kun teet kauppaa yhtiön kanssa. Ei kannata alkaa myymään liian halvalla ainakaan. Jos ehdotukset alkaa tuntumaan naurettavilta niin sitten voi vaikka alkaa vaatimaan sitä korjausta. Kannattaa printata esim. pari Delta-auton myynti-ilmoitusta mukaan eikä ottaa mitään nettiauton halvimpia referenssiksi neuvotteluun.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mikä ettei saisi enempää? Tottakai ne täytyy huomioida auton arvossa korvausta määriteltäessä. Kyllä mullakin huomioitiin KW:n alustasarja hinnassa.
Tomille laitoinkin jo privaa noista peltivanteista. Aikanaan kun oma 156 meni lunastukseen niin kävin kiskomassa irti kaikki mahdolliset mitä siihen oli laittanut: vilkut, takavalot, AR matot ja luonnollisesti myös stereot. Ja ihan luvan kanssa siis tietysti.
EDIT: Hepa ehtikin väliin. Tuo alku oli siis vastauksena Testarosalle.
Vakuutustarkastajan lähtökohta neuvotteluun todellakin on nettiauton halvin vastaava. (samat kilometrit, kone ja vuosimalli)
Tomille laitoinkin jo privaa noista peltivanteista. Aikanaan kun oma 156 meni lunastukseen niin kävin kiskomassa irti kaikki mahdolliset mitä siihen oli laittanut: vilkut, takavalot, AR matot ja luonnollisesti myös stereot. Ja ihan luvan kanssa siis tietysti.
EDIT: Hepa ehtikin väliin. Tuo alku oli siis vastauksena Testarosalle.
Vakuutustarkastajan lähtökohta neuvotteluun todellakin on nettiauton halvin vastaava. (samat kilometrit, kone ja vuosimalli)