Fiat X1/9?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Fiat X1/9?

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onko kellään tietoa mikä moottori on siinä speedpartyssa olleessa Haakanan Fiat X1/9? Ja tehotkin kiinnostas?

Olenko ymmärtänyt oikein, että Alfan ja Fiatin 2 litranen mylly on pitkälti sama? Vai sittenkin aivan väärässä ja jymäytetty?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Riippuu mistä Alfan 2L koneista puhutaan....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Sitä en nyt muista tarkalleen, mutta muistelisin niin, että 2.0 T.S tarkoitti, jep niin se oli?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ketju T.S:ssä ei "mitää" tekemistä Alfan kanssa. Hihnavetoisissa on....
Viimeksi muokannut Alfistipohjoosesta, 23 Syys 2005, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niin Alfan vanhempi TS alukone on siis ihan oma vuoteen n 95 käytössä
ja siitä eteenpäin TS kone on Fiat/Lancia lohkolla ja Alfan kannella
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Thanks!
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onkohan tämä Haakanan kone minkä vuoden Fiatin koneesta rakennettu? Eli viripotentiaalia näyttäs olevan Fiatissa ja kuten myös Alfan 2 litrasessa koneessa?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Eikö se ole Lancian 16V eli ilmeisesti integrale/ thema perua?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

8V TC lohko/ 16V TC (Thema?) kansi. Kait.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

eli samasta masiinasta lähetty rakentaa ku 16v integrale ja 16 v q4 samoja masiinoja!!!!!!!! :mrgreen:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

en ole nyt 100% varma asiasta mutta muistaakseni oli puhetta että lancia integrale 2.0 lohko mutta männistä en mene takuuseen,mutta kyllä se tuntuu lappeenrannan kadulla hyvin kulkevan 8) ja hieno ku mikä!!! :lol: ja olinkin väärässä... fiatin kone!!! :oops:
Life is too short to drive boring cars.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Löytyy koneelta pätkä tosta, varttimailin lykkii aikaan 11.780. Varmaan eri aikaan ehtii nykyään, tuo tais olla vuodelta 04.

Hyvinhän toi tommisbillettikin tuntuu kestävän kovemmassa kyydissä.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Teho/paino-suhdehan suorituskyvyn määrää. Ei taida murtoluku olla niitä kaiken raskaimpia. Voi olla hurjaa kyytiä yli 300km/h missä tahansa autossa, saati sitten tuossa. Respect.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Muuten ihan kiva laite, mut muuttasin vähän keulan ilmettä ja ehkäpä takavalot toisen näkösiks. Mutta kyllä kulkee kivasti!!! Nyt takas talliin :drinking: , tai siis autoa laittamaan...

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

niin siis jos lisätietoa haluaa.... amw sivuilla on tietoa tosta autosta...

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Eikös Gtv:stä saisi kovan raketin ja hurjan kulkemaan on kai aika kevytkin ei mikään painava tankki? Tai sitten olen väärässä en jaksa nyt etsiskellä paljonko se painaa mutta tuleepahan tarinan juurta! :)
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ikävä kyllä se (etuveto-)GTV on tankki, nelipyttyinenkin painaa yli 1300 kiloa. Eikä se muutenkaan etuvetoisena ole kovin kiitollinen aihio "oikeasti nopeaksi" autoksi. Toisaalta, saisihan siihen istutettua 155 Q4:n voimansiirron, mutta sitten se vasta läski olisikin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Takaveto GTV taitaa painaa n. 1000 kg neloskone-versiona, siitä sais kyllä rakenneltua vaikka mitä. Auto laihdutuskuurille ja kuutioita lisää ja puhallin kylkeen...

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Ei murtolukukaan mikään ihan höyhen ole, targa rakenne tekee auton yllättävän painavaksi kokoisekseen. Muistaakseni rek. otteessa luki vähän vajaa 900kg. Ja tämä sille vanhemmalle murtoluvulle. Fiat Forumilla voisin kuvitella että autosta olisi myös kohtuullisesti tarinaa, ei ole tullut selailtua pitkään aikaan..

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Aiheeseen liittyen tuon murtoluvun koko tekniikka on myynnissä!
Käy suurinpiirtein heittämällä esim. 164:n tai 155:n nokalle :wink:

Moottori
Fiat 2000cc
holset hydrid
Välijäähdytin
WISECO männät
Suuttimet MSD 4x1000cc
Polttoainepumput 2xBosch
kiertokanget PO-Metal Oy
Pako- ja ahtopaineputket AMW
Kytkin Ap-racing 950Nm
Vetoakselit Karpiola
Perävälitykset 3.11 tai 2.9
Suorituskyky 0-100 Km/h 3.9s (katurenkailla)
Huippunopeus +300 Km/h
Haltech moottorinohjaus
AMW dyno service säätö

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mahtaa tekniikalla olla sen verta hintaa ettei jokapojalla perse ihan repeäkkään.. :wink:

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Suuttimet MSD 4x1000cc
Aika mielenkiintoista, että kilvet näytti autossa olevan. Noi suuttimet kun on mitotettu jonnekkin reiluun 1000hp, ei taida Fiudesta kyllä löytyä vertailuautoa. Miten lie leimattu, jos tosiaan katulaillinen.

Rahalla saa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

markkul kirjoitti:
Suuttimet MSD 4x1000cc
Aika mielenkiintoista, että kilvet näytti autossa olevan. Noi suuttimet kun on mitotettu jonnekkin reiluun 1000hp, ei taida Fiudesta kyllä löytyä vertailuautoa. Miten lie leimattu, jos tosiaan katulaillinen.

Rahalla saa.
Jos autoon on aikoinaan haettu Turbolle lupa, auto on turbolla sitten katsastettu ja rekisteriotteeseen on tullut tehojen kohdalle merkintä 'A'
VMP

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

tehojen kohdalle merkintä 'A'
Eli?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei tehorajaa? Tai tehoja ei ole merkitty otteeseen niinkuin nykyään on ahtimesta lähtien tietoja otteessa.

Tuo A taitaa olla kaikissa normi turbovehkeissä kilowattien perässä, mutta noista turbolupa-aikojenvehkeistä ei sitten ole mitään määrää vaan pelkkä A.

Tai siis eiku joo emmää vaan tiiä :roll:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kyllä auto katukäytössä on... ja mukavaa katseltavaa kun lappeenranna teinit yrittää kilpasille lähteä,lähtee muuten fiude aika liukkaasti,siinä teinillä bemarissa karvanopat pyörähtää kun fiude lähtee 8)
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

markkul kirjoitti:
Suuttimet MSD 4x1000cc
Aika mielenkiintoista, että kilvet näytti autossa olevan. Noi suuttimet kun on mitotettu jonnekkin reiluun 1000hp, ei taida Fiudesta kyllä löytyä vertailuautoa. Miten lie leimattu, jos tosiaan katulaillinen.

Rahalla saa.
:lol: Aina paranee :lol:
Katulaillisuuden arviontia suuttimien koon perusteella :roll:
Kas kun ei ahtimen koon,kytkimen,nokka-akseleiden,jarrujen tai vaikka ilmanputsarin virtauskapasiteetin perusteella :roll:

Kannattaa tutustua määräyksiin!

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Kannattaa tutustua määräyksiin!
Joo, no sitähän tässä yritin. Mulla kun vaan oli nyky pykäklistä se käsitys, että yli verrokki+20% tehoja on mahdottomuus. Erikois luvalla ilmeisesti saa edelleen, mutta jotenkin jäänyt se käsitys, että niitä ei myönnettäisi.

Sopii siis kertoa minulle kattavasti ja tarkasti ne pykälät. Niin, että tälläinen ei-lakioppinutkin oikeasti ymmärtää mitä ne tarkoittavat.
Katulaillisuuden arviontia suuttimien koon perusteella
Onkos tuossa jotain huvittavaa. Suuttimien koko nyt on aika hyvä indikaattori tehoista, sanotaan nyt vaikka +-300hp haarukassa (niin ei mene ainakaan ihan pieleen). Ja voin vielä perustellakkin, jos se on tarpeen. Liian suuria suuttimia tehoihin, ja siis poltettavaan polttoaineen määrään, käytettäessä niiden aukiolo aika menee niin pieneksi, että ne eivät toimi kunnolla. Suuttimella on aukeamisaika ja sulkeutumisaika ja välissä se mitä sitä pidetään auki. Myös noissa kahdessa pulssissa menee polttoainetta. Toisaalta taas jos suuttimet ovat liian pienet, ei kone saa tarpeeksi polttoainetta, jolloin se käy laihalla.
Kas kun ei ahtimen koon,kytkimen,nokka-akseleiden,jarrujen tai vaikka ilmanputsarin virtauskapasiteetin perusteella
No tuohon voisin sanoa edelliseen pohjautuen, että ahtimen koko tai nokka-akseli ei kerro suoraan tehoista mitään. Kone voi käydä ihan "hyvin", vaikka ahdin olisi julmettu ja tehoa olisi otettu vain pienellä ahdolla. Nokka-akseli ei yksinään tee juuri mitään. Oletuksena tietysti se, että muut säädöt ovat kohdillaan, voihan niitä tehoja silloin arvioida senkin perusteella, esim. nokan valmistajan ilmoittaman mukaan. Tosin nokan toimintaan vaikuttaa esim. puristussuhde, joten vaikeaksi menee. Ilmanputsarin/imuputkiston, sekä kytkimeen perustavalla arviolla taas voidaan kyllä antaa joku yläraja niille tehoille (kytkimen kohdalla itseasiassa väännölle), koska putkiston virtauksella on jokin yläraja, kuten kytkimen pitkokyvälläkin (pätee siis pyöriltä mitattaessa, ei suoraan kampiakselilta!).

Eli siis miksi siis en voisi heittää arviota perustuen suuttimien kokoon?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mutta nyt olisi saksanmaalla myynnissä useita kompressor Alfoja, yksi aika kohtuullinen hinnaltaan:

156 2.5V6) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181755685&

147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1181484944&

147GTA) http://www.mobile.de/SIDf1Csmhle7RP0KFv ... 1168796914&
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

eix siinä jotain 400 heppaa oo tehoo murtoluvus. ja olikos sitä pidennetty ja levitettykin!

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

suutin

Viesti Kirjoittaja SP »

kyllä 1000 cc suuttimia käytetään n.500 hv autoissa,ihan normaali koko jo näille tehoille !! perustuu kokemukseen,ei mutuun 8)
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Uskon. Mutta siltikkin spekulointi tehoista pitää vielä paikkaansa siis sen leiman kannalta. (Eli +-300hp haarukkaan ei ihan mahtunut :-)

Ilmeisesti tuo on laillinen jos rekisteriotteessa on se A, mutta selvityksen vielä kuulisin tuolle, että miten tommosen saa siihen slippiin, pääsisi itsekkin rakentamaan vähän stydimpää :-)

Vastaa Viestiin