alfan heittelehtiminen...
Valvoja: Moderators
alfan heittelehtiminen...
onko alfalle tyypillistä liikkua ajettaessa kaistalla reunalta toiselle? En tiedä analysoinko liian tarkkaa ajamistani, mutta välillä tuntuu, että auto menee kaistalla reunalta reunalle koko ajan ja pelkään jonkun luulevan rattijuopon olevan kuskina
Tiedän, että ei autot mene kiskoja pitkin kuin juna, mutta ymmärtääkö joku mitä yritän tarkoittaa.
No joo koitan jotain selvittää varmaankin 3 promillen humallassa, eli varmaankin aamulla kaduttaa mitä tuli kirjoitettua, mutta tälläinen askarruttaa tällä kertaa.
Tiedän, että ei autot mene kiskoja pitkin kuin juna, mutta ymmärtääkö joku mitä yritän tarkoittaa.
No joo koitan jotain selvittää varmaankin 3 promillen humallassa, eli varmaankin aamulla kaduttaa mitä tuli kirjoitettua, mutta tälläinen askarruttaa tällä kertaa.
Hepa
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
156 Super '03:ssa sama juttu. Auto käytettiin huollossa, auraskulmat jne. tarkastettiin ja kaikki oli kunnossa. Huoltosetä kävi autoa ajamassa, ja sanoi, että johtuu VDC:stä.. Eli kuulemma ihan normaalia. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, vai ei. Joka tapauksessa, tuota Superia saa suorallakin tiellä ohjailla, toisin kuin '99 V6:sta, joka tosiaan etenee kuin kiskoja pitkin.
Vertailua on tullut muutenkin harrastettua näiden kahden auton välillä. Mistähän mahtaa johtua, että 156 '03:sen valoteho on säälittävän huono. 156 '99:n parkeilla näkee suunnilleen yhtä hyvin pimeässä, kuin '03:sen lähivaloilla. Taisi mennä hieman off-topiciksi..
Vertailua on tullut muutenkin harrastettua näiden kahden auton välillä. Mistähän mahtaa johtua, että 156 '03:sen valoteho on säälittävän huono. 156 '99:n parkeilla näkee suunnilleen yhtä hyvin pimeässä, kuin '03:sen lähivaloilla. Taisi mennä hieman off-topiciksi..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Samoin mut ei liioin kesäisin!90 kirjoitti:no juu..meikä ajelee noilla vanhoilla takapotkualfoilla ja tahtoo vähän tuo perä heittelehtiä, varsinkin talvisin mutta 90:n puikoissa samaa ilmiötä havaittavissa myös kesäisin satoi tai paistoi.
Maantiel talvel joutuu koko ajan ohjaamaan ku on paskat pinnatut talvi gummit alla noin uudes autos ei taida johtua tästä, mut ku koht laittaa kesä gummit alle ni sit kulkee ku juna! Auto muuttuu ihan toiseks ku laittaa kunnon gummit alle!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
just....GiuliaSuper kirjoitti: Samoin mut ei liioin kesäisin!
Maantiel talvel joutuu koko ajan ohjaamaan ku on paskat pinnatut talvi gummit alla noin uudes autos ei taida johtua tästä, mut ku koht laittaa kesä gummit alle ni sit kulkee ku juna! Auto muuttuu ihan toiseks ku laittaa kunnon gummit alle!
tarkoitin vain että meikäläisen kohdalla tuo liirailu on välillä myös kuskista johtuvaa ei välttämättä renkaista/autosta...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin jokainen antaa itsestään sellaisen kuvan kuin haluaa. Jos kuitenkin tuntuu ylivoimaiselta pysyä asiassa ja pitää edes tämä osio niille joita oikeasti kiinnostaa Alfat teknisesti, niin kannattaa pysytellä tuolla yleistä löpinää puolella.Vittorio Jano kirjoitti:Ei saa mennä. Se olisi ensimmäinen kerta tämän palstan historiassa.Cuore Sportivo kirjoitti: Taisi mennä hieman off-topiciksi..
Joo mulla on kanssa huomattavissa talvirenkailla pientä ajelehtimista. varsinkin sulalla asfaltilla ja kovemmissa nopeuksissa. Ja mulla on ihan hakkapeliitta 2:set alla. Liekö nastat sen verran kantaa. Kesällä ei ajelehdi juurikaan.Samoin mut ei liioin kesäisin!
Maantiel talvel joutuu koko ajan ohjaamaan ku on paskat pinnatut talvi gummit alla noin uudes autos ei taida johtua tästä, mut ku koht laittaa kesä gummit alle ni sit kulkee ku juna! Auto muuttuu ihan toiseks ku laittaa kunnon gummit alle!
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
Mulla on kyllä ihan päinvastasia kokemuksia. Itellä vetelyä ja uraherkkyyttä tapahtuu juuri kesärenkailla, joka johtuu varmaankin renkaiden matalammasta profiilista.GiuliaSuper kirjoitti: Samoin mut ei liioin kesäisin!
Maantiel talvel joutuu koko ajan ohjaamaan ku on paskat pinnatut talvi gummit alla noin uudes autos ei taida johtua tästä, mut ku koht laittaa kesä gummit alle ni sit kulkee ku juna! Auto muuttuu ihan toiseks ku laittaa kunnon gummit alle!
Ei tuosta vetelystä kannata olla kovin huolissaan. Pysyypä ratissa valppaana kun pitää vähän ohjastaa. Toki joskus harmittaa kun joutuu ajaa pidempää matkaa tai jos takana ajaa vaikkapa poliisiauto, niin välttääkseen turhan pysäytyksen yrittää ajaa todella suoraan Anna auton ajaa ja korjaa jouhevasti tarvittaessa eli pidä viivojen välissä ja anna autolle elintilaa niin matka sujuu mukavasti.
Tarkista ilmanpaineet. Tuntuu vetelevän enemmän kun on ilmanpaineet hieman alakanttiin.
Tarkista ilmanpaineet. Tuntuu vetelevän enemmän kun on ilmanpaineet hieman alakanttiin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mullakin hakkapeliitta kakkoset ja ihan samoja ongelmia mullakin. Pientä ajelehtimista ja kesällä ei taas mitään ongelmia. Ei taida olla mikään tekninen ongelma... renkaat vaikuttaa ihmeen paljon ajettavuuteen, varmaan toisessa autossa ko. rengas toimii paremmin.
EDIT: itsekin ajattelin nuita ilmanpaineita. Pitääpä käydä tarkistamassa.
EDIT: itsekin ajattelin nuita ilmanpaineita. Pitääpä käydä tarkistamassa.
Ammattina autokauppa
Puslat
Samaa vetelyä 156-04. Rengastaineet vaikuttavat, mutta mitkä paineet sitten pitäisi olla? Olen kokeillut paineita edes takaisin ja aina tuntuu hetken paremmalta kunnes sitten taas joku aamu vetely palaa. Vuotaakaan ei pitäisi.
Luulisin, että asiaan liittyy myös ohjaustehostimen jäykkyys keskialueella. Nopean ohjauksen takia korjausliike tulee helposti ylisuureksi josta seuraa kiemurtelua. Saakohan ohjauksen vaimennusta / vastusta säädettyä tehostajasta tai sen öljyjä vaihtamalla?
Vielä. Muistaisin, että JTS 03 tai 04 malleihin oloisi tehty alustaan jotain hienosäätöä. Olisikohan niin, että tuoreemmissa alustan puslat saattaisivat olla pehmeämmät kuin vanhemmissa? Tietääkö joku?
Edellisessä 156-99 vetelyä ei esiintynyt kunhan rengaspaineet olivat kohdallaan.
Luulisin, että asiaan liittyy myös ohjaustehostimen jäykkyys keskialueella. Nopean ohjauksen takia korjausliike tulee helposti ylisuureksi josta seuraa kiemurtelua. Saakohan ohjauksen vaimennusta / vastusta säädettyä tehostajasta tai sen öljyjä vaihtamalla?
Vielä. Muistaisin, että JTS 03 tai 04 malleihin oloisi tehty alustaan jotain hienosäätöä. Olisikohan niin, että tuoreemmissa alustan puslat saattaisivat olla pehmeämmät kuin vanhemmissa? Tietääkö joku?
Edellisessä 156-99 vetelyä ei esiintynyt kunhan rengaspaineet olivat kohdallaan.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Japanilaisessa arkiautossani, joka on vanha romu, kuten myös Alfani, esiintyi aivan helvetillistä vetelyä. Pää kolisi molempiin sivulaseihin kun ajeli uraisella tiellä. Ennen viime kesän pitkää ajokeikkaa päätin vaihtaa oudosti keskeltä kuluneen kesäkumin etupäästä. Se oli ostettu noin 6 000 km sitten. Vika oli siinä.
Taas menee kuin juna vaikka talla pohjassa – 145 km/h.
Taas menee kuin juna vaikka talla pohjassa – 145 km/h.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Poikittainen vakaajatanko. Autooni vaihdettiin tuossa viime viikolla tuommoinen osa. Ja meno vakautui jälleen hieman. Tosin eipä tuo -98 TS ole kummoisesti kiemurrellut aiemminkaan. Esimerkiksi Hämeenlinnantien pitkän suorapätkän (n. 5km) voipi ajaa rattiin koskematta. Alla näin talvikeleillä on Nokian Q 195-60-15 ja kesäkelillä Pirellin P6000 205-55-16. Alusta on vakio.
EDIT: "Aihe" ei näy muille kun vastaa viestiin. - Rolle
EDIT: "Aihe" ei näy muille kun vastaa viestiin. - Rolle
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Ei varmasti johdu VDC:stä. VDC voi muttaa suuntaa ainoastaan jarruttamalla yksittäisiä pyöriä ja sen kyllä huomaa! Lisäksi silloinhan ajaessa keltainen VDC-merkkivalo vilkkuisi jatkuvasti.Cuore Sportivo kirjoitti:Huoltosetä kävi autoa ajamassa, ja sanoi, että johtuu VDC:stä.. Eli kuulemma ihan normaalia. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, vai ei.
Tietysti auton/renkaan leveys on yksi tekijä mikä vaikuttaa, johtuen suomen hyvistä ja urattomista teistä. Jos rengs on uran reunalla sekin tekee tiettyä levottomuutta kulkuun. Alfan raideväli on leveämpi kuin corollassa ja monissa "merkonoomi" kulkuneuvoissa siksi ne urat on liian kapeat Alafalle. Mutta onneksi suomessa ei ole uraisia tien pätkiä juuri ollenkaan
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Voiko näitä takapään ripustuksia testata kotikonstein. Sen ainakin huomasin, että rengas kääntyy silminnähden kun sitä rempoo vaakatasossa, normaalia? Takatuissa lienee kumipuslat kiinnityksenä? Nehän eivät liene koskaan aivan täsmälliset?Wile E. Coyote kirjoitti:Jossain autolehdessä neuvottiin tarkistamaan takapään ripustukset jos suuntavakavuus tuntuu heikentyneeltä. Alkaa kuulemma helposti vaeltelemaan jos väljää. Korjatkaa jos väärää tietoa.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Jos nostat takapyörän tunkilla ilmaan ja sitten otat kiinni pitkittäisestä tukivarresta - jos se liikkuu sivusuunnassa eli lonksuu niin kumipuslat vaihtoon - noiden väljyys aiheutti ainakin omassa ex. 156ssa seilailua/uraherkkyyttä. Ne helat/puslat voi mennä huonolla tuurilla jo 40 tkm:n matkallakin. Mulla vaihdettiin kahdesti 120 tkm mennessä. Hyvä puoli on, että ne on aika halpa vaihtaa.
MP
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ihan vaan noiden ilmanpaineiden vaikutuksesta vetelyyn ja huonoon ajettavuuteen...
Auton ohjekirjassahan on tietyt arvot vakiorenkaille. Kysynkin että, mitä paineita te käytätte noissa vakiokiekoissa? Rengasliikkeen ukko väitti kesällä, että noi kirjan arvot ois alakanttiin ja käski laittamaan enemmän painetta.
Auton ohjekirjassahan on tietyt arvot vakiorenkaille. Kysynkin että, mitä paineita te käytätte noissa vakiokiekoissa? Rengasliikkeen ukko väitti kesällä, että noi kirjan arvot ois alakanttiin ja käski laittamaan enemmän painetta.
Viimeksi muokannut Janne, 06 Loka 2005, 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Powerflexin sivuilta löysin tämmösen listan puslista.
Onko kokemuksia?
Alfa Romeo Alfa 147, 156 and GT 2003->
BUSH PART NUMBER RETAIL
DISCRIPTION PRICE (£)
Front Lower Wishbone
Front Bush
2 per car (each) PFF1-811 1 24.95
Front Lower Wishbone
Rear Bush
2 per car (each) PFF1-812 2 24.95
Front Upper Arm Bush
4 per car (each) PFF1-815 5 12.95
Rear Suspension Front Arm Bush
4 per car (each) PFR1-816 6 16.95
Rear Suspension Rear Arm Bush
4 per car (each) PFR1-817 7 16.95
Rear Tie Bar to Hub Bush
2 per car (each) PFR1-818 8 16.95
KIT PRICES: RETAIL PRICE (£)
FRONT KIT 151.60
REAR KIT 169.50
All bushes are part numbered and priced individually but need to be ordered in pairs
For example, Front outer track control arm bush = two per car
Prices shown exclude VAT
http://www.powerflex.co.uk/images/pdf/0801.pdf
Onko kokemuksia?
Alfa Romeo Alfa 147, 156 and GT 2003->
BUSH PART NUMBER RETAIL
DISCRIPTION PRICE (£)
Front Lower Wishbone
Front Bush
2 per car (each) PFF1-811 1 24.95
Front Lower Wishbone
Rear Bush
2 per car (each) PFF1-812 2 24.95
Front Upper Arm Bush
4 per car (each) PFF1-815 5 12.95
Rear Suspension Front Arm Bush
4 per car (each) PFR1-816 6 16.95
Rear Suspension Rear Arm Bush
4 per car (each) PFR1-817 7 16.95
Rear Tie Bar to Hub Bush
2 per car (each) PFR1-818 8 16.95
KIT PRICES: RETAIL PRICE (£)
FRONT KIT 151.60
REAR KIT 169.50
All bushes are part numbered and priced individually but need to be ordered in pairs
For example, Front outer track control arm bush = two per car
Prices shown exclude VAT
http://www.powerflex.co.uk/images/pdf/0801.pdf
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Onko kukaan muuten vaihtanut eteen alatukivarren puslaa, mihin tulee iskarin alapää kiinni? Vaihdellessani etulevyjä katsoin, että kumit alkaa olla siellä aika haperot. Tämä myös kuuluu joskus sisälle, kun ajaa sopivasti töyssyyn....
Edellä mainostettiin uretaanipuslia, mutta sieltäkään ei taida löytyä sopivaa puslaa tuohon kohtaan?
Edellä mainostettiin uretaanipuslia, mutta sieltäkään ei taida löytyä sopivaa puslaa tuohon kohtaan?
Viimeksi muokannut Kirkinen, 06 Loka 2005, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Vaihdoin toukokuussa 2004 etupään ylätukivarret ja laitoin samalla niihin powerflexit, ihan vaan siksi, etteivät enää narisisi... syksyllä rasvasin ne uudestaan,kun narisivat, olivat talven hiljaa ja keväään tullen alkoivat taas narisemaan. Heinäkuussa, kun vaihdoin iskarit rasvasin ne taas ja nyt jo on pientä kitinää havaittavissa . En suosittele. Ja ennenkuin taas joku kommentoi, että: "laita sitä rasvaa kunnolla", niin kokeilkoon itse. Eihän siellä teräsholkin ja puslan välissä ole tilaa tuubille rasvaa. Nyt on se puslien mukana tullut kuparitahnan oloinen möhnä käytetty, seuraavaksi kokeilen jotain muuta.Janne kirjoitti:Powerflexin sivuilta löysin tämmösen listan puslista.
Onko kokemuksia?
Testasin, oikeassa olet. Ei nyt aivan klonksu, mutta liikevaraa on ainakin 10mm, joten ei ihme, että hakee! Nyt voin huomenna tökätä sormeni tukivarteen, että "tämä tässä näin"MP kirjoitti:Jos nostat takapyörän tunkilla ilmaan ja sitten otat kiinni pitkittäisestä tukivarresta - jos se liikkuu sivusuunnassa eli lonksuu niin kumipuslat vaihtoon - noiden väljyys aiheutti ainakin omassa ex. 156ssa seilailua/uraherkkyyttä. Ne helat/puslat voi mennä huonolla tuurilla jo 40 tkm:n matkallakin. Mulla vaihdettiin kahdesti 120 tkm mennessä. Hyvä puoli on, että ne on aika halpa vaihtaa.
EDIT: pitää korjata tuo 10mm, tarkoitin vanteen/renkaan liikettä. Jos tukivarsi liikkuisi noin paljon, se lähtisi irti...
Puslasarjoista... eikö Muukkosella ollut koko sarja 140€ ? Muistan täältä lukeneeni. Taitaa mennä samalla vaihtoon koko sarja kun siellä käy vaihtamassa jakopään vermeet. Mitähän muuta laittaisi säästyvillä rahoilla
Viimeksi muokannut alfista, 14 Marras 2005, 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Sama heilumine omassa 147 2.0 TS -05... kun vein huoltoon aurauskulmien tsekkaukseen niin sanoivat jotain pientä oikaisivat ja sanoivat työnjohtaja ja asentaja yhdestä suusta "... Alfoista ei yksikään mee suoraa metriäkään... ja menee vielä huonommin suoraan mitä matalammat profiilit... kuuluu auton luonteeseen..."
eli se siitä....
eli se siitä....
No täyttä puppua tosiaankin!!! En minä ainakaan ole huomannut yhtään mitään vaeltelua omassani. En myöskään ennen alkuperäisellä alustalla - tosin peräpäässä oli pientä levottomuutta pahoissa mutkaheitoissa, mutta se johtui väsähtäneistä iskareista ja väljyydestä alatukivarressa.
Nyt on niin tarkka ja napakka, ettei paremmasta väliä.
Nyt on niin tarkka ja napakka, ettei paremmasta väliä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
No justiinsa. Toista sataa tonnia olen kahdella Alfalla rullannut, ja kerran muistan ihmetelleeni kun tuntuu vähän hakevan. Epäilin renkaita kun oli talvirenkaat mutta jo melko lämmin kevätpäivä ja nopeutta moottoritielle sopivasti. Reissusta kotiin päästyäni totesin, että ompi toinen raidetangonpää muusina. Uusi palikka kiinni ja taas tuli kiskot Alfan alle.Twin Spark kirjoitti:"... Alfoista ei yksikään mee suoraa metriäkään... ja menee vielä huonommin suoraan mitä matalammat profiilit... kuuluu auton luonteeseen..."....
En sitten tiedä noista uudemmista, itse kun olen päässyt käsiksi vain noihin "klassikoihin".
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Empä oo kyllä itekkään törmänny tuollaseen heittelehtimiseen. Itseasiassa tosi moni auto (esim. Marea -00, Astra -05, BMW E46, Mondeo -05, Focus -03, 206 SW -04, jne.) on tuntunu heittelehtivän hitosti enemmän ku oma autoni. Kun on noilla edellä luetelluilla ajanu pitkää matkaa ja vertaa ajokokemuksia omaan kiesiin, niin täytyy sanoa myös se, että Alfa ei ole mikään tuuliherkkä auto. Tuo on aivan mielettömän hyvä ominaisuus, ettei tarvi puuskittaisella tuulella puristaa ratista kiinni kuin viimestä päivää. Ainaki minun Alfa istuu tiessä kuin tatti
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Alfista, heittelehtikö auto talvirenkaillakin?
Tuli mieleen että edellinen autoni kampesi todella voimakkaasti oikealle ja tuntui muutenkin oudolle:
Pyöräkulmat tarkastettiin - ei vikaa
Välyksiä etsittiin - ei mitään merkittävää
Tuli talvi, renkaiden vaihto - puoltaminen katosi.
Seuraavaksi kesäksi ostin uuden oikean eturenkaan - ei enään puoltamista, eli renkaassa oli jonkisortin runkovaurio - kuluminenkin oli epätasaista kun asiaa tarkemmin tutkailtiin.
Continentalin kumit olivat kyseessä, eli ei voi edes pistää "pinnoitettu paskarengas" selityksen piikkin tuota tapausta
Tuli mieleen että edellinen autoni kampesi todella voimakkaasti oikealle ja tuntui muutenkin oudolle:
Pyöräkulmat tarkastettiin - ei vikaa
Välyksiä etsittiin - ei mitään merkittävää
Tuli talvi, renkaiden vaihto - puoltaminen katosi.
Seuraavaksi kesäksi ostin uuden oikean eturenkaan - ei enään puoltamista, eli renkaassa oli jonkisortin runkovaurio - kuluminenkin oli epätasaista kun asiaa tarkemmin tutkailtiin.
Continentalin kumit olivat kyseessä, eli ei voi edes pistää "pinnoitettu paskarengas" selityksen piikkin tuota tapausta
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Tuota kyllä sattuu ja tapahtuu; työkaverin auto pujotteli myös ja vikaa etsittiin toden teolla. Syyksi paljastui viallinen rengas; jokin valmistusvika renkaan rungossa ilmeisesti, koska ongelmat loppuivat renkaan vaihdolla..Ruokoton kirjoitti:Continentalin kumit olivat kyseessä, eli ei voi edes pistää "pinnoitettu paskarengas" selityksen piikkin tuota tapausta
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Renkaiden vaikutus on tarkistettu. Epäilin niitä ensimmäisenä rengaskulmien lisäksi. Alla on nyt uusi rengassarja ja kulmat on säädetty. Niin kuin arvaatte ei vaikutusta.
Kulmissa oli kyllä sanomista lähinnä etupäässä. Liikaa haritusta joka ilmeni ohjauksen hakemisena urissa ja jarrutuksessa risteyksiä lähestyttäessä. Se on nyt poissa mutta auton kulun hakeminen jäi jäljelle.
Vaiva pahenee nopeuden kasvaessa, mm. ohitukset nostattavat välillä niskakarvoja kun auto tekee kummallisia muljahduksia.
Kulmissa oli kyllä sanomista lähinnä etupäässä. Liikaa haritusta joka ilmeni ohjauksen hakemisena urissa ja jarrutuksessa risteyksiä lähestyttäessä. Se on nyt poissa mutta auton kulun hakeminen jäi jäljelle.
Vaiva pahenee nopeuden kasvaessa, mm. ohitukset nostattavat välillä niskakarvoja kun auto tekee kummallisia muljahduksia.