Uusi v1600 luokka

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Uusi v1600 luokka

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Nyt kannattaa tutustua uuden kilpa-autoluokan sääntöihin:

http://www.akk-motorsport.fi/8965.html

Itselläni on 147 1.6 120 hv työn alla ensi kesäksi tuohon luokkaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän noita useampikin sopisi mukaan pistämään päihin Citikan C2:ille ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

BBS Racing team?

Kolehti pysytyyn pojat!

Sä kun olet pro noissa hommissa niin mitä tollanen kustantaa?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Yli 20 tonnia ekalla kaudella.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Taitaa se noin 20 tonnia olevan, jos vain yhden kauden ajaa. Auto tulee maksamaan ehkäpä hiukan alle 15 tonnia. Jos auton hankintakustannukset jakaa esim. kolmelle vuodelle niin alkaa olla kohtuullisemmat kausikustannukset. Autoillahan voi ajaa 5-10 vuotta ja senkin jälkeen on rautaa vielä jälkellä - tosin jälleenmyyntiarvo on varmaan parin-kolmen tonnin luokkaa vuonna 2013.

Ainakin rata-ajossa ajokustannuksia leikkaa rajoitettu renkaiden määrä (Ruotsissa vastaavassa luokassa sai ostaa kaksi uutta rengasta per kisaviikonloppu noin 170 euroa/kpl) ja vakiotekniikka. Kuten alfaratapäivälläkin on nähty, alfan vakiotekniikka kestää vetämistä varsin hyvin kun viritystaso on vähäinen.

Vauhdin maailmassa oli hyvä juttu luokasta. Kannattaa lukea. Luokka on tarkoitettu ensisijaisesti aloittelijoille, mutta tälläiset jäähdyttelijätkin tai, kuten minun tapauksessa, viihdyttelijätkin kelpaavat mukaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

BSTR kirjoitti:..kuten minun tapauksessa, viihdyttelijätkin kelpaavat mukaan.
:P Onhan se hyvä että joku ajaa etuvetoisella kahva edellä.

Mainitsit tuon vakiotekniikan, mutta autoon saisi mukavan summan menemään kaariin, penkkiin, rattiin ja vöihin. Sitten itse kuskille varusteet ja lisenssit ym. Ja yleisellä tasolla ynnäilin mm. huolto-/säilytystalli, trailerin & veturin kulut (oma/vuokra), teltta, työkalut...

Nuo nyt äkkiseltään sen auton lisäksi itseltä puuttuisi :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Roach kirjoitti:Nuo nyt äkkiseltään sen auton lisäksi itseltä puuttuisi :wink:
Että ihan nollapisteestä liikkeelle?
Taino olishan sulla ainakin yks sponssi ja mä saisin toisen...

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi v1600 luokka

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

BSTR kirjoitti:Nyt kannattaa tutustua uuden kilpa-autoluokan sääntöihin:

http://www.akk-motorsport.fi/8965.html

Itselläni on 147 1.6 120 hv työn alla ensi kesäksi tuohon luokkaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän noita useampikin sopisi mukaan pistämään päihin Citikan C2:ille ;)
Mitäs näistä saa hepoja revittyä luokituksen rajoissa..ihan vaan mielenkiinnosta..
O Tempora O Mores

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Enpä usko että paljoa alkuperäisestä saa enempää irrotettua. Boxin ja putken voi vaihtaa, mutta mitä vaparista nyt voi saada lisää - 15 hp?

Itse olisin toivonut että lukko olisi sallittu sarjassa, mutta kustannuksiahan tuokin olisi lisännyt jonkin verran...

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Onko muuten BSTR:llä tietoa/arvausta siitä, kuinka monta autoa olisi lähdössä viivalle kesällä?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ei tuo lukottomuus niin paljoa radalla haittaa kuin rallissa, varsinkaan noilla tehoilla. Ja kun kaikki ovat samalla viivalla ja samoin puuttein niin se ei haittaa senkään vertaa.

Tottakai noita välillisiäkin kustannuksia on. Ruokaakin joutuu kisaviikonloppuna syömään - mutta niin joutuu kotonakin jne.

Realistisena tavoitteena on saada tuosta 120 heppaisesta 130 hv irti. Kaikki sen yli on pelkkää plussaa. VM:ssä hehkuteltiin että jostain noista saattaisi saada 140 hv ulos. Tehtaan ilmoittama teho ratkaisee minimipainon, mikä toisaalta tasaa tilannetta. Itse harkitsin 105 hv:n versiota, mutta sen perusteella määrättyyn minimipainoon ei 147:aa olisi välttämättä saanut.

Mitään arvioita autojen lukumäärästä ei voi vielä antaa, kun kukaan ei halua paljastaa tekevänsä/harkitsevansa autoa uuteen luokkaan. Nyt kun tekniset säännöt julkaistiin niin huhuja voi alkaa kuulla enemmänkin. Sen voin luvata että radalle tulee ainakin yksi ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Olet kyllä aivan oikeassa - renkaissa on kuitenkin pitoa ihan kivasti katurenkaisiin verrattuna, ja voimaa on kuitenkin suhteellisen vähän. Eli lukko olisi kuivalla kelillä ehkä "turha" kapistus.

:drinking:

Vastaa Viestiin