No mut toihan on ihan sairas lehmä siinä tapauksessa! Ei mikään ihme että nykyautot tarvii isot moottorit eikä silti kulje. Ja kulutus senkun nousee. H********* turvavarusteetRolle kirjoitti:Heh oliskin poikaa kun omapaino olisi vain luokkaa tonni
Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Eikö tuota Q4:sta tosiaan saa kun 1,9 tiisselinä...??K kirjoitti:Teknikens världin web-osiossa on juttuja Alfa Romeosta vaikka muille jaettavaksi. Alfa Romeo 159 1,9 JTS tai vaikkapa Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4. Tai 1750 Berlina v. 156 Selespeed.
Myös tuolla Vi bilägarella on muutama koeajo & testi, myös käytetystä 156:sta.
Onkohan kukaan uskaltautunut tuomaan noita Suomeen..
O Tempora O Mores
159 vastaan kilpailijat
Uunituoreessa l'auto-journalissa on "vertailutesti", jossa vertailtavina ovat
- 159 1.9 JTDm 150 Distinctive (31 450 e)
- Audi A4 2.0 TDI Ambition (30 800 e)
- BMW 320s Première (31 200 e)
- Honda Accord 2.2 i-CTDi Executive (31 050 e)
- Jaguar X-Type 2.2L D Classic (31 200 e)
- Peugeot 407 2.0 HDi 16V Griffe (30 800 e)
- Renault Laguna 2.2 dCi 150 Luxe Privilège (29 250 e)
Kuka arvaa loppuyhteenvedon järjestyksen? Ja mistä Alfa saa kehuja, mistä moitteita?
- 159 1.9 JTDm 150 Distinctive (31 450 e)
- Audi A4 2.0 TDI Ambition (30 800 e)
- BMW 320s Première (31 200 e)
- Honda Accord 2.2 i-CTDi Executive (31 050 e)
- Jaguar X-Type 2.2L D Classic (31 200 e)
- Peugeot 407 2.0 HDi 16V Griffe (30 800 e)
- Renault Laguna 2.2 dCi 150 Luxe Privilège (29 250 e)
Kuka arvaa loppuyhteenvedon järjestyksen? Ja mistä Alfa saa kehuja, mistä moitteita?
amssin vastaava testi (saksalaiset tietysti kärjessä ,) ). Alfa paras kaikissa
aktiivisen turvallisuuden testeissä.
1)First in acceleration in curve.
2)First in wet Lane Change
3)First in Lane change
4)First in slalom
5)First in reindeer test
lopputulokset:
Posizione Auto Punteggio
1. BMW 320d 417
2. Mercedes C220 411
3. Audi A4 2.0 TDI 405
4. VW Passat 20 TDI 400
5. Ford Mondeo 2.2 TDCi 391
6. Peugeot 407 2.0 HDi 389
7. Honda Accord 2.2 i-CTDi 388
8. Alfa 159 1.9JTDm 382
9. Toyota Avensis 2.2 D-4D 379
10. Opel Vectra 1.9 CDTI 377
11. Saab 9-3 1.9TiD 376
aktiivisen turvallisuuden testeissä.
1)First in acceleration in curve.
2)First in wet Lane Change
3)First in Lane change
4)First in slalom
5)First in reindeer test
lopputulokset:
Posizione Auto Punteggio
1. BMW 320d 417
2. Mercedes C220 411
3. Audi A4 2.0 TDI 405
4. VW Passat 20 TDI 400
5. Ford Mondeo 2.2 TDCi 391
6. Peugeot 407 2.0 HDi 389
7. Honda Accord 2.2 i-CTDi 388
8. Alfa 159 1.9JTDm 382
9. Toyota Avensis 2.2 D-4D 379
10. Opel Vectra 1.9 CDTI 377
11. Saab 9-3 1.9TiD 376
Viimeksi muokannut V6, 15 Loka 2005, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miracle Fiori oli aika lähellä, ettet vaan ole luntannu:
1. Alfa 159
2. BMW 320d
3. Honda Accord
4. Peugeot 407
5. Audi A4
6. Renault Laguna
7. Jaguar X-Type
Ja nää fransut vetää yleensä rajusti kotiinpäin.
Alfa sai plusat
+ Jousitusmukavuudesta!
+ Hiljaisuudesta.
+ Viimeistelystä. Juujuu ihan totta.
+ Ajotuntumasta. Aito Alfa.
+ Sekä aktiivisesta että passiivisesta turvallisuudesta.
+ Vaihdelaatikon käyttömukavuudesta ja ohjauksesta.
+ Designista.
Ja miinukset:
- Liian pienistä sisätiloista.
- Takapaksin luukun pienuudesta.
- Suorituskyky/kulutus-suhteesta.
- Suojattomista kylkipelleistä. Kaupungissa.
- Takanäkyvyydestä.
- Liian kapeista etupenkeistä.
Autolehdistön vertailutesteistä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta vaikuttaa aika erilaiselta Alfalta. Paitsi siinä mielessä, että teksti sisälsi kehuja karismasta ja sellaisesta. Ehkä sen oli kirjoittanut joku hullu Alfisti, mutta hauska oli lukea.
Farkkua odotellessa ja Pösöstä kärsiessä...
1. Alfa 159
2. BMW 320d
3. Honda Accord
4. Peugeot 407
5. Audi A4
6. Renault Laguna
7. Jaguar X-Type
Ja nää fransut vetää yleensä rajusti kotiinpäin.
Alfa sai plusat
+ Jousitusmukavuudesta!
+ Hiljaisuudesta.
+ Viimeistelystä. Juujuu ihan totta.
+ Ajotuntumasta. Aito Alfa.
+ Sekä aktiivisesta että passiivisesta turvallisuudesta.
+ Vaihdelaatikon käyttömukavuudesta ja ohjauksesta.
+ Designista.
Ja miinukset:
- Liian pienistä sisätiloista.
- Takapaksin luukun pienuudesta.
- Suorituskyky/kulutus-suhteesta.
- Suojattomista kylkipelleistä. Kaupungissa.
- Takanäkyvyydestä.
- Liian kapeista etupenkeistä.
Autolehdistön vertailutesteistä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta vaikuttaa aika erilaiselta Alfalta. Paitsi siinä mielessä, että teksti sisälsi kehuja karismasta ja sellaisesta. Ehkä sen oli kirjoittanut joku hullu Alfisti, mutta hauska oli lukea.
Farkkua odotellessa ja Pösöstä kärsiessä...
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Jösses! En ihan ekana olisi arvannut Alfan voittavan tuntien autolehtien painotukset ja varsinkin fransmannien kotiinpäinvedon.
Jonkin sortin lukkarinrakkautta voi tietysti testiryhmällä olla Alfaa kohtaan mutta alkaa näyttää siltä että tosiasiassa AR on osannut rakentaa vimosen päälle laadukkaan laitteen miellyttääkseen eurooppalaista makua, toki ajo-ominaisuuksien hyveitä korostaen...
Jonkin sortin lukkarinrakkautta voi tietysti testiryhmällä olla Alfaa kohtaan mutta alkaa näyttää siltä että tosiasiassa AR on osannut rakentaa vimosen päälle laadukkaan laitteen miellyttääkseen eurooppalaista makua, toki ajo-ominaisuuksien hyveitä korostaen...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nooo... odotellaan nyt vielä hetki, kun "Suomen suurin autolehti"-Tuulilasi pääsee vertailemaan 159:ä.
Siellä on rivissä varmaan 159, VW Passat, BMW 320, Audi A4, Fjord Mondeo, Mersu C, Volvo S60...ym.ym.
Painoarvot tilan ja mukavuuden puoleen ja sopivasti rivien väliin kirjoittaen (tai kirjoittamatta jättäen) Alfan hyvät ominaisuudet, niin etteivät osu silmään.
Eihän Suomen kansan sovi ajatella Alfaa vaihtoehtona Volkkarille.
Siellä on rivissä varmaan 159, VW Passat, BMW 320, Audi A4, Fjord Mondeo, Mersu C, Volvo S60...ym.ym.
Painoarvot tilan ja mukavuuden puoleen ja sopivasti rivien väliin kirjoittaen (tai kirjoittamatta jättäen) Alfan hyvät ominaisuudet, niin etteivät osu silmään.
Eihän Suomen kansan sovi ajatella Alfaa vaihtoehtona Volkkarille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Sattuipa tuossa silmiin Ruotsin objektiivisen "Volvobladetin" juttu käytetystä 147:stä.
Alfa är design, körglädje, sportighet – och problem?
Nej, det sista är bara delvis sant.
I verkligheten är flertalet Alfaägare nöjda.
...muotoilu, ajamisen ilo ja urheilullisuus kuulu asiaan...hämmästelevät, että jotkut ovat jopa tyytyväisiä Alfan toimimiseen ....
Vanliga fel: Oljud. Det kan gnisssla och knirra i detaljer i inredningen. Läckande kylsystem som ger problem med topplockspackningen. Elektronikfel, som att varningslampor lyser när inget är sönder.
....vioiksi luettelevat erilaiset nitinät ja natinat, jäähdytysjärjestelmän vuotoja, jotka johtavat kannentiivisteen ongelmiin ( onko kellään ollut?) ja tietenkin pitää mainita nuo kuuluisat sähköviat, kuten turhaan palavat varoitusvalot ....hmm
Tuosta linkistä peremmälle:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 51,00.html
Alfa är design, körglädje, sportighet – och problem?
Nej, det sista är bara delvis sant.
I verkligheten är flertalet Alfaägare nöjda.
...muotoilu, ajamisen ilo ja urheilullisuus kuulu asiaan...hämmästelevät, että jotkut ovat jopa tyytyväisiä Alfan toimimiseen ....
Vanliga fel: Oljud. Det kan gnisssla och knirra i detaljer i inredningen. Läckande kylsystem som ger problem med topplockspackningen. Elektronikfel, som att varningslampor lyser när inget är sönder.
....vioiksi luettelevat erilaiset nitinät ja natinat, jäähdytysjärjestelmän vuotoja, jotka johtavat kannentiivisteen ongelmiin ( onko kellään ollut?) ja tietenkin pitää mainita nuo kuuluisat sähköviat, kuten turhaan palavat varoitusvalot ....hmm
Tuosta linkistä peremmälle:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 51,00.html
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Re: 159 vastaan kilpailijat
Auto Monte Carlo on tuonut tuollaisen Suomeen ja hinta 42000 e + kulut.GTA kirjoitti:- 159 1.9 JTDm 150 Distinctive (31 450 e)
Oikotiellä ilmoitus...
Linkki Oikotielle Lisäksi ymmärsin että 42.000 euroon kuuluu jo toimituskulut 1.750 euroa. Nätin näköinen kulkine.
Automobiilin kannessa kuva GTVstä. Ei valitettavasti juttua kansikuvan autosta.
Se kansi näkyykin täällä: http://www.sahk.fi/
Se kansi näkyykin täällä: http://www.sahk.fi/
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
auto, moror und sportin vuotuinen Testjahrbuch tuli ostettua. 159:n koeajon ohella siellä on jättivertailu, jossa samainen auto on mukana A4:n, 320d:n, Mondeon, Accordin, C220:n, Vectran, 407:n, 9-3:n, Avensiksen ja Passatin kanssa. 159 oli täysin suvereeni nopeassa suunnanvaihdoksessa, "hirvitestissä", keilapujottelussa, märkäradalla ja ajettavuudessa ylipäätään. Mukavuuden puute, mootori ja tilat pudottivat auton sijalle 8. Saksalaiset hivenen yllättäen kärjessä.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Joko jossain on mainittu että 159 on Vuoden Auto -äänestyksen sijalla 3. Voiton nappasi Renault Clio, VW Passat oli 2.
Äänestysjakauma
Etusivulle
Äänestysjakauma
Etusivulle
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Englantilaisten joukossa ei 159 kovin kannatusta saanut ja muutenkin jakoi mielipiteitä. Joko pisteitä tai ei ollenkaan. Eteläeurooppalaiset taas ymmärtävät Alfan päälle paremmin.K kirjoitti:Joko jossain on mainittu että 159 on Vuoden Auto -äänestyksen sijalla 3. Voiton nappasi Renault Clio, VW Passat oli 2.
Lievä ot:
http://www.caroftheyear.org/pages/cars_ ... nees06.htm
ja sieltä Ssang Yong Rodius
Ehdotukseni tämän vuosituhannen rumimmaksi autoksi, kuinka joku voikin tehdä jotain noin kamalaa ? On siinä myyntimieskin ihmeissään, kun tuo rumilus pitäisi saada myytyä. Siinä on mersun ml törmännyt japanilaiseen smurffibussiin ja ovat yhdessä tulleet peräsuolesta ulos...
ot off ja sorry vuodatuksesta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Johan nyt Brera saa palstatilaa kun Kauppalehti Optiossakin esitelty "kuukauden autona." Vieläpä ihan positiiviseen sävyyn. Selvisi artikkelista sekin, että siinä haastattelussa siteerattu Deltan viestintäpäällikkö on yksi parhaillaan meneillään olevasta Suomen Robinsonin kilpailijoista (tosin jo pudonnut.)Vittorio Jano kirjoitti:TM 21/05: Brera parilla aukeamalla.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Vanhemmatkin Alfat ja alan harrastajat saavat näköjään välillä palstatilaa. Päivän Ilta-Sanomat kertoo seuraavaa (poistin nimet tekstistä):
"Johtaja pelästyi poliisia - suistui ojaan
Rajulla ylinopeudella ajanut Kustannusosakeyhtiö O:n toimitusjohtaja R, 48, suistui autollaan ojaan sen jälkeen kun hän löi jarrut pohjaan havaittuaan poliisiauton.
Ulosajo sattui Kirkkonummella syyskuussa. Raaseporin käräjäoikeus tuomitsi R:n torstaina törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 8800 euron sakkoihin ja määrämittaiseen ajokieltoon.
Päiväsakkojen määrä oli 40, mutta loppusumma nousi kovaksi R:n tienattua verotustietojen mukaan viime vuonna yli 300 000 euroa.
Vanhoista urheiluautoista kiinnostunut R oli lauantaiaamuna kunnostanut yli 30 vuotta vanhaa Alfa Romeotaan ja lähti koeajolle.
Hän kertoi kiihdyttäneensä suoralla tiellä kolmosvaihteella, kun mutkasta ilmestyi poliisiauto. Se alkoi tutkamittauksen jälkeen valmistautua täyskäännökseen ja takaa-ajoon, kun vastaantulija suhahti vain 20-30 metrin päästä poliisiauton edestä kaseikkoon.
R:n mukaan ulosajo johtui jarruihin tulleesta viasta. Sellaista ei kuitenkaan löydetty teknisessä tarkastuksessa.
R selvisi ulosajosta käytännöllisesti katsoen vammoitta. Autossa oli turvakaari ja nelipisteturvavyöt.
Oikeudessa kiisteltiin siitä, oliko nopeus 120 vai 130 kilometriä tunnissa. Evitskogin tieosuudella on 80 km:n nopeusrajoitus."
"Johtaja pelästyi poliisia - suistui ojaan
Rajulla ylinopeudella ajanut Kustannusosakeyhtiö O:n toimitusjohtaja R, 48, suistui autollaan ojaan sen jälkeen kun hän löi jarrut pohjaan havaittuaan poliisiauton.
Ulosajo sattui Kirkkonummella syyskuussa. Raaseporin käräjäoikeus tuomitsi R:n torstaina törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 8800 euron sakkoihin ja määrämittaiseen ajokieltoon.
Päiväsakkojen määrä oli 40, mutta loppusumma nousi kovaksi R:n tienattua verotustietojen mukaan viime vuonna yli 300 000 euroa.
Vanhoista urheiluautoista kiinnostunut R oli lauantaiaamuna kunnostanut yli 30 vuotta vanhaa Alfa Romeotaan ja lähti koeajolle.
Hän kertoi kiihdyttäneensä suoralla tiellä kolmosvaihteella, kun mutkasta ilmestyi poliisiauto. Se alkoi tutkamittauksen jälkeen valmistautua täyskäännökseen ja takaa-ajoon, kun vastaantulija suhahti vain 20-30 metrin päästä poliisiauton edestä kaseikkoon.
R:n mukaan ulosajo johtui jarruihin tulleesta viasta. Sellaista ei kuitenkaan löydetty teknisessä tarkastuksessa.
R selvisi ulosajosta käytännöllisesti katsoen vammoitta. Autossa oli turvakaari ja nelipisteturvavyöt.
Oikeudessa kiisteltiin siitä, oliko nopeus 120 vai 130 kilometriä tunnissa. Evitskogin tieosuudella on 80 km:n nopeusrajoitus."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tulipahan piruuttaan ostettua tuo autoalan juorulehti Autobild, kun kerran Brerasta oli juttua. Todellinen automies taisi olla tuo jutun kirjoittaja, kun tuntui mies olevan tolaltaan mm. konetilassa huonosti asennetun tyyppikilven ja kojelaudan sileiden muovipintojen vuoksi. Huomautuksia sateli myös konepellin aukaisuvivusta, joka oli halpaa muovia. Hihii.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori