Säilytin kaiken kaman ilmanmassamittarista koneeseen päin.
Mittarista eteenpäin onkin sitten 70mm paperi-alumiini-paperiputkea joka on kriittisimmistä kohdista päällystetty reilulla kerroksella ilmastointiteippiä. Jäähdyttäjän yläletku pääsee hieman hiertämään ja siksi otin varman päälle. Mutkia on koitettu välttää jotta ilma pääsee virtaamaan mahdollisimman esteettömästi.
Orggis paneelisuodatin kotelo piti poistaa ja helpoiten se onnistui 200:ssa eri palasessa leikkuusaksilla. Ilman kyseistä toimenpidettä jäähdyttäjän alaletku olisi pitänyt irrottaa + pohjalevy + jotain muutakin kamaa.
Tämän jälkeen sulakerasian alle jäi ruhtinaallisesti tilaa ja sinneppä sitten pulttasin CDA boksin kiinnitysraudalla.
Etumaskiin, vilkun välittömään läheisyyteen tein reilun nyrkin kokoisen ilmanottoreijän. Tämän modin jälkeen ei tarvinnut edes laitella 83mm aluputkea CDA boksin jatkoksi, koska ilmaa on reilusti saatavilla ja itse CDA boksikin näkyy ilmanottoreijästä. Pahimmat loskatkin jää haukkaamatta, koska ne eivät pääse putkea pitkin suoraan boksin sisuksiin. Tietty syksyl/keväällä voi jättää hieman väliä edellä meneviin.
Hyöty: Väännöt on mukavat ja kone on erittäin kierrosherkkä. Huipputehoista en sitten tiedä, mutta 225 kelas lasiin ja kierroksetkin nousivat isoimmalla pykälällä 6200 paikkeille. En ehtinyt kovin tarkkailla kierroksia, mutta syrjäsilmällä huomioituna. Enemmänkin olisi kelannut, mutta itselle riitti menot kesäyössä.
(Hox. vaikka testasinkin huippuja, niin kyseessä oli avoin peltosuora jossa näkyvyys joka suuntaan min. 1 km, eli aiheutin vaaraa ainoastaan itselleni enkä edes viattomille luontokappaleille.)
Teoriassa chipillä, putkella, CDA:lla ei pitäisi pystyä kelaamaan reilua 10 km/h (todellista nopeutta) enemmän verrattuna tehtaan lukuihin joka on 208 km/h todellista. Mutta luulempa kyseessä olevan hieman liian pitkävälitteinen 5-vaihde 150 heppaseen pannuun. Vakiokoneella 5-vaihteella tappiin ajettaessa kiekat jäivät 6000 RPM:n pintaan kun käyrien mukaan parhaat alueet olisivat viellä edessäpäin 6300 RPM:n alueella.
Omasta mielestäni menot viritetyssä pannussa lähentelevät 2.5 V6 menoja. Tietty alakierrostehot ja vääntö eivät ole kilpailukykyisiä. Toisaalta kokonaismassa on pienempi ja se kompensoi rivakkuutta. Litroillehan on vaikeata lähtee kilpaileen.
Äänet on nyt sitten melkoisen sporttiset 4000 RPM:n kohdilta alkaen, mutta normaaliajossa hyvinkin säyseät.
No niin antakaahan taas kritiikkiä, niin päässään tinkaamaan vai miten se menikään?

Esittelen myös sydeemit jos joku Oulussa haluaa tsekata, ties vaikka annan vähän polkaistakkin, niin ei tarvi ihmetellä kaikenlaisia hiilaribokseja.