Uusi v1600 luokka
Valvoja: Moderators
Uusi v1600 luokka
Nyt kannattaa tutustua uuden kilpa-autoluokan sääntöihin:
http://www.akk-motorsport.fi/8965.html
Itselläni on 147 1.6 120 hv työn alla ensi kesäksi tuohon luokkaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän noita useampikin sopisi mukaan pistämään päihin Citikan C2:ille
http://www.akk-motorsport.fi/8965.html
Itselläni on 147 1.6 120 hv työn alla ensi kesäksi tuohon luokkaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän noita useampikin sopisi mukaan pistämään päihin Citikan C2:ille
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Taitaa se noin 20 tonnia olevan, jos vain yhden kauden ajaa. Auto tulee maksamaan ehkäpä hiukan alle 15 tonnia. Jos auton hankintakustannukset jakaa esim. kolmelle vuodelle niin alkaa olla kohtuullisemmat kausikustannukset. Autoillahan voi ajaa 5-10 vuotta ja senkin jälkeen on rautaa vielä jälkellä - tosin jälleenmyyntiarvo on varmaan parin-kolmen tonnin luokkaa vuonna 2013.
Ainakin rata-ajossa ajokustannuksia leikkaa rajoitettu renkaiden määrä (Ruotsissa vastaavassa luokassa sai ostaa kaksi uutta rengasta per kisaviikonloppu noin 170 euroa/kpl) ja vakiotekniikka. Kuten alfaratapäivälläkin on nähty, alfan vakiotekniikka kestää vetämistä varsin hyvin kun viritystaso on vähäinen.
Vauhdin maailmassa oli hyvä juttu luokasta. Kannattaa lukea. Luokka on tarkoitettu ensisijaisesti aloittelijoille, mutta tälläiset jäähdyttelijätkin tai, kuten minun tapauksessa, viihdyttelijätkin kelpaavat mukaan.
Ainakin rata-ajossa ajokustannuksia leikkaa rajoitettu renkaiden määrä (Ruotsissa vastaavassa luokassa sai ostaa kaksi uutta rengasta per kisaviikonloppu noin 170 euroa/kpl) ja vakiotekniikka. Kuten alfaratapäivälläkin on nähty, alfan vakiotekniikka kestää vetämistä varsin hyvin kun viritystaso on vähäinen.
Vauhdin maailmassa oli hyvä juttu luokasta. Kannattaa lukea. Luokka on tarkoitettu ensisijaisesti aloittelijoille, mutta tälläiset jäähdyttelijätkin tai, kuten minun tapauksessa, viihdyttelijätkin kelpaavat mukaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Onhan se hyvä että joku ajaa etuvetoisella kahva edellä.BSTR kirjoitti:..kuten minun tapauksessa, viihdyttelijätkin kelpaavat mukaan.
Mainitsit tuon vakiotekniikan, mutta autoon saisi mukavan summan menemään kaariin, penkkiin, rattiin ja vöihin. Sitten itse kuskille varusteet ja lisenssit ym. Ja yleisellä tasolla ynnäilin mm. huolto-/säilytystalli, trailerin & veturin kulut (oma/vuokra), teltta, työkalut...
Nuo nyt äkkiseltään sen auton lisäksi itseltä puuttuisi
Re: Uusi v1600 luokka
Mitäs näistä saa hepoja revittyä luokituksen rajoissa..ihan vaan mielenkiinnosta..BSTR kirjoitti:Nyt kannattaa tutustua uuden kilpa-autoluokan sääntöihin:
http://www.akk-motorsport.fi/8965.html
Itselläni on 147 1.6 120 hv työn alla ensi kesäksi tuohon luokkaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän noita useampikin sopisi mukaan pistämään päihin Citikan C2:ille
O Tempora O Mores
Ei tuo lukottomuus niin paljoa radalla haittaa kuin rallissa, varsinkaan noilla tehoilla. Ja kun kaikki ovat samalla viivalla ja samoin puuttein niin se ei haittaa senkään vertaa.
Tottakai noita välillisiäkin kustannuksia on. Ruokaakin joutuu kisaviikonloppuna syömään - mutta niin joutuu kotonakin jne.
Realistisena tavoitteena on saada tuosta 120 heppaisesta 130 hv irti. Kaikki sen yli on pelkkää plussaa. VM:ssä hehkuteltiin että jostain noista saattaisi saada 140 hv ulos. Tehtaan ilmoittama teho ratkaisee minimipainon, mikä toisaalta tasaa tilannetta. Itse harkitsin 105 hv:n versiota, mutta sen perusteella määrättyyn minimipainoon ei 147:aa olisi välttämättä saanut.
Mitään arvioita autojen lukumäärästä ei voi vielä antaa, kun kukaan ei halua paljastaa tekevänsä/harkitsevansa autoa uuteen luokkaan. Nyt kun tekniset säännöt julkaistiin niin huhuja voi alkaa kuulla enemmänkin. Sen voin luvata että radalle tulee ainakin yksi
Tottakai noita välillisiäkin kustannuksia on. Ruokaakin joutuu kisaviikonloppuna syömään - mutta niin joutuu kotonakin jne.
Realistisena tavoitteena on saada tuosta 120 heppaisesta 130 hv irti. Kaikki sen yli on pelkkää plussaa. VM:ssä hehkuteltiin että jostain noista saattaisi saada 140 hv ulos. Tehtaan ilmoittama teho ratkaisee minimipainon, mikä toisaalta tasaa tilannetta. Itse harkitsin 105 hv:n versiota, mutta sen perusteella määrättyyn minimipainoon ei 147:aa olisi välttämättä saanut.
Mitään arvioita autojen lukumäärästä ei voi vielä antaa, kun kukaan ei halua paljastaa tekevänsä/harkitsevansa autoa uuteen luokkaan. Nyt kun tekniset säännöt julkaistiin niin huhuja voi alkaa kuulla enemmänkin. Sen voin luvata että radalle tulee ainakin yksi
Alfaton ainakin hetkellisesti...