kuinka tarkkaan se hihna kestää ne 60tkm, vai onko se ihan tuurista kiinni..
alfalla olisi hihnan vaihto ensi keskiviikkona ja kilometreja tulisi 120tkm päälle n parisataa ennen sitä, uskaltaako ottaa riskin ja ajaa ne parisataa vai kannattaisko pelata varman päälle ja ottaa julkiset alle??
SPO kirjoitti:Kyllä sillä sen parisataa kärsii ylimääräistä ajaa. Mulla oli Uunolla ajettu samalla remmillä 100tkm eikä remmissä vielä mitään vikaa ollut.
mä pistän laskun sit tulee paluu postissa jos menee poikki
Kuten tiedossa on, myös V6:n hihnanvaihtosuositus on 60 tkm entisen 120 tkm sijaan. Tosin hyvin monet kokeneet Alfa-asentajat (sekä Muukkosella että Deltalla) ovat sanoneet, että V6:n kohdalla tuo 60 tkm on varmuuden maksimointia.
Itse vaihdatan remmin enivei 60 tkm välein, jottei vain porsi..
Niin, eikös näitä pahempia hihnaongelmia ole lähinnä ollut noilla TS-koneilla? Vai onko olemassa tapauksia, joissa V6:ssa olisi hihna mennyt poikki alle 60tkm ajoilla?
Eihän tuossa ole mitään vainoharhaista . Viime viikolla laitettiin 155 tessuun uudet henkselit 48 tkm pyörineiden tilalle. Tasapainoremmi näytti vielä ihan terveeltä, mutta jakohihnan hampaissa oli jo paikoitellen alkavaa murtumaa (vertailun vuoksi 63 tkm ajetut bokserin hihnat olivat viimeksi selvästi paremman näköiset). Olisi kai tuo vielä kestänyt, mutta eipähän tarvii sydän kylmänä käynnistellä.
155:n kohdallahan tuota porsimisongelmaa on tuntunut esiintyneen enemmän kuin noissa uudemmissa (ihan vain mutua foorumin juttujen perusteella).
Pantti kirjoitti:
Mutta kuinkahan pitkään jengi on ajanut samalla remmillä ilman katkeamista? Ja missä kilsoissa on tapahtunut suuri pamaus ja remmi poikki?
Kysymys #1: 80.000 km tuli täyteen ennen vaihtoa (166 TS), jakopään ja tasapainoremmit olivat täysin virheettömiä mutta apulaiteremmi rupes silppuaan viikkoa ennen huoltoaikaa, olis siis voinut käydä huonosti sen takia. Että miksikö ajoin niin pitkään? Koska Ruotsissa oli viime talveen asti 80.000 km vaihtovälinä, nyttemmin tuo sama 60.000 km.
Kysymys #2: 28.000 km ajettuna meni kiristinrulla rikki, remmi luisti jne. Auto oli TS 16V:eitten alkusarjaa eli 155 -96.
SPO kirjoitti:Kyllä sillä sen parisataa kärsii ylimääräistä ajaa. Mulla oli Uunolla ajettu samalla remmillä 100tkm eikä remmissä vielä mitään vikaa ollut.
Uunon remmille luvataankin se 100tkm. Itse ajelin karvan alle 150tkm Firellä ilman remelin vaihtoa ja siinäkin oli remmi vielä aivan kuin uusi. Kiristimessä tosin oli jo vähän klappia.
Minulla kesti 40 tkm / 3 vuotta ihan hienosti, kiristin oli kuulemma kärsineen oloinen. En kuitenkaan saanut nähdä sitä, kun oli jo "heitetty roskiin".
Tämän jälkeen hihna porsi hmm olikohan 25 tkm jälkeen. Nyt on kestänyt taas 5 tkm
mullakin entinne omistaja oli ajanut 90tkm enne kuin hihna poikki ja 3000€ kiitos mut kehotti että vaihtais vaikka ihan hiukka enne sitä katkeamista niin käy kuulemma halvemmaksi
Peltoperkele kirjoitti:Voiko V6:sen hihnaa tarkistaa jotenkin itse? Luulisi että hihnassa näkyy kulumia mikäli se on menossa poikki.
Voihan sitä katsoa. Ongelmakohta taitaa olla kiristin joka ainakin omassa autossa oli valmista tavaraa. Hihna oli vielä aivan ehjä, tosin taivuttamalla huomasi että joidenkin hampaiden juuressa oli halkeamia. Kun kiristinrulla leikkaa kiinni niin aika äkkiä palaa se hihnakin poikki.
hei selailin huoltokirjaa ja kauhistuin, siihen olis merkitty että hihnanvaihto olis 120tkm kohdalla, ja auto on 98... tuliko se sitten 98 jlk vasta kun tiputettiin 60?
aika hirveä ajatus että sitä ei olisi vaihdettu kertaakaan....
Mun Alfas oli ajettu jakohihnal kun ostin sen 100000km eikä ollu mitään ongelmia, kai se sit oli hyvää tuuria.
Ei edellinen omistaja kyl varmaan ollu paljo välittäny ku öljyilläkin oli ikää 25000km...
Kun oman 156 ostin, ni delta-auton 80tkm. huoltokuitissa oli vain maininta; jakohihna tarkastettu...............soitettu asiakkaalle.
Elikkäs ei ainakaan ollut laskutettu mitään, eikä muutakaan mainintaa jakohihnasta, huoltohistoriasta löytynyt.
No hihna tuli vaihdettua samalla ajoituksenmuuntimen vaihdon yhteydessä n.90tkm. kohdilla.
Ja jos sen faken variaattori mokkula taas petti niin kohtahan se hihna taas tulee vaihdettua (mittarissa nyt 106tkm.)
Saa kyllä rauhassa nukkua yöt (jakohihnan puolesta) jos vaihtoväli on 20-30tkm.
Jarppi kirjoitti:hei selailin huoltokirjaa ja kauhistuin, siihen olis merkitty että hihnanvaihto olis 120tkm kohdalla, ja auto on 98... tuliko se sitten 98 jlk vasta kun tiputettiin 60?
aika hirveä ajatus että sitä ei olisi vaihdettu kertaakaan....
olisko ollu jotain vuonna 2000 tuo muutos. Mitään ilmoitusta ei tullut mistään että vaihtoväli on muutettu ja huoltokirjassa lukee siis tuo 120 , entiseeen kärrryyn -98 vaihdettiin hihna vasta 80 kympissä vaikka tuo oli jo muutettu aikaisemmin, ei tainnut olla tieto mennyt edes huoltomestoihin...
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Juttelin tännä uskotun mekaanikkoni kanssa, Deltassa...
Kertoi että jostain syystä 147 remmit kestää huonommin kuin 156.
Ihmettelee sitä kovasti, vaikka ihan samat TS koneet keulalla.
Kertoi myös että nyt on tullut uusi "evo" versio siitä surullisenkuuluisasta kiristimestä. Vanha kun on muovia nyt uusi on metallinen. DA vaihtaa kaikkiin remminvaihto autoihin peltisen nykyään.
Kestosta ei liene vielä kokemuksia...