156 Pyöränlaakerin vaihto
Valvoja: Moderators
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
156 Pyöränlaakerin vaihto
Onkos hirvittävän kova homma toi 156:n etupyöränlaakerin vaihto?
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Päädyin itse vaihdattamaan sen Alfaan - Ekkerriin tuli vaihdettua itte, mutta silloin oli käytössä paremmat työkalut kuin nyt...
Tukivarret ja raidetanko sekä vetoakseli (keskiöpultti) täytyy irrottaa siitä pyörännavasta. Sen vetoakselin keskiöpultin avaamiseen tarvii kunnon jatkovarren ja lujan avaimen - siksi päädyin viemään pajalle - aiemman kokemuksen mukaan vääsin ekkerin keskiöpulttia auki 2 metrin jatkovarrella ennenkuin tokeni.
Kyllä sen itse voi kuitenkin tehdä, mutta pajalla on yleensä paremmat työkalut. Laarein irrottaminen pyörännavasta onnistuu parhaiten prässillä, joka löytyy joka pajalta, mutta meneee se vasarrallakin, mutta voi teettää töitä tai lähtä helpostikin.
Tukivarret ja raidetanko sekä vetoakseli (keskiöpultti) täytyy irrottaa siitä pyörännavasta. Sen vetoakselin keskiöpultin avaamiseen tarvii kunnon jatkovarren ja lujan avaimen - siksi päädyin viemään pajalle - aiemman kokemuksen mukaan vääsin ekkerin keskiöpulttia auki 2 metrin jatkovarrella ennenkuin tokeni.
Kyllä sen itse voi kuitenkin tehdä, mutta pajalla on yleensä paremmat työkalut. Laarein irrottaminen pyörännavasta onnistuu parhaiten prässillä, joka löytyy joka pajalta, mutta meneee se vasarrallakin, mutta voi teettää töitä tai lähtä helpostikin.
MP
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
paikallisessa nyrkkipajassa Nummelassa - 75 Euroa oli vaihtotyö ja laakerin tilautin myös paikallisesta autotarvikkeesta - en muista ihan tarkkaa hintaa enää, mutta oli vajaa 100 Euroa (95?) ja osan sai seuraavana päivänä Motonetin hintaan oli ero amuistaakseni 2 Euroa. Laakerinvalmistaja oli sama kuin alkuperäisenkin - olikohan SNR? ranskalainen kuitenkin - keltapunainen laatikko.
Siinä laakerissa on magneettinen lätkä, joka lienee nopeusanturia varten -ABS?
Siinä laakerissa on magneettinen lätkä, joka lienee nopeusanturia varten -ABS?
MP