Alkaapi olla ajankohtaista asentaa 164:seen moottorinlämmitin, mutta minkälainen ja mihin? Eli minkälaisia lämmittimiä teillä on V6:ssa ja mihin väliin se on asennettu.
Itse olen pohtinut pääni puhki tutkaillessani moottoritilaa, enkä ole keksinyt sopivaa vaihtoehtoa.
Letkulämmitin on itsellä ainakin asennettu koneen oikealla (edestä kurkittuna) puolella olevaan nousevaan letkuun ja hyvin on pelittänyt. Lähtee ihan hyvin lämmin vesi kiertämään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Omaani asennettiin tuollainen "öljypohjan" lämmitin. Eli vastus ruuvataan kiinni öljypohjan kylkeen ulkopuolelle. Hyvää siinä on helppo asennus, mutta huonoa kyseenalainen lämmitysteho. Kaipa se sen öljyn juuri lämmittää, niin että voitelu pelaa heti startista.
itsellä ollut V6:ssa paria erimallista lämmitintä, eli normaalia alavesiletkuun tulevaa jolla ei tosin saada kunnollista kiertoa jäähdytysjärjestelmään toki tuokin toimii kunhan ei polta vain vastusta liiallisella lämmityksellä..
tai sitten kuten tuossa nykyisessä gtv6.ssa eli vastus on erillään ja vedenotto vastukselle otetaan lohkossa olevasta liitännästä joka sijaitsee startin puolella, tästä vetäistään letku vastukselle ja vastukselta taas vedetään letku kansiin meneviin nestekanaviin jolloin saadaan kunnon kierto järjestelmään ja kone lämpiää tasaisesti..
ainakin Defa valmistaa/valmisti asennusarjaa jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Viimeksi muokannut 90, 27 Loka 2005, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeps..omiin kokemuksiin perustuen tuo systeemi pelaa varsin hyvin kunhan letkut vetää sillain ettei tule ilmalukkoa minnekkään, jos näin käy niin nesteiden kierto tyssää tähän eikä moottori lämpene ollenkaan..
Hmm... Mitenkähän tuon edellämainitun saa sinne mahdutettua, tuossa ku on se nestetoiminen öljyn jäähdytys ja letkuja aika tiiviisti koneen ja tulipellin väli täynnä..?