Eli starttauksen jälkeen hehkun merkkivalo vilkkuu n.minuutin ajan.
Pitääkö olla huolissaan? Ei tee sitä aina, mutta välillä.
Hehkun merkkivalo vilkkuu
Valvoja: Moderators
Re: Hehkun merkkivalo vilkkuu
Mul on vilkkunut pitkääään, joten eipä ole ollut ainakaan mulla vakavaa. Ehkä yks hehku pimeenä?mipo kirjoitti:Eli starttauksen jälkeen hehkun merkkivalo vilkkuu n.minuutin ajan.
Pitääkö olla huolissaan? Ei tee sitä aina, mutta välillä.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
-
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Kaikenhan voi vaihtaa itse
Nojoo, pura niin kauan kunnes hehkut tulee vastaan. Ei sen pitäis sen ihmeempää olla kuin muidenkaan tulppien vaihto. Kyllä ne pitäisi ihan tarvikeliikkeestä löytyä.
Nyt sit mutua: Mites nyky-dieselit (suoraruiskut)? Käyttääkö ne hehkuja edes niinku ennen vanhaan? Mulla on jostain jäänyt semmoinen käsitys, et kylmällä kelillä ne vasta tulisi apuun. Älkää nyt kivittäkö, olen tyhmä

Nyt sit mutua: Mites nyky-dieselit (suoraruiskut)? Käyttääkö ne hehkuja edes niinku ennen vanhaan? Mulla on jostain jäänyt semmoinen käsitys, et kylmällä kelillä ne vasta tulisi apuun. Älkää nyt kivittäkö, olen tyhmä

Abarth 500 Esseesse
Parasta varmaan ostaa Alfan hehkut. Korjausk.kirjassa mainittiin hehkujen olevan mallia BERU 0 250 202 028. Nettiä ja Boschin e-katalogia selatessa päädyin kuitenkin siihen että tuo yo. nro on Boschin eikä BERUn. Löytyi netistä kyllä NGKn ja Championinkin hehkuja tuohon Alfan 156 dieseliin tosin tyyppimerkinnöistä en päässyt oikein varmuuten. Eli luulisi niitä hyvin varustetusta autotarvikeliikkeestä löytyvän.mipo kirjoitti:Eli kyseessä voi olla kuluneet/kulunut hehkutulppa?
Voiko näitä vaihtaa itse suht kivuttomasti, vai onko vietävä Deltaan?
Ikinä ei ole mulla ollut dieseliä, joten en sit tiedä että onko alfoihin omat hehkut vai käykö esim samanlaiset kuin johonkin mersuun?
Eli esim. seuraavia tyyppiviittauksia löysin:
BERU 0 250 202 028
NGK Y-747U
Champion CH166 (hehkupään pituus 95 mm)
Champion CH222 (hehkupään pituus 102mm)
Hehkun vastuksen pitäisi olla 0,6 Ω joten senkin voisi kokeilla mitata ja katsoa löytyiskö sitä kautta selitystä vikaan.