takapyöränlaakerit 164:ssä
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
takapyöränlaakerit 164:ssä
Alkaa toi ulvonta takapäästä pikkuhiljaa ärsyttämään, jotta ajattelin että olisi vaihdon paikka.
En ole huomannut äänessä eroa kääntyi sitten kumpaan suuntaan tahansa, eli siis kannattaa ilmeisesti vaihtaa molemmat puolet samalla, vai?
Keksiikö kukaan mitään muuta selitystä jatkuvalle matalalle ulvonnalle kuin laakerit?
Kuinkas laakereiden vaihto, kannattaako suosiolla viedä vaihdettavaksi jonnekkin? Itseltä löytyy kaikki perustyökalut, ja v****ti voimaa
Saatan olla väärässä, mutta toi ulvanta taisi saada alkunsa kun karautin jurvassa hiekalle
En ole huomannut äänessä eroa kääntyi sitten kumpaan suuntaan tahansa, eli siis kannattaa ilmeisesti vaihtaa molemmat puolet samalla, vai?
Keksiikö kukaan mitään muuta selitystä jatkuvalle matalalle ulvonnalle kuin laakerit?
Kuinkas laakereiden vaihto, kannattaako suosiolla viedä vaihdettavaksi jonnekkin? Itseltä löytyy kaikki perustyökalut, ja v****ti voimaa
Saatan olla väärässä, mutta toi ulvanta taisi saada alkunsa kun karautin jurvassa hiekalle
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Takalaakereiten vaihto ei ole miten hankala homma. Laakerit vaan maksa jos on ABS käytössä. Olen kerran Motonetista ostanut ja vaihtanut jotain 120euro oli .
Vaihto onnistu kun otta rengas pois siis jarrusatula pois senjälkeen keskeltä pölykapseli ja sen alta iso mutteri auki ja vetä itten päin pitäis koko potti aukea ja jos laakeri on paskana puto palasiksi ainakin minulle oli näin.
Oli luultavasti tommone järjestys ei muista enää niin tarkasti.
Jos on jotain vääri mun selityksessä
Vaihto onnistu kun otta rengas pois siis jarrusatula pois senjälkeen keskeltä pölykapseli ja sen alta iso mutteri auki ja vetä itten päin pitäis koko potti aukea ja jos laakeri on paskana puto palasiksi ainakin minulle oli näin.
Oli luultavasti tommone järjestys ei muista enää niin tarkasti.
Jos on jotain vääri mun selityksessä
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ainakin koodit ovat eri, en muista nyt kokoa hylsylle, mutta muistelen että on sama 36mm kuin eteen.
Takamutteri: Nut 60801766
Etumutteri: Nut 82483735
Edit: Ainakin etulaakerin vaihdon yhteydessä 36mm hylsyä piti "smirglata" kunnolla että mahtui. Olen kanssa vaihtanut 164TS:stä takalaakerin mutta muisti pätkii... mikä olikaan hylsyn koko?
Takamutteri: Nut 60801766
Etumutteri: Nut 82483735
Edit: Ainakin etulaakerin vaihdon yhteydessä 36mm hylsyä piti "smirglata" kunnolla että mahtui. Olen kanssa vaihtanut 164TS:stä takalaakerin mutta muisti pätkii... mikä olikaan hylsyn koko?
Viimeksi muokannut Ricambi, 25 Syys 2005, 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
On kyllä tullut vaihdettua 164:seen takalaakerit mutta en muista oliko siinäkin se perinteinen homma että toisella puolella on väärän kätinen kierre....
Mutta ainakin itsellä ei sopinut hylsy kuin reilun mirkelyn jäljiltä.
Mutta ainakin itsellä ei sopinut hylsy kuin reilun mirkelyn jäljiltä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kyllä lähtee 36mm hylsyllä napamutteri auki, tuli itse eilen vaihdettua toinen takapyörän laakeri. Omassani kyllä ainakin hylsy sopi suoraan, eikä tarvinnut ohennella mistään.
Oireina oli juurikin matala humina, joka muuttui hieman korkeammaksi isommalla nopeudella. Äänestä kyllä kuuli, kun vain oikeanpuoleinen piti ääntä.
Oireina oli juurikin matala humina, joka muuttui hieman korkeammaksi isommalla nopeudella. Äänestä kyllä kuuli, kun vain oikeanpuoleinen piti ääntä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Nosta pyörä ylös ja pyörittele josko kuuluu rahinaa tms. epätervettä ääntä. Itsellä oli just 155:ssa sama tilanne päällä, toinen takapyörä jyskytti kuin ratakisko entisvanhaan kun sitä pyöritteli vähän vauhdikkaammin. Mun tapauksessa oli oikea puoli kyseessä, ja ajaessa jyrinä hiljeni kun kaartoi tiukasti oikealle.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Joo, siinä oli juurikin se keskiö mukana, missä on ne pyöränpultinreiät. Muistaakseni tuo itse laakeri olisi ollut kaksiosainen tai että siinä olisi kaksi laakeria?Tuo mikä multa lähti just käsistä oli pyörän keskiön kanssa. Itsellä ois muistikuva että aikoinaan vaihtaessani taakse ois ollut pelkkä laakeri, eli saattaa olla molempia