Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Juu, ei osallistu Delta tänä vuonna tuonne MotorShowhun. Maksaa kuulemma osasto nykyään yli miljuuna mummoo. Karannut kuulemma käsistä toi hinnoittelu, ainakin Alfan myyntivolyymeille. Tämä kuultuna eräältä Deltan myyjältä. Ilmeisesti Deltan tarve olisi nykyisellään ainakin kolme osastoa...Huolestuttavinta minun mielestäni on se, että Helsinki Motorshow:n pohjapiirroksessa ei näy alfan logoa ollenkaan. Alfan/Fiatin osasto on ollut yksi näyttävimmistä viime vuosina. Ei siellä näy kyllä Fiatia eikä Kiaakaan...
Toisaalta, voisi kuvitella että tehtaaltakin tulisi pohjoismaitten suurimpaan autonäyttelyyn hieman sponssia?
"Apparantly, the silver Alfa 166 in the pictures was a GTAm prototype from Alfa Romeo's factory Autodelta division"Officer Cartman kirjoitti:Voisiko tuo olla yksi 159 GTA:n testimuuleista? 159:n ja 166:n akselivälihän on millilleen sama, ja muut mitat hyvin lähellä toisiaan.alfista kirjoitti:Kuvattu 166 GTA. Mallin aitoudesta ei ole varmuutta.
-------------------------------------------------------
"Alfa Romeo has also axed the 156 GTA high-performance model; following the loss of the 147 GTA, it now offers no high-performance versions of its mainstream models. "
http://www.autotrader.co.uk/
Siinä tapauksessa kunnioitukseni rohkealle ja järkevälle päätökselle. Auton ostajat ja huollattajathan nuo ylimääräiset kulut loppujen lopuksi maksaisi.Alfetta&156 kirjoitti:...
Juu, ei osallistu Delta tänä vuonna tuonne MotorShowhun. Maksaa kuulemma osasto nykyään yli miljuuna mummoo.
...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
Niin... miten tämä muuten sopii yhteen tehtaan asettamiin tavoitteisiin jälleenmyyjäverkoston korkeammista laatuvaatimuksista ja voimakkaammista myyntiponnisteluista?Mirafiori kirjoitti:Niin. Ja Fiatin.alfista kirjoitti:Niin, että murehditko Alfan poisjäämistä MotorShowsta vai jotain muuta
Ei sillä että poisjäänti mikään suuri ihme olisi.......
en olisi deltasta ikinä uskonut...heehhehhe
ja telkkarissa vielä mainostavat olevansa suomen suurin.....sitte ei oo ees varaa mennä näyttelyynalfista kirjoitti:Niin... miten tämä muuten sopii yhteen tehtaan asettamiin tavoitteisiin jälleenmyyjäverkoston korkeammista laatuvaatimuksista ja voimakkaammista myyntiponnisteluista?Mirafiori kirjoitti:Niin. Ja Fiatin.alfista kirjoitti:Niin, että murehditko Alfan poisjäämistä MotorShowsta vai jotain muuta
Ei sillä että poisjäänti mikään suuri ihme olisi.......
en olisi deltasta ikinä uskonut...heehhehhe
Maserati aikoo tuoda 2008 markkinoille Alfa 166:n seuraajaan perustuvan uuden Spider mallin. Auto tulee 80000 euron hintaluokassa kilpailemaan samoista markkinoista Mercedes SL mallin kanssa.
Lähde: www.auto-motor-sport.de
Lähde: www.auto-motor-sport.de
englannissa on myös karsinta menossa, ilmeisesti yrittävät panostaa "laatuun", karsinta sinänsä tuntuu oudolta kun uusia parempia malleja alkaa ilmestymään luulisi että niitä yritetään myös myydä enemmän...Ciancarlo kirjoitti:alfista kirjoitti:Alfa Romeon Suomen myyntiketju supistuu. Jäljelle jäävät vain viisi suurinta myyntipistettä. Suuria muutoksia järjestely ei aiheuta koska esittelyautoja ja varaosia ei pienimmissä myyntipisteissä ole ollut aiemminkaan.
Että jotta mitä?? Karsiiko Delta entisestään Alfan myyntiä ja "oheispalveluja"
pikkumaserati perustuu Breran tekniikkaan, ja sitä kehitetään yhdessä Pininfarinan kanssa.alfista kirjoitti:Maserati aikoo tuoda 2008 markkinoille Alfa 166:n seuraajaan perustuvan uuden Spider mallin. Auto tulee 80000 euron hintaluokassa kilpailemaan samoista markkinoista Mercedes SL mallin kanssa.
Fiat ryhmä (ja siinä samalla Alfa) plussalla kolmannella kvartaalilla 2005!
lähde: http://www.fiatgroup.com/home.php?lang=en
lähde: http://www.fiatgroup.com/home.php?lang=en
älä sekoita fiat groupia ja Fiat autoa, fiat group on ollut voitolla koko vuoden, fiat auto edelleen tappiolla, vaikkakin vähenevissä määrin.alfista kirjoitti:Fiat ryhmä (ja siinä samalla Alfa) plussalla kolmannella kvartaalilla 2005!
lähde: http://www.fiatgroup.com/home.php?lang=en
Alfa 169 sittenkin Maserati Quattroporten alustalle, moottori pitkittäin ja veto takapyöriin.
Lähde:
www.italiaspeed.com
Suoraan juttuun:
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... /3110.html
Lähde:
www.italiaspeed.com
Suoraan juttuun:
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... /3110.html
Alfa 159 1.9 JTD Auto Motor und Sport lehden yhdentoista auton suurtestissä.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... .94990.htm
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... .94990.htm
Näin on, saas nähdä niin 1.9 JTD on suomessa joku 39999.- eli ei taida olla hankintalistalla... noh, happamia sano
Brera esittelyssä: www.italiaspeed.com
ja http://www.autoblog.it
Tekninen paperi: http://autoblog.it/uploads/Alfa_Brera_ITA.pdf
Ja Breralle heti tulossa perässähiihtäjiä (Audi):
http://www.newstreet.it/articolo_id_987.html
Brera esittelyssä: www.italiaspeed.com
ja http://www.autoblog.it
Tekninen paperi: http://autoblog.it/uploads/Alfa_Brera_ITA.pdf
Ja Breralle heti tulossa perässähiihtäjiä (Audi):
http://www.newstreet.it/articolo_id_987.html
Ei helv..alfista kirjoitti:Tekninen paperi: http://autoblog.it/uploads/Alfa_Brera_ITA.pdf
2.2 JTS 1470kg, 136kW, 0-100km/h 8,6s
3.2 V6 1630kg, 191kW, 0-100km/h 6,8s
Koska tää lihominen saadaan kuriin! Nyt kaikki uudet Alfat laihdutuskuurille, kiitos!
Hmm. Sanokaas, saksaa paremmin osaavat, että mistä tuota 159:ää testissä oikeastaan haukutaan. Kuvaosastolla sanotaan että "Dafür gibt es Nachholbedarf bei der Bediensicherheit." eli korjaamisen varaa on...missä? Bedienung, sanakirjasta päättelin että se olisi ohjaus, mutta ei se vissiin ole kun toisaalta tekstiosassa kehutaan auton ajettavuutta kaikista parhaaksi. Samoin siellä loppuarviossa haukutaan että "Bedienungsmängel" eli puutteita Bedienungissa. Jos se taas ei olekaan auton ohjaus, vaan liittyy esim. kojelaudan laitteiden toimintaan, niin jopa on tikusta asiaa väännetty.alfista kirjoitti:Alfa 159 1.9 JTD Auto Motor und Sport lehden yhdentoista auton suurtestissä.
Siellä moitittiin myös ominaisuudet Komfort (mitähän tämäkin saksalaisen mielestä sisällään pitää..?), Karosserie (tää on vissiin kori eli liittyisikö esim tavaratilan pieneen kokoon, ja takatilathan mainittiin olevan vain keskivertoa) ja Motor. Vissiin se pitäisi ostaa koko artikkeli että selkiäisi mikä siinä Komfortissa ja Karosseriessa nyt niin mätti.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Samaa mieltä. No 147:n seuraaja on ehkä kevyempi mutta se taas pitää saada jotenkin keinotekoiseti hitaammaksi kuin 159, kun on halvempi malli.Boxer33 kirjoitti:Ei helv..alfista kirjoitti:Tekninen paperi: http://autoblog.it/uploads/Alfa_Brera_ITA.pdf
2.2 JTS 1470kg, 136kW, 0-100km/h 8,6s
3.2 V6 1630kg, 191kW, 0-100km/h 6,8s
Koska tää lihominen saadaan kuriin! Nyt kaikki uudet Alfat laihdutuskuurille, kiitos!
Huh! Olipas taas positiivinen asenne
"Timing cingulum off et valuulas node"
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Alfa Romeo vetäytyy WTCC:stä kauden päättyessä:
http://www.italiaspeed.com/2005/motorsp ... /0511.html
http://www.italiaspeed.com/2005/motorsp ... /0511.html
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 20:47
- Paikkakunta: Pirkkala
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 20:47
- Paikkakunta: Pirkkala
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Yksi hyvin positiivinen Breran koeajoraportti lisää http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... 32_v6.html
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Eikä tämäkään, mutta
Kun lueskelee koeajoja, juttuja ja myynti-ilmoituksia 159- ja Breroista niin viimeaikaisissa kuvissa ei ole enään näkynyt ainoatakaan repsottavaa yksilöä. Tarkoitan, että kaikki ulospäin näkyvät pellit muovit jne. on täsmälleen linjassa ja sisäkuvien panelit ennen kaikkea nahat eivät ole valmiiksi rutussa.
Hyvältä näyttää, kuka sanoikaan, että tuotantolinja oli ollut pysähdyksissä kun laatua haluttiin tarkistaa? Näyttää onnistuneen.
Kun lueskelee koeajoja, juttuja ja myynti-ilmoituksia 159- ja Breroista niin viimeaikaisissa kuvissa ei ole enään näkynyt ainoatakaan repsottavaa yksilöä. Tarkoitan, että kaikki ulospäin näkyvät pellit muovit jne. on täsmälleen linjassa ja sisäkuvien panelit ennen kaikkea nahat eivät ole valmiiksi rutussa.
Hyvältä näyttää, kuka sanoikaan, että tuotantolinja oli ollut pysähdyksissä kun laatua haluttiin tarkistaa? Näyttää onnistuneen.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Lisää juttua Brerasta ...el espanol...
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/t01.asp
Niitä laadukkaampia kuvia:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/g01.asp
sekä:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/g02.asp
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/t01.asp
Niitä laadukkaampia kuvia:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/g01.asp
sekä:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2006/brera/gama/g02.asp
kysymys on täsmäyhteistyöstä, johon Marchionne on paljoin panostanut.....alfista kirjoitti:Tämä ei ole uutinen, mutta kuitenkin.
Fiat - Ford yhteistyö
Alfa - Fiat - GM yhteistyö
Alfa - Maserati yhdistyminen, yhteistyö?
Fiat - PSA huhut
Liukkaita heiloja tässä Fiatin suvussa
tämän lisäksi Fiatilla on euroopan ulkopuolella muitakin liittolaisia, viimeisimpänä Intialainen TATA, jonka kanssa syntyy isomman luokan pick-up
Marchionne Alfasta ja Maseratista haastattelussa
Luca Ciferri firstly (haastattelija) suggests to Marchionne that he has lost confidence in Alfa Romeo and asks what are Alfa's problems and the possible solutions? "The Alfa issue is complicated and simple at the same time," Marchionne replies, "Alfa is a great, world-renowned brand, but it is selling fewer cars than planned. To address the problem, we recently announced a echange of leadership. Dampening speculation that Karl Heinz Kalbfell is set to leave the company after loosing overall control of the Alfa Romeo portfolio, Marchionne states that the former BMW and Rolls-Royce executive "will concentrate on Maserati and on the future strategic development of the industrial and commercial alliance between Alfa Romeo and Maserati, the now-designated "polo sportivo" of Fiat group." Meanwhile Marchionne adds that "Antonio Baravalle, who has done a great job at Lancia, will take over the day-to-day running of Alfa with his great commercial and marketing (ability)."
... ... ...
"First, by strengthening its current product range, the Maserati Quattroporte is an excellent car, but it needs to be produced, for example, with a true automatic gearbox for the US market," says Marchionne, acknowledging a plea - that has come from its North American Dealer Network in particular - for a fully automatic version of the super-luxury saloon. Adding some facts to the wild speculation which is currently raging around the engineering platform direction the next-generation Coupé and Spyder models will take, Marchionne says that "The Quattroporte platform also will be the basis of a new, top of the range Coupé." Immediately he also put the Alfa-Maserati co-operation firmly into the spotlight by suggesting that - in his view - the Trident brand needs to make full use of the "Premium" platform (which underpins the new Alfa 159, Brera and forthcoming Spider models). "At the same time, Maserati is too small to have its own platforms so it needs synergies with other brands. I think the industrial cooperation with Alfa Romeo on the premium platform is the proper answer," Marchionne concluded the Automotive News Europe interview - published today - by suggesting that Alfa Romeo and Maserati "could" also work together on a new large 'crossover' type vehicle and that Alfa might consider building a small sportscar.
Lähde: www.italiaspeed.com
Luca Ciferri firstly (haastattelija) suggests to Marchionne that he has lost confidence in Alfa Romeo and asks what are Alfa's problems and the possible solutions? "The Alfa issue is complicated and simple at the same time," Marchionne replies, "Alfa is a great, world-renowned brand, but it is selling fewer cars than planned. To address the problem, we recently announced a echange of leadership. Dampening speculation that Karl Heinz Kalbfell is set to leave the company after loosing overall control of the Alfa Romeo portfolio, Marchionne states that the former BMW and Rolls-Royce executive "will concentrate on Maserati and on the future strategic development of the industrial and commercial alliance between Alfa Romeo and Maserati, the now-designated "polo sportivo" of Fiat group." Meanwhile Marchionne adds that "Antonio Baravalle, who has done a great job at Lancia, will take over the day-to-day running of Alfa with his great commercial and marketing (ability)."
... ... ...
"First, by strengthening its current product range, the Maserati Quattroporte is an excellent car, but it needs to be produced, for example, with a true automatic gearbox for the US market," says Marchionne, acknowledging a plea - that has come from its North American Dealer Network in particular - for a fully automatic version of the super-luxury saloon. Adding some facts to the wild speculation which is currently raging around the engineering platform direction the next-generation Coupé and Spyder models will take, Marchionne says that "The Quattroporte platform also will be the basis of a new, top of the range Coupé." Immediately he also put the Alfa-Maserati co-operation firmly into the spotlight by suggesting that - in his view - the Trident brand needs to make full use of the "Premium" platform (which underpins the new Alfa 159, Brera and forthcoming Spider models). "At the same time, Maserati is too small to have its own platforms so it needs synergies with other brands. I think the industrial cooperation with Alfa Romeo on the premium platform is the proper answer," Marchionne concluded the Automotive News Europe interview - published today - by suggesting that Alfa Romeo and Maserati "could" also work together on a new large 'crossover' type vehicle and that Alfa might consider building a small sportscar.
Lähde: www.italiaspeed.com
Sinua taisi epäilyttää tuo Kalbfeltin ja Baravallen työnjako aluksi.Mirafiori kirjoitti:enkös minä jotain tuonsuuntaista sanonut...
Kai nämä on hyviä uutisia meille Alfakuskeille? Tuosta näkyy monella tavalla useita viimeaikaisten huhujen perusteita. Näistä voi todeta ja spekuloida... Alfan myynnin takeltelu huomioitu, todennäköisiä hinnanalennuksia niin kuin Brerankin kohdalla. Maseratille 159 alustainen quattroportea pienempi sedan ja/tai coupe. Quattroporte pohjainen iso coupe (siis pienempikin tulossa). Yhteinen crossover tyyppi (onko tämä se CLS tyyppinen sedanin/coupen sekoitus). Ja pieni sportti alfalle
Eli takavetoa tiedossa poijjaat!
Mikähän alusta on seuraavan sukupolven AR 159:ssä ja pikku Maseratissa? Mirafiori?