156 Sele hesarin kuntokokeessa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

156 Sele hesarin kuntokokeessa

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Oli sitten tänään tuollainen koe stadarin autosivuilla. Tyyppivikoina kuulemma ajovalovikoja ja takavalovikoja. Ajetussa yksilössäkin oli näitä pahamaineisia takavalovikoja, kun vasemmanpuoleinen takapysäköintivalo ei palanut ja toinen kilpivalo oli pimeänä! :crazyeyes:

Kaikenmaailman tojoissa ja muissa merkeissä on sitten vissiin tämän huikean asiantuntevan toimittajan käsityksen mukaan ikuiset kynttilät, kun tuollaisia tyyppivikoja pitää kaivella, hohhoijaa. :roll:

No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/ ... asarja.jsp
hohhoi.. tota ku lukis niinku raamattua niin eihän autoja vois ostaakaan
kaikki täysiä paskoja pommeja :lol: jotenki tuntuu että listan kerääjällä
on menny meloni nenuun alfojen kohalla :mrgreen: :mrgreen:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.

Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta. :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eikös ne ole taksit ja paketti-autot erikseen!

Ajan Alfalla, olen ylpeä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sassicaia kirjoitti:Oli sitten tänään tuollainen koe stadarin autosivuilla. Tyyppivikoina kuulemma ajovalovikoja ja takavalovikoja. Ajetussa yksilössäkin oli näitä pahamaineisia takavalovikoja, kun vasemmanpuoleinen takapysäköintivalo ei palanut ja toinen kilpivalo oli pimeänä! :crazyeyes:

Kaikenmaailman tojoissa ja muissa merkeissä on sitten vissiin tämän huikean asiantuntevan toimittajan käsityksen mukaan ikuiset kynttilät, kun tuollaisia tyyppivikoja pitää kaivella, hohhoijaa. :roll:

No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...
Oli jotenkin surkuhupaisaa luettavaa. Pakosti oli kaivettu jotain vikaa, vaikka oikeesti ei siinä autossa mitään vikaa ollut.
Ilmeisesti "testaaja" omistaa jonkun japanilaismerkkisen härvelin, koska pieni kateuden häivä paistoi tekstistä :mrgreen:

Huomasitteko, että siihen oli jakohihna vaihdettu 37 000km. kohdalla??? Mikäköhän siinä on ollut...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sassicaia kirjoitti:No enpä ole tähänkään asti pitänyt stadarin autoliitettä kovinkaan vakavana lukemisena...
Vakavasta en tiedä, mutta sillä kalliita ja eksoottisia autoja (viimeksi vuorossa taisi olla Porsche Cayenne) "testaavalla" jannulla todellakin pysyy kynä kädessä. Juttujen informatiivisuuden kanssa on vähän niin ja näin, mutta heppu tavoitteleekin lähinnä kaunokirjallista ilmaisua ja onnistuu välittämään fiiliksensä erittäin hyvin!
Maho kirjoitti:Ilmeisesti "testaaja" omistaa jonkun japanilaismerkkisen härvelin, koska pieni kateuden häivä paistoi tekstistä :mrgreen:
Pari poimintaa jutusta:

"Alfassa on luonnetta, se ei ole samasta muotista tulleita tusina-autoja. Kone kävi erittäin siististi vielä 5000 kierroksen minuuttinopeudella."
"Puhtiakin löytyi aivan riittävästi"
"(vaihteiston) Toiminta oli ilmeisesti tarkoitetun mukaista. Osakaasulla vaihtaminen oli hienostuneen pehmeää, mutta täyskaasulla tuntui vaihdettaessa aikamoinen nykäisy. Tapa kuulunee kuvaan urheilullisella autolla."
"Kelpo auto tämäntyyppistä ajopeliä hakevalle"

Eipä se kateus tänne asti paista... Onhan se kontti vähän pieni, se kai on tosiasia. Henkilökohtainen juttu on, priorisoiko ajofiiliksen vai tilavan takarontin.

Noista valo"vioista" en sitten tiedä, olisiko tosiaan kyseessä ollut vain palaneet polttimot? Ei taida kuulua 156:n tapoihin sekoittaa valojärjestelmää? Hesarin käytetty auto -jutuissa on kyllä välillä ollut muutakin kummallisuuksia kuten tyyppivioiksi lasketut ruostuvat pakoputkistot ja kuluvat jarrulevyt :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vakavasta en tiedä, mutta sillä kalliita ja eksoottisia autoja (viimeksi vuorossa taisi olla Porsche Cayenne) "testaavalla" jannulla todellakin pysyy kynä kädessä. Juttujen informatiivisuuden kanssa on vähän niin ja näin, mutta heppu tavoitteleekin lähinnä kaunokirjallista ilmaisua ja onnistuu välittämään fiiliksensä erittäin hyvin!

Noista valo"vioista" en sitten tiedä, olisiko tosiaan kyseessä ollut vain palaneet polttimot? Ei taida kuulua 156:n tapoihin sekoittaa valojärjestelmää? Hesarin käytetty auto -jutuissa on kyllä välillä ollut muutakin kummallisuuksia kuten tyyppivioiksi lasketut ruostuvat pakoputkistot ja kuluvat jarrulevyt :roll:
Tuo on tietysti makuasia, minun mielestäni kaveri yrittää usein vähän turhankin korkealentoista tekstiä, joka ei pysy kasassa, esim. AMG mesen artikkeli oli kyllä totaalisen sekava eikä onnistunut oikein tavoittamaan mitään tyyliä. Muutamia fiiliksiä siitä kyllä välittyi, mutta melkoisen sillisalaatin keskeltä.

Voi olla, että heppu on yrittänyt itse vaihtaa palanutta lamppua ja vittuuntunut, ainakin ajovalojen ja parkkien vaihto eteen vaatii kirurgin valokuitutähystintä ja kääpiön kättä. Erityisen kivaa 20 asteen pakkasessa, kun umpion takakansi tippuu moottoritilan uumeniin :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 Sele hesarin kuntokokeessa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sassicaia kirjoitti:Voi olla, että heppu on yrittänyt itse vaihtaa palanutta lamppua ja vittuuntunut, ainakin ajovalojen ja parkkien vaihto eteen vaatii kirurgin valokuitutähystintä ja kääpiön kättä. Erityisen kivaa 20 asteen pakkasessa, kun umpion takakansi tippuu moottoritilan uumeniin :crazyeyes:
Tuo taitaa olla nykyään vähän joka autonvalmistajan helmasynti. Kuulemma Audin manuaalissakin lukee ajovalopolttimon vaihdosta vain, että hakeudu lähimpään merkkiliikkeeseen. Ehkä veemäisellä lampunvaihdon suunnittelulla pyritään ohjaamaan autot säännöllisesti huoltoon?
- Epäkelpokeräilijä -

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Sassicaia kirjoitti:
V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.

Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta. :roll:
Erittäin hyvin sanottu... Naurettavaa kun pitäisi auto ostaa TM:n perusteella. Ja se on parempi missä on enemmän mukitelineitä!
Abarth 500 Esseesse

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

m.sa kirjoitti:
Sassicaia kirjoitti:
V6 kirjoitti:tuota ei taida löytyä netistä ? olisi voinut lukaista, muuten oli kai aika hyvä ollut?
Joo, paitsi ettei mahtunut kaksosten lastenvaunuja ja yhdeksää golfbägiä kun tavaratila oli niin pieni ja lastausaukkokin mitätön.

Varmaan sitten kun on se perälautanosturi ja rekan tavaratila, että saavat kersansa ja rojunsa kyytiin, niin alkavat toimittajat valittaa liian suuresta kääntöympyrästä ja isosta kulutuksesta. :roll:
Erittäin hyvin sanottu... Naurettavaa kun pitäisi auto ostaa TM:n perusteella. Ja se on parempi missä on enemmän mukitelineitä!
Jos taas lähdetään oikein miettimään sitä otsaketta, eli kysehän oli KUNTOKOKEESTA! Käsittääkseni tavaratilan koolla ei ole mitään tekemistä tuossa yhteydessä. Minkä takia tuommoisia asioita edes otetaan siinä esiin jos kyseessä on nimenomaan vanhan auton kuntokoe??? Tuskin se tavaratila tai luukku on vuosien varrella pienentynyt? Vai kutistuuko ne näillä pakkasilla talvella :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HS:n artikkeli antoi Alfasta ihan hyvän kuvan. Pieni tavaratila on ominaisuus, joka on hyvä mainita. Mukavaa, että testiin ei osunut sitä maanantaikappaletta...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Lastenvaunutki mahtuu, kunhan ostaa vaunut auton mukaan. Muutama kassi ja ylimääräistä rojua vielä voi tunkea lisäksi, mutta alkaakin olla sitten joa aika täyttä eli pienihä se tavaratila on (ja varsinkin luukku), mutta matkaillaan sitä moottoripyörälläkin vaikkei sentään lastenvaunujen kanssa.

Vaihtelin lauantaina mittarin taustavaln polttimoita ja naapuri oli just lähössä jonnekin "eikös ne polttimot ookin niitä Alfan tyyppivikoja, ku Hesarissakin..." -niinhän ne varmaan on totesin.

Ja voi ne rekkarivalot tosiaan ollakin, koska niiden palaminen johtunee sen rekkarivalon huonosta kiinnitysestä (tärinästä), mutta eiköhän noiden kans pärjää jos parin-kolmen vuoden välein tarvii vaihdella.

Ihan OK oli Hesarin, juttu minustakin muutamin varauksin.
MP

Vastaa Viestiin