Uusi tekijäinoikeuslaki versus autoilu
Valvoja: Moderators
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Uusi tekijäinoikeuslaki versus autoilu
Täältä löytyy sivun yläreunasta mielenkiintoinen vertaus miten uusi tekijäinoikeuslaki vaikuttaisi, jos sitä sovellettaisiin autoiluun. Tiedosto on .doc muodossa. Lataus omalla vastuulla, koska tuskin kukaan enää tietää onko se laillista vai laitointa.
Mitä mieltä foorumilla yleensä ollaan asiasta? Itse en juurikaan ole ennen tuntenut tarvetta puuttua yhteiskunnan asioihin/politiikkaan, mutta jotenkin tämä on nostanut karvat pystyyn. Laki vaatii uudistusta, siinä olen samaan mieltä, mutta nykyisellään laki tulee ainoastaan vaikeuttamaan asioita pitkällä tähtäimellä, oli sitten kyseessä kuluttaja tai tekijänoikeutettu. Päättäjät ym. tahot ovat enemmän tai vähemmän epäsuorasti jo ilmoittaneet etteivät itsekään täysin ymmärrä koko ehdotuksen sisältöä. Toisaalta itseä silti enemmän ärsyttää KANSANedustajien toiminta asiassa, kuin itse laki. Ensin toivotaan että kansalaiset ottaisivat enemmän kantaa asioihin ja sitten kun niin tapahtuu aletaan marista että edustajia "terrorisoidaan" jatkuvalla sähköpostitulvalla ja toiminta leimataan "pölhöpopulismiksi".
Mitä mieltä foorumilla yleensä ollaan asiasta? Itse en juurikaan ole ennen tuntenut tarvetta puuttua yhteiskunnan asioihin/politiikkaan, mutta jotenkin tämä on nostanut karvat pystyyn. Laki vaatii uudistusta, siinä olen samaan mieltä, mutta nykyisellään laki tulee ainoastaan vaikeuttamaan asioita pitkällä tähtäimellä, oli sitten kyseessä kuluttaja tai tekijänoikeutettu. Päättäjät ym. tahot ovat enemmän tai vähemmän epäsuorasti jo ilmoittaneet etteivät itsekään täysin ymmärrä koko ehdotuksen sisältöä. Toisaalta itseä silti enemmän ärsyttää KANSANedustajien toiminta asiassa, kuin itse laki. Ensin toivotaan että kansalaiset ottaisivat enemmän kantaa asioihin ja sitten kun niin tapahtuu aletaan marista että edustajia "terrorisoidaan" jatkuvalla sähköpostitulvalla ja toiminta leimataan "pölhöpopulismiksi".
Ja mitä hyötyä kun rajan takana ei ole minkäänlaista lainsäädäntöä. Asialle on vain kaksi hyötyjää: 1-tekijänoikeusorganisaatiot jotka saavat lisää tekemistä=liikevaihtoa 2-lainsäätäjät, jotka pääsevät seminaariesiintyjiksi ranskaan, italiaan, espanjaa, maltalle, tahitille jne... esittelemään maailman tiukinta tekijänoikeuslainsäädäntöä
Täysin samalla linjalla kun nopeusrajoitusten sakotusjärjestelmä. 0 toleranssilla, puolessa tunnissa kamerassa on 100 sakotettavaa. Liikenteen valvonnan aspekti on täysin kadonnut. Sakotus on vain arvottava verotuksen muoto. Kuka tahansa saadaan kiinni jos halutaan.
Vielä poliisille lisää toimivaltaa niin voivat koska tahansa kävellä tupaan ottamaan porukkaa kiinni
Täysin samalla linjalla kun nopeusrajoitusten sakotusjärjestelmä. 0 toleranssilla, puolessa tunnissa kamerassa on 100 sakotettavaa. Liikenteen valvonnan aspekti on täysin kadonnut. Sakotus on vain arvottava verotuksen muoto. Kuka tahansa saadaan kiinni jos halutaan.
Vielä poliisille lisää toimivaltaa niin voivat koska tahansa kävellä tupaan ottamaan porukkaa kiinni
Menemättä tekijänoikeuslakiin sen enempää on pakko tässä välissä mainita parin viikon takaisesta työmatkasta Pietariin. Pulkovon kentällä oli aikaa käydä levykaupassa - ja mukaan tarttuikin jostain syystä puoli tusinaa hyvää uutta CD-levyä, joita oli katsellut sillä silmällä jo pitkään Suomessa.
Luultavasti ostin siksi, että hinta oli 9 euroa/kipale. Ja nämä siis olivat täysin laillisia levyjä, tosin Venäjän markkinoille painatettuja versioita (copyright-tekstit kyyrillisillä). Piruuttani tarkistin Suomeen tultuani, ja kyllä vaan. 19,95 -24,50. Saavat noilla hinnoilla jatkossakin pitää kiekkonsa. Ihan periaatteesta. Tämän ikäinen kun muistaa hyvin että CD-levyistä piti tulla halvempien tuotantokustannusten myötä halvempia kuin LP-levyistä. Eipä tullut, tuli kalliimpia.
Levyteollisuus syyttää ongelmistaan piratismia, olisikohan se ongelma jossain muualla. Hinnoissa? Asenteessa? Ahneudessa?
Onneksi nykyään ei tarvitse ostaa kuin hyviä levyjä, kun on tuo Internet
Luultavasti ostin siksi, että hinta oli 9 euroa/kipale. Ja nämä siis olivat täysin laillisia levyjä, tosin Venäjän markkinoille painatettuja versioita (copyright-tekstit kyyrillisillä). Piruuttani tarkistin Suomeen tultuani, ja kyllä vaan. 19,95 -24,50. Saavat noilla hinnoilla jatkossakin pitää kiekkonsa. Ihan periaatteesta. Tämän ikäinen kun muistaa hyvin että CD-levyistä piti tulla halvempien tuotantokustannusten myötä halvempia kuin LP-levyistä. Eipä tullut, tuli kalliimpia.
Levyteollisuus syyttää ongelmistaan piratismia, olisikohan se ongelma jossain muualla. Hinnoissa? Asenteessa? Ahneudessa?
Onneksi nykyään ei tarvitse ostaa kuin hyviä levyjä, kun on tuo Internet
164 3.0 V6 QV -90
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Tähän asti olen ostanut lähes kaikki levyni. Paino sanalla lähes. Paljon on tullut ostettua levyjä myös sen perusteella että ensin on ladannut netistä ihan kokeilumielellä ja todennut levyn hyväksi. Tähän asti olen tehnyt aina alkup. levystä kopion jos olen sitä halunnut autossa kuunnella. Sama juttu periaatteessa mp3-soittimessa. Jos laki tekee tämän tulevaisuudessa laittomaksi, todennäköisesti jätän sen levyn ostamatta ja kopioin suoraan netistä. Sama se sitten on olenko rikollinen heti vai vähän myöhemmin.Siankarlo kirjoitti:Onneksi nykyään ei tarvitse ostaa kuin hyviä levyjä, kun on tuo Internet
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
OT: Mikä tässä maailman ajassa on vialla kun lainsäätäjä esittelee yhä uudelleen lakeja jotka ovat valmiiksi ns. kuolleita kirjaimia. Eli sellaisia joita suurin osa tavallisia rehellisiä kansalaisia rikkoo.
- kännykkäkielto
- tekijänoikeuslaki
- alanevat nopeusrajoitukset
Tai sitten muita turhia
- valtion öljy-yhtiö joka ensimmäisenä nostaa hintoja kun amerikassa sataa
- alkoholimonopoli
- autoverot joilla ylläpidetään liikenneinfraa
- kännykkäkielto
- tekijänoikeuslaki
- alanevat nopeusrajoitukset
Tai sitten muita turhia
- valtion öljy-yhtiö joka ensimmäisenä nostaa hintoja kun amerikassa sataa
- alkoholimonopoli
- autoverot joilla ylläpidetään liikenneinfraa
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
alfista kirjoitti:OT:
- autoverot joilla ylläpidetään liikenneinfraa
Lisää OT:
Näin sitä ylläpidetään:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... =no&kieli=
Lisää tilastoja
http://194.157.221.15/markkinointijarje ... t_2005.pdf
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
ottaa muuten pattiin aika pahasti, kun noinkin älytön laki meni läpi...
voin kertoa, että kyseinen laki tulee muuttamaan kopiointikäyttäytymistäni
jos jotain kiinnostaa aihe tarkemmin, niin mielestäni digitoday on uutisoinnut aihetta "kiitettävästi"
http://www.digitoday.fi/tekijanoikeus/
voin kertoa, että kyseinen laki tulee muuttamaan kopiointikäyttäytymistäni
jos jotain kiinnostaa aihe tarkemmin, niin mielestäni digitoday on uutisoinnut aihetta "kiitettävästi"
http://www.digitoday.fi/tekijanoikeus/
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Niin, jos joku ei vielä tiennyt niin tuo laki meni läpi äänin:
Jaa: 121
Ei: 34
Tyhjiä: 0
Poissa: 44
Äänestyksestä poissa mm. T. Karpela Kes (kulttuuriministeri ja lain esitteliä), sekä K. Dromberg Kok (sivistysvaliokunnan puheenjohtaja, ex-kulttuuriministeri, edellisen version esittelijä ja yksi tärkeimmistä tämän lain ajajista). Vaikkei heidän äänillään olisikaan tulosta muutettu niin ihmetyttää hieman silti tuollainen velttoilu. Koko äänestyksen kannalta mielenkiintoista ettei kansan mielipiteellä ollut sen suurenpaa vaikutusta heidän valitsemiinsa edustajiin.
Tyhjät tallenteet täytyy jatkossa ostaa Tallinnasta suoraan, hintaluokka on n. alle puolet Suomen hinnoista. Ja äänilevyt jatkossa ostan Ruotsista. Jää suomalaiskauppiailta rahat saamatta mutta eivät ole tätä lakia vastaan olleetkaan vaan puoltaneet ääniteteollisuutta eivätkä kuluttajia. Jos kukkarolla voi äänestää niin teen sitten niin.
Jaa: 121
Ei: 34
Tyhjiä: 0
Poissa: 44
Äänestyksestä poissa mm. T. Karpela Kes (kulttuuriministeri ja lain esitteliä), sekä K. Dromberg Kok (sivistysvaliokunnan puheenjohtaja, ex-kulttuuriministeri, edellisen version esittelijä ja yksi tärkeimmistä tämän lain ajajista). Vaikkei heidän äänillään olisikaan tulosta muutettu niin ihmetyttää hieman silti tuollainen velttoilu. Koko äänestyksen kannalta mielenkiintoista ettei kansan mielipiteellä ollut sen suurenpaa vaikutusta heidän valitsemiinsa edustajiin.
Tyhjät tallenteet täytyy jatkossa ostaa Tallinnasta suoraan, hintaluokka on n. alle puolet Suomen hinnoista. Ja äänilevyt jatkossa ostan Ruotsista. Jää suomalaiskauppiailta rahat saamatta mutta eivät ole tätä lakia vastaan olleetkaan vaan puoltaneet ääniteteollisuutta eivätkä kuluttajia. Jos kukkarolla voi äänestää niin teen sitten niin.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Rolle:
Ymmärsit tavallaan oikein, mutta tässä tapauksessa direktiivin tulkintavara vedettiin tiukimman (Suomen tapa ollut noissa ennenkin) mukaan ja siitä nuo lain järjettömyydet ja yleinen purnaus johtuu.
Ylen AamuTv:ssä havainnoillistivat kiistan ytimen aika hyvin tänä aamuna - uskoisin että täysin ei-tekninenkin henkilö pääsi siitä kärryille.
Ankeinta koko asiassa oli joidenkin kansanedustajien itku siitä että saivat (liikaa?) yhteydenottoja kansalta - duH!?
Ymmärsit tavallaan oikein, mutta tässä tapauksessa direktiivin tulkintavara vedettiin tiukimman (Suomen tapa ollut noissa ennenkin) mukaan ja siitä nuo lain järjettömyydet ja yleinen purnaus johtuu.
Ylen AamuTv:ssä havainnoillistivat kiistan ytimen aika hyvin tänä aamuna - uskoisin että täysin ei-tekninenkin henkilö pääsi siitä kärryille.
Ankeinta koko asiassa oli joidenkin kansanedustajien itku siitä että saivat (liikaa?) yhteydenottoja kansalta - duH!?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Jep, kuten Ruokoton jo ilmoitti Suomi nyt vaan tulkitsi direktiiviä pilkulleen. Direktiivihän on vain ohjeistus, eli lakia säätävällä maalla on paljon vaikutusvaltaa siihen millainen laki direktiivin pohjalle rakennetaan. Jos nyt ajatellaan vaikka tätä ajankohtaista "susi-direktiiviä", jossa EU vaatii suomen sisälle 1500 sutta (nykyisen 150 sijaan) niin todennäköisesti valtio palkkaa 500 tyyppiä valvomaan että luku pysyy prikulleen siinä. Välittömästi kun 1501 hukka putkahtaa maailmaan on vieressä "viranomainen" joka päästää sen päiviltä. Kyllähän nyt jo monessa EU-maassa on tämä tekijäinoikeuslaki uudistettu direktiivin pohjalta, mutta missään se ei vielä ole näin järjetön ollut...Rolle kirjoitti:Jos ymmärsin oikein niin tämä oli "pakko" tehdä ettei olisi ollut EU-direktiivien vastaista tjsp. Ei nyt jaksa hirveästi kiinnostaa..
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Just näin. Täällä virkamiehet noudattaa pilkun tarkasti kaikkea, mitä eeuulta tulee. Jos eu sanoo, että "juu, nyt tämä meidän kissanpaskadirektiivi määrittää, että kissanpaskan on oltava viis senttiä pitkää ja pari senttiä paksua, muuten se ei ole kissan paskaa, vaan jotain muuta paskaa". Suomen virkamiehet perustaa välittömästi ne em. 500 kissanpaskavirkamiestä valvomaan asiaa. Eikä ollut kovinkaan paljoa liioittelua. Ja sitten ihmetellään, mihin ne veroeurot häviää.
Meni aika OT, mutta oli ihan pakko, sorry.
Meni aika OT, mutta oli ihan pakko, sorry.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Niin paitsi tietysti niissä asioissa joissa valtiolla on uhkana menettää vähääkään verotuloja. Ja jostain kumman syystä nämä direktiivivenkoilut liittyvät aina enemmän tai vähemmän autoilevaan kansanosaan.Ciancarlo kirjoitti:Just näin. Täällä virkamiehet noudattaa pilkun tarkasti kaikkea, mitä eeuulta tulee.
Esimerkkinä biopolttoaineiden tukemisesta sovittu EU - artikla, jonka Suomi on allekirjoittanut ja siten siis sitoutunut noudattamaan näitä lupauksia EU:lle. Verokevennyksillä valtio menettäisi tässä noin 120 mio euroa mikä tuntuu jotakuinkin nappikaupalta kun vertaa Fortumin optioihin, jotka valtio on muitta mutkitta halukas maksamaan muutamalle yrityspampulle.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Justiinsa juu, no mutta jos en ole ihan väärin ymmärtänyt niin ei tämä uusi laki vaikuta taviksen elämään juuri ollenkaan. Tai siis jos joku kysyy niin olen kääntänyt mp3:ni netistä enkä kopioinut levyä, enkä ole näitä biisejä levittänyt eteenpäin.
Hupsheijjaa, kannattaisi lukea eräs kommentti toissa päivän kauppalehdessä. Lyhkäisyydessään valtio voittaa näissä optiokikkailuissa, häviäjät ovat muut sijoittajat. Tai häviäjät ja häviäjät, ovathan nämä katkeruuden ja kateellisuuden aiheuttajat tuottaneet jokusen roposen sijoittajan taskuun. Ei varmasti ole se paras kannustinjärjestelmä mutta meni jo, törkeetä alkaa vaatimaan jotain rahaa takaisin, sovittu mikä sovittu.glideslope kirjoitti:valtio menettäisi tässä noin 120 mio euroa mikä tuntuu jotakuinkin nappikaupalta kun vertaa Fortumin optioihin, jotka valtio on muitta mutkitta halukas maksamaan muutamalle yrityspampulle.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6902.cfm
Miten ne nyt noin tekivät!?!
Jos teknisesti mahdollista olisi, niin varmaan veloittaisivat yksityisiltäkin maksun per kuuntelukerta.
Miten ne nyt noin tekivät!?!
Jos teknisesti mahdollista olisi, niin varmaan veloittaisivat yksityisiltäkin maksun per kuuntelukerta.
Onneksi tässäkin asiassa pätee kysynnän ja markkinoiden kohtaaminen.. Ihmisten kiinnostus näitä epäkäytännöllisiä musiikkimedioita kohtaan laskee aivan varmasti. Itse näen sen verta punaista tuosta WMA:n tukemisesta, että mun hyllyssä noita tuskin tulee näkymään.Ruokoton kirjoitti:http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6902.cfm
Miten ne nyt noin tekivät!?!
156 2.0 TS ['98]
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Dodii...ratkeshan sit sekin etten osta enää ensimmäistäkään uutta cd-levyä. Taidanpa pistää kotiin päästyäni emulen laulamaan Kiitos eduskunnalle, Sonylle, teostolle ja muille waretusharrastusta motivoiville tahoille!
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Niin, turha sitä on vikistä kun schaisset on jo puntissa. Sopimus on sopimus ja turha sitä on jälkeenpäin kitistä. Hurjan kurssikehityksen seurauksena Lilius & Co. saavat palkkionsa ja periaatteessa hyvä niin. Hyvästä työstä pitääkin saada tuntuva palkkio.Rolle kirjoitti:Hupsheijjaa, kannattaisi lukea eräs kommentti toissa päivän kauppalehdessä. Lyhkäisyydessään valtio voittaa näissä optiokikkailuissa, häviäjät ovat muut sijoittajat. Tai häviäjät ja häviäjät, ovathan nämä katkeruuden ja kateellisuuden aiheuttajat tuottaneet jokusen roposen sijoittajan taskuun. Ei varmasti ole se paras kannustinjärjestelmä mutta meni jo, törkeetä alkaa vaatimaan jotain rahaa takaisin, sovittu mikä sovittu.
Silti... oikeasti, -kamoon, kohtuus kaikessa!
Ei Lilius tai muut ole velvollisia palauttamaan palkkioitaan vaan ongelman tästä teki entiset ministerit ja optio-ohjelman laatijat joille ei tullut ilmeisesti mieleenkään ehdottaa mitään optiokattoa tvs.
Hauskaa seurattavaa onkin tällä hetkellä Tuomiojan, Mönkäreen ja muiden säätäjien vastuunpakoilu sinällään liian isot mittasuhteet saaneessa asiassa.
Linkki ei suoraan toiminut mutta jos tarkoitat keskusteluketjua "Mikä meitä oikein riivaa?" ??? niin ymmärrän kyllä yskän. Valtio voittaa loppupelissä eikä ole vaikea arvata, mistä hillot tähän revitään.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse asiassa juttu meni niin, että valtio omistaa 51% Fortumista, eli heille tulee "maksettavaa" 250 miljoonaa. 500 miljoonan potista menee kuitenkin n. 60% veroa eli valtio saa 300 miljoonaa. Eli tässä nyt itketään sen puolesta että ulkomaiset sijoittajat joutuvat pulittamaan tästä sirkuksesta, no tuskin, vaan siitä että ollaan vitun kateellisia että joku saa fyrkkaa.glideslope kirjoitti:Linkki ei suoraan toiminut mutta jos tarkoitat keskusteluketjua "Mikä meitä oikein riivaa?" ??? niin ymmärrän kyllä yskän. Valtio voittaa loppupelissä eikä ole vaikea arvata, mistä hillot tähän revitään.
SÄÄLITTÄVÄÄ, sillä veikkaan että ne ketkä itkevät eivät omista Fortumin osakkeita, vaan ovat tavallisia kansalaisia jotka eivät ymmärrä että hyväähän tästä vain seuraa Jos taas omistavat, niin ei pitäisi olla mitään syytä valittaa..
Lisättäköön ettei mitään henkilökohtaista kenellekään eikä pidä ottaa liian vakavasti, kuten on joskus ollut tapana..
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Juujuu. En olekaan tässä itkemässä kun joku rikastuu. Pitää vain miettiä, ollaanko toimittu moraalisesti oikein ja käytetty suuroptioiden saavuttamiseksi niitä vilpittömiä työkaluja.
Valtio saa siis tästä verotuloina voittoa, ok. - Juuri tästä syystä ei palkkioita tulla loppupelissä pienentämään vaatimuksista huolimatta vaan kohu hiljennetään etsimällä syntipukiksi joku päättäjä tähän sotkuun.
Tämän seurauksena jonkun virkamiehen poliittinen ura katkeaa ja asia unohdetaan joten maassa kaikki hyvin vaikka milloinkaan ei mietitä sitä, mistä rahat kasvuun on oikeasti otettu.
Jenkkisijoittajilta + muilta toki saadaan verotulot pohjattomaan kassaan mutta peruskysymys on kuitenkin se, mikä on saanut Fortumin kurssin yli 800 %:n nousukiitoon…?
Lilius, tietysti täysin omaa etuaan tavoittelemattomana visionäärinä laukoo jatkuvia ennustuksia sähkön hinnan noususta.
Ja katso, Fortumin kurssi, uskomatonta mutta totta – sehä perkele nousee!
Ja sitä sähkön hintaa on tietysti nostettava, koska:
Lainaus HS:n sivuilta:
- Norjassa on ollut liian kuivaa
- Norjassa on ollut liian sateista
- markkinavoimat vaativat ja viimeisin, nerokkain tähän asti, että
- nostamalla sähkön hintaa Fortum pelastaa maailman kasvihuoneilmiön kourista, koska sähkön hinnan ollessa korkea, ohjataan kansalaiset käyttämään ympäristöystävällisiä energiavaihtoehtoja. Fortum siis saa tehdä suuria voittoja hyvän asian eteen eli Liliushan on oikeastaan sankari..
Valtio saa siis tästä verotuloina voittoa, ok. - Juuri tästä syystä ei palkkioita tulla loppupelissä pienentämään vaatimuksista huolimatta vaan kohu hiljennetään etsimällä syntipukiksi joku päättäjä tähän sotkuun.
Tämän seurauksena jonkun virkamiehen poliittinen ura katkeaa ja asia unohdetaan joten maassa kaikki hyvin vaikka milloinkaan ei mietitä sitä, mistä rahat kasvuun on oikeasti otettu.
Jenkkisijoittajilta + muilta toki saadaan verotulot pohjattomaan kassaan mutta peruskysymys on kuitenkin se, mikä on saanut Fortumin kurssin yli 800 %:n nousukiitoon…?
Lilius, tietysti täysin omaa etuaan tavoittelemattomana visionäärinä laukoo jatkuvia ennustuksia sähkön hinnan noususta.
Ja katso, Fortumin kurssi, uskomatonta mutta totta – sehä perkele nousee!
Ja sitä sähkön hintaa on tietysti nostettava, koska:
Lainaus HS:n sivuilta:
- Norjassa on ollut liian kuivaa
- Norjassa on ollut liian sateista
- markkinavoimat vaativat ja viimeisin, nerokkain tähän asti, että
- nostamalla sähkön hintaa Fortum pelastaa maailman kasvihuoneilmiön kourista, koska sähkön hinnan ollessa korkea, ohjataan kansalaiset käyttämään ympäristöystävällisiä energiavaihtoehtoja. Fortum siis saa tehdä suuria voittoja hyvän asian eteen eli Liliushan on oikeastaan sankari..
Onkohan tuo "toisen generaation" kopiosuojaus se sama MediaMax, joka perustuu siihen että CD-levyltä Windowsissa ajetaan softanpätkä (joka installoi koneeseesi ihan omat ajurit suit sait) jos autorun on päällä? Sehän on näistä kopiosuojauksista kuitenkin paremmasta päästä siksi että se on helppo disabloida ilman mitään tussikyniäkin (jolla disabloidaan se Sonyn usein käyttämä key2audio). Kaikista v-mäisin on se Cactus Data Shield, jonka murtamiseen tarvitaan jo softaa.Ruokoton kirjoitti:http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6902.cfm
Miten ne nyt noin tekivät!?!
Oho - olenkohan nyt rikollinen kun menin tämmöistä netissä kertomaan? Onneksi uusi laki ei ole voimassa vielä
Jep - ei sitten murreta kopiosuojauksia vaan ladataan verkosta jos se siitä on kiinni. Artistille voi vaikka postissa lähettää sen euron verran, mitä hän 20€ CD-levyn myyntituotosta saisi. Myyntituloihin tällä ei ole minun kohdallani vaikutusta, kun en kopiosuojattuja levyjä missään tapauksessa muutenkaan kaupasta ostaisi.
Lueskelin täysistuntojen puheenvuoroja - taitaa meikäpojalta loppua äänestäminenkin, sen verta pelottavaa oli lukea miten autuaasti pihalla suurin osa edustajista oli asiasta, jota koskevaa lakia kuitenkin oltiin väsäämässä. Näytti Oulunkin edustajista milteipä kaikki (jotka olivat paikalle vaivautuneet) äänestäneen lain puolesta.
Sen lisäksi valtio kuittaa todella HUGET voitot suurimpana omistajana siitä, että Fortumin osakkeen arvo on noussut moninkertaisesti ennakoitua paremmin.Rolle kirjoitti:Itse asiassa juttu meni niin, että valtio omistaa 51% Fortumista, eli heille tulee "maksettavaa" 250 miljoonaa. 500 miljoonan potista menee kuitenkin n. 60% veroa eli valtio saa 300 miljoonaa. Eli tässä nyt itketään sen puolesta että ulkomaiset sijoittajat joutuvat pulittamaan tästä sirkuksesta, no tuskin, vaan siitä että ollaan vitun kateellisia että joku saa fyrkkaa.
Eri asia siten on se, että jos Fortumin toiminta tähtää osakkeen arvon kehittymiseen, niin se johtaa siihen, että autoilijaa rankaistaan bensan hinnoissa. Luulisi ennemmin, että valtion yritys pyrkisi tasaamaan hintavaihteluja (niin kuin ennen vanhaan).
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Hieman palatakseni kohti otsikkoa joka oli "Uusi tekijäinoikeuslaki versus autoilu" - Voihan ne narisevat yläpalloniveletkin korjata ruiskulla ja öljyllä, mutta mukavempi olisi saada ne toimivina jo tehtaalta. Onneksi tuo korjaustoimenpide ei kuitenkaan ole laiton.-Tomi- kirjoitti: Kopiosuojaus on ollut ennenkin ja se on kyllä murrettavissa.
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pyyntö: Joka ukko nimi paperiin, jota ottaa pattiin uusi tekijänoikeuslaki.
Tämän lisäksi olisi hyvä, jos saisitte kyseisen viestin myös muille samalla tavalla ajatteleville ihmisille. Todennäköisesti addressi ei todista muuta kuin sen, kuinka paljon ihmisiä on kyseistä lakiehdotusta vastaan, mutta onhan sekin vaivan arvoista. Kyseinen nimen rustausoperaatio on myös hyvä tekosyy ajaa Alfalla
Ohessa linkki, josta näkee missä nimilistat ovat olemassa... jos ei viitsi itse ruveta sellaista hallinnoimaan...
http://masinointi.solitudo.net/
Jos mielestäsi laki on sellaisenaan ihan jees, niin ei tarvitse reagoida mitenkään
Tämän lisäksi olisi hyvä, jos saisitte kyseisen viestin myös muille samalla tavalla ajatteleville ihmisille. Todennäköisesti addressi ei todista muuta kuin sen, kuinka paljon ihmisiä on kyseistä lakiehdotusta vastaan, mutta onhan sekin vaivan arvoista. Kyseinen nimen rustausoperaatio on myös hyvä tekosyy ajaa Alfalla
Ohessa linkki, josta näkee missä nimilistat ovat olemassa... jos ei viitsi itse ruveta sellaista hallinnoimaan...
http://masinointi.solitudo.net/
Jos mielestäsi laki on sellaisenaan ihan jees, niin ei tarvitse reagoida mitenkään