Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
Valvoja: Moderators
116C GTV6, coupe, 2492cc, 1980-1983 = AR01646XXXXXAlfistipohjoosesta kirjoitti:Eli nyt ne V6 venttiilinvarren kumit on vaihtumassa.Ja kansia irroittamatta.Tarina ja kuvat tulee myöhemmin (kenelle ne kuvat pystykään lähettään) Mutta ongelmana se että pakopuolella ei ollu kumeja lainkaan 1.Onko V6 tehty ilman pakopuolen kumeja? Ja toiseksi ostin pakopuolelle vihreät kumit (varaosanumero:60507454) Ne menevät paikoilleen mutta kumin yläreunan ja venttiilivarren lukkouran väliin jää vain noin 1cm tyhjää.Ohjuri on yläpäästä olakkeellinen eli ohuempi osa on ylempänä ohjuria kumi menee sen ympärille ihan oikein.
Autohan on GTV6 moottori numero AR01646*004781
Voisko joku kertoa moottorin ikää yms?
uudemissa myös kylki-listat etulokarissa, ovissa ja takalokarissa, sinun autossasi ei noita muistaakseni ollut, autossasi oli myös vanhanmallin penkit kun taas uudemissa on ns "Recaro" malliset penkit (muistaakseni vm 84 ylöspäin)..Alfistipohjoosesta kirjoitti:Katselin Bellassa ja netistä GTV6 kuvia.Mulla on muovipuskurit ja alahelmat.Niinku on viimeisimmissä versiossa.Merkit on vanhaa pientä kokoa,(eikö nykyinen iso tullut 85?),ja nyt moottori ois tuota 80-83.
mrw@iki.fi niin homma hoituu!Alfistipohjoosesta kirjoitti:(kenelle ne kuvat pystykään lähettään)
no niin..ei muuta kuin auto nippuun ja baanalle, vielä kerkeää ajella jonkin aikaa ennen talven tuloa...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Toi korjaus opaski on just 1646 sarjan moottoriin.Siinä on annettu ohjurin pinta kannesta 10,2-10,6 mm ja mulla on sen verran imupuolella mut pakopuolella 15 mm..... :shock:Ja kuvissa on kumit ohjureissa.
Toisaalta ei viitsis laittaa kumeja jos ne liiskautuu heti ja jos ei muuta vaaraa siitä ole niin on "mahdollista" että kumista menis venttiilivarren ja ohjurinväliin kumia ja venttiili ei sulkeutuisi enää kunnolla.
75 turbossa ei ollut lainkaan pakopuolella kumeja.Ja vanhemmissa "ajoneuvoissa" ei niitä ollut yleisimminkään.Mutta kyllä sieltä hieman öljyä menee..varsinkin jos on pakosarja laskettu tarkasti "sykliin"
Joo tuon penkkiasian olen huomioinut...ja toi alalista juttukin selvis,kiitos 90.Eli kaikki ok.
No se on positiivista että nyt on työkalu jolla kumit voi vaihtaa.....