164 Q4 --> turbollinen malli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

164 Q4 --> turbollinen malli

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Hei!

Onko tietoa 164Q4 turbollisesta mallista. Mun veli kävi Ranskassa ja oli nähnyt tommosta auto Pariisin äärikaupunkissa jossain tienvarrella toisien Alfojen seassa.

Onko joku jossain rakentanut? kuvia selityksia??
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: 164 Q4 --> turbollinen malli

Viesti Kirjoittaja Garrett »

marqs31411 kirjoitti:Hei!

Onko tietoa 164Q4 turbollisesta mallista. Mun veli kävi Ranskassa ja oli nähnyt tommosta auto Pariisin äärikaupunkissa jossain tienvarrella toisien Alfojen seassa.

Onko joku jossain rakentanut? kuvia selityksia??
Oma rakennelma on, eli tuollaista ei ole ainakaan ikinä tehtaalta lähtenyt. Mielenkiintoista olisi tietää, että onko autoon oikeasti lisätty turbo(t), vai onko alkuperäinen kone kilahtanut, ja sinne laitettu 2,0 V6 Turbon kone. Molempi kiva, ensimmäinen vaihtoehto voi toimiessaan olla aika peto kulkemaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

tällaisissa malleissahan ei turboa ole, vaan mahtaako tarvitakaan sitä??? :)
hups

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Niin tarvitseeko... onhan se kiva olla olemassa :) se ylimääränen teho siis ;)
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Ma eilen illalla puhuin veljen kanssa ja hän ei osanut selittä mitään vain sanoi että kone oli melkein samalainen kun minulle elike 3.0 v6. Ei hän muuten kattonut sita auto vain herähti huomiota kun kuski kaasutteli siis blow off venttiilin ääni tssssss ja tssss oli sillä tuttu. Ma itte miettisin sama että 2.0v6 turbo on välissä - vain yksi kysymys 2.0v6 ei ole niin voimakas kun 3.0v6 170kw miksi kannatais etes vaihta pienempään?? :crazyeyes:
Sopiiko 2.0v6turbo osia ka 3.0v6lle - voi olla että oli jotain tommosta tehty?
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

2.0 v6 turbossa enemmän virityspotentiaalia, kuin 3l vapaastihengittävässä.. Ellei sitten sitä 3l pataa lähde turbottamaan..

Vastaa Viestiin