Sattuipa tuossa niin hassusti että takajousen alalautanen ruostui puhki ja jousi tipahti renkaan vierelle hinkkaamaan. Sain väliaikaisesti viriteltyä jousen ylös kiristimillä ja liinalla, mutta jotain pitkäikäisempää pitäisi tehdä..
Mietin onko tuo jousijalka samaa rautaa iskarin kanssa vai onko iskari patruuna erillään jousijalan sisällä? Eli riittääkö jos vaihtaa pelkästään uudet iskarit? Vanhoista keskusteluista päätellen siinäkin kyllä hommaa riittää..
Ja jos jousijalka on erillinen niin olisiko ideaa mistä sellaisen voisi löytää?
164 takaiskari
Valvoja: Moderators
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Takaiskunvaimentimien runkoon on hitsattu jousilautaset joten koko tuo paketti menee uusiksi. Kannattaa uusia samalla:
Suojakumit ja ainakin ylös tulevat jousen "peltirenkaat" (tulevat jousen päälle ennen kuin asennat jousipaketin (yläpään) kasaan, ovat usein ruostuneet puhki.
Ja tietty molemmat iskunvaimentajat taakse kannatta vaihtaa
Edit: Nuo sikapitkät pultit ovat todella v....mäisiä irroittaa mutta lämmöllä ja hitaasti ja varovasti "nitkauttamalla" kyllä lähtee auki.....aina.
Suojakumit ja ainakin ylös tulevat jousen "peltirenkaat" (tulevat jousen päälle ennen kuin asennat jousipaketin (yläpään) kasaan, ovat usein ruostuneet puhki.
Ja tietty molemmat iskunvaimentajat taakse kannatta vaihtaa

Edit: Nuo sikapitkät pultit ovat todella v....mäisiä irroittaa mutta lämmöllä ja hitaasti ja varovasti "nitkauttamalla" kyllä lähtee auki.....aina.
Selvä homma, suurkiitos taas nopeista vastauksista!
Noihin pitkiin alapäänpultteihin koitin jo tossa parkkipaikalla vähän crc:tä ruikkiakkin.
Mahtaakohan noi motonetin iskarit olla halvimmat mitä löytyy? 80 euroa/ketale kustantavat. Auton tulevasta eliniästä kun ei oikeen ole tietoa, joten pienellä budjetilla koitetaan mennä. Alkaa olla sen verran vikoja että välillä on käynyt jo mielessä luopua koko kärrystä.. Mutta ei vielä malta. Tammikuun katsastuksen kohdalla mietitään sitten varmaan taas uudestaan..
Noihin pitkiin alapäänpultteihin koitin jo tossa parkkipaikalla vähän crc:tä ruikkiakkin.
Mahtaakohan noi motonetin iskarit olla halvimmat mitä löytyy? 80 euroa/ketale kustantavat. Auton tulevasta eliniästä kun ei oikeen ole tietoa, joten pienellä budjetilla koitetaan mennä. Alkaa olla sen verran vikoja että välillä on käynyt jo mielessä luopua koko kärrystä.. Mutta ei vielä malta. Tammikuun katsastuksen kohdalla mietitään sitten varmaan taas uudestaan..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eiköhän nuo motonetit halvimmat ole, itselläni sellaiset. Ihan ok tulokset saivat iskaritestissä, tosin edessä olevat alkuperäiset 300tkm ajetut iskarit saivat vielä hieman paremmat tulokset
Nuo pitkät pultit lähtivät minulla 3 päivän vääntämisen jälkeen loppujenlopuks rälläkällä palottelemalla, toivotaan että sinulla lähtee ihan ehjänä.

Nuo pitkät pultit lähtivät minulla 3 päivän vääntämisen jälkeen loppujenlopuks rälläkällä palottelemalla, toivotaan että sinulla lähtee ihan ehjänä.