Jakopään hihnan kestosta
Valvoja: Moderators
Jakopään hihnan kestosta
tietääkö kukaan / onko kokemuksia?
kuinka tarkkaan se hihna kestää ne 60tkm, vai onko se ihan tuurista kiinni..
alfalla olisi hihnan vaihto ensi keskiviikkona ja kilometreja tulisi 120tkm päälle n parisataa ennen sitä, uskaltaako ottaa riskin ja ajaa ne parisataa vai kannattaisko pelata varman päälle ja ottaa julkiset alle??
ajan nyt jo sydän kurkussa että koska napsahtaa
kuinka tarkkaan se hihna kestää ne 60tkm, vai onko se ihan tuurista kiinni..
alfalla olisi hihnan vaihto ensi keskiviikkona ja kilometreja tulisi 120tkm päälle n parisataa ennen sitä, uskaltaako ottaa riskin ja ajaa ne parisataa vai kannattaisko pelata varman päälle ja ottaa julkiset alle??
ajan nyt jo sydän kurkussa että koska napsahtaa
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
En tiedä, mutta eiköhän tuo ole aika yksilöllistä ja kiinni aika monesta tekijästä. Näin ollen on varmasti mahdotonta sanoa, että kestääkö vai eikö.
Tuliko riittävän diplomaattinen vastaus ?
Jos tuntuu liian suurelta riskiltä, niin jätä seisomaan. Toisaalta sehän voi katketa matkalla sinne vaihtoonkin heti seisonnan jälkeenkin?
Inhottavia tuollaiset hihnaongelmat, ei ole tosiaan nasta "ominaisuus". Tukivarsien ongelmat ovat pala kakkua tuohon verrattuna.
Miksi kaikessa hyvässä pitää olla aina huonoa mukana? I want it perfect!
Tuliko riittävän diplomaattinen vastaus ?
Jos tuntuu liian suurelta riskiltä, niin jätä seisomaan. Toisaalta sehän voi katketa matkalla sinne vaihtoonkin heti seisonnan jälkeenkin?
Inhottavia tuollaiset hihnaongelmat, ei ole tosiaan nasta "ominaisuus". Tukivarsien ongelmat ovat pala kakkua tuohon verrattuna.
Miksi kaikessa hyvässä pitää olla aina huonoa mukana? I want it perfect!
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Nii-in..taitaa olla väärä paikka säästää..
Kuten tiedossa on, myös V6:n hihnanvaihtosuositus on 60 tkm entisen 120 tkm sijaan. Tosin hyvin monet kokeneet Alfa-asentajat (sekä Muukkosella että Deltalla) ovat sanoneet, että V6:n kohdalla tuo 60 tkm on varmuuden maksimointia.
Itse vaihdatan remmin enivei 60 tkm välein, jottei vain porsi..
Kuten tiedossa on, myös V6:n hihnanvaihtosuositus on 60 tkm entisen 120 tkm sijaan. Tosin hyvin monet kokeneet Alfa-asentajat (sekä Muukkosella että Deltalla) ovat sanoneet, että V6:n kohdalla tuo 60 tkm on varmuuden maksimointia.
Itse vaihdatan remmin enivei 60 tkm välein, jottei vain porsi..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Eihän tuossa ole mitään vainoharhaista . Viime viikolla laitettiin 155 tessuun uudet henkselit 48 tkm pyörineiden tilalle. Tasapainoremmi näytti vielä ihan terveeltä, mutta jakohihnan hampaissa oli jo paikoitellen alkavaa murtumaa (vertailun vuoksi 63 tkm ajetut bokserin hihnat olivat viimeksi selvästi paremman näköiset). Olisi kai tuo vielä kestänyt, mutta eipähän tarvii sydän kylmänä käynnistellä.
155:n kohdallahan tuota porsimisongelmaa on tuntunut esiintyneen enemmän kuin noissa uudemmissa (ihan vain mutua foorumin juttujen perusteella).
155:n kohdallahan tuota porsimisongelmaa on tuntunut esiintyneen enemmän kuin noissa uudemmissa (ihan vain mutua foorumin juttujen perusteella).
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Itse vaihdoin 82 tuhannen kohdilla...
Moottori vielä veti kun Muukkoselle ajelin..
Moottori vielä veti kun Muukkoselle ajelin..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Kysymys #1: 80.000 km tuli täyteen ennen vaihtoa (166 TS), jakopään ja tasapainoremmit olivat täysin virheettömiä mutta apulaiteremmi rupes silppuaan viikkoa ennen huoltoaikaa, olis siis voinut käydä huonosti sen takia. Että miksikö ajoin niin pitkään? Koska Ruotsissa oli viime talveen asti 80.000 km vaihtovälinä, nyttemmin tuo sama 60.000 km.Pantti kirjoitti: Mutta kuinkahan pitkään jengi on ajanut samalla remmillä ilman katkeamista? Ja missä kilsoissa on tapahtunut suuri pamaus ja remmi poikki?
Kysymys #2: 28.000 km ajettuna meni kiristinrulla rikki, remmi luisti jne. Auto oli TS 16V:eitten alkusarjaa eli 155 -96.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Uunon remmille luvataankin se 100tkm. Itse ajelin karvan alle 150tkm Firellä ilman remelin vaihtoa ja siinäkin oli remmi vielä aivan kuin uusi. Kiristimessä tosin oli jo vähän klappia.SPO kirjoitti:Kyllä sillä sen parisataa kärsii ylimääräistä ajaa. Mulla oli Uunolla ajettu samalla remmillä 100tkm eikä remmissä vielä mitään vikaa ollut.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Voihan sitä katsoa. Ongelmakohta taitaa olla kiristin joka ainakin omassa autossa oli valmista tavaraa. Hihna oli vielä aivan ehjä, tosin taivuttamalla huomasi että joidenkin hampaiden juuressa oli halkeamia. Kun kiristinrulla leikkaa kiinni niin aika äkkiä palaa se hihnakin poikki.Peltoperkele kirjoitti:Voiko V6:sen hihnaa tarkistaa jotenkin itse? Luulisi että hihnassa näkyy kulumia mikäli se on menossa poikki.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Kun oman 156 ostin, ni delta-auton 80tkm. huoltokuitissa oli vain maininta; jakohihna tarkastettu...............soitettu asiakkaalle.
Elikkäs ei ainakaan ollut laskutettu mitään, eikä muutakaan mainintaa jakohihnasta, huoltohistoriasta löytynyt.
No hihna tuli vaihdettua samalla ajoituksenmuuntimen vaihdon yhteydessä n.90tkm. kohdilla.
Ja jos sen faken variaattori mokkula taas petti niin kohtahan se hihna taas tulee vaihdettua (mittarissa nyt 106tkm.)
Saa kyllä rauhassa nukkua yöt (jakohihnan puolesta) jos vaihtoväli on 20-30tkm.
Elikkäs ei ainakaan ollut laskutettu mitään, eikä muutakaan mainintaa jakohihnasta, huoltohistoriasta löytynyt.
No hihna tuli vaihdettua samalla ajoituksenmuuntimen vaihdon yhteydessä n.90tkm. kohdilla.
Ja jos sen faken variaattori mokkula taas petti niin kohtahan se hihna taas tulee vaihdettua (mittarissa nyt 106tkm.)
Saa kyllä rauhassa nukkua yöt (jakohihnan puolesta) jos vaihtoväli on 20-30tkm.
olisko ollu jotain vuonna 2000 tuo muutos. Mitään ilmoitusta ei tullut mistään että vaihtoväli on muutettu ja huoltokirjassa lukee siis tuo 120 , entiseeen kärrryyn -98 vaihdettiin hihna vasta 80 kympissä vaikka tuo oli jo muutettu aikaisemmin, ei tainnut olla tieto mennyt edes huoltomestoihin...Jarppi kirjoitti:hei selailin huoltokirjaa ja kauhistuin, siihen olis merkitty että hihnanvaihto olis 120tkm kohdalla, ja auto on 98... tuliko se sitten 98 jlk vasta kun tiputettiin 60?
aika hirveä ajatus että sitä ei olisi vaihdettu kertaakaan....
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juttelin tännä uskotun mekaanikkoni kanssa, Deltassa...
Kertoi että jostain syystä 147 remmit kestää huonommin kuin 156.
Ihmettelee sitä kovasti, vaikka ihan samat TS koneet keulalla.
Kertoi myös että nyt on tullut uusi "evo" versio siitä surullisenkuuluisasta kiristimestä. Vanha kun on muovia nyt uusi on metallinen. DA vaihtaa kaikkiin remminvaihto autoihin peltisen nykyään.
Kestosta ei liene vielä kokemuksia...
Kertoi että jostain syystä 147 remmit kestää huonommin kuin 156.
Ihmettelee sitä kovasti, vaikka ihan samat TS koneet keulalla.
Kertoi myös että nyt on tullut uusi "evo" versio siitä surullisenkuuluisasta kiristimestä. Vanha kun on muovia nyt uusi on metallinen. DA vaihtaa kaikkiin remminvaihto autoihin peltisen nykyään.
Kestosta ei liene vielä kokemuksia...