No johan toki. 159 oli kolmas Clion ja Passatin jälkeen ja ennen 3-sarjan baijerilaista.Rolle kirjoitti:Näin kävi, pääsikö edes seitsemän parhaan joukkoon?
Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Premium-perusrakenne on käytännössä kokonaan Fiat Auton kehittämä, joten sen erittäin korkeita kustannuksia ei pelkkä 159 riitä kuolettamaan......159:n seuraaja voidaan hyvinkin tehdä premiumin päivitetylle versiolle.alfista kirjoitti:Sinua taisi epäilyttää tuo Kalbfeltin ja Baravallen työnjako aluksi.Mirafiori kirjoitti:enkös minä jotain tuonsuuntaista sanonut...
Kai nämä on hyviä uutisia meille Alfakuskeille? Tuosta näkyy monella tavalla useita viimeaikaisten huhujen perusteita. Näistä voi todeta ja spekuloida... Alfan myynnin takeltelu huomioitu, todennäköisiä hinnanalennuksia niin kuin Brerankin kohdalla. Maseratille 159 alustainen quattroportea pienempi sedan ja/tai coupe. Quattroporte pohjainen iso coupe (siis pienempikin tulossa). Yhteinen crossover tyyppi (onko tämä se CLS tyyppinen sedanin/coupen sekoitus). Ja pieni sportti alfalle
Eli takavetoa tiedossa poijjaat!
Mikähän alusta on seuraavan sukupolven AR 159:ssä ja pikku Maseratissa? Mirafiori?
Maseratin Quattroporten lyhennetylle pohjalevylle tehty iso CC-coupe tulee ensi vuonna, ja se segmentoituu sedanin hintaiseksi
edullisempaa coupe-mallia kehitetään Pininfarinan kanssa, ja se taas käytää premiumia, hinta Boxsterin luokkaa.
Crossover ei tarkoita sedania, eikä lähellekkään, vaan suv-tyyppistä, eli siis Kamal ja GT Wagon
toisin sanoen 169:n tulo on hyvin kaukainen haave, itselläni ei ainakaan ole infoa mallista, Kamal sen sijaan on jo vaiheessa ja muotoilu jokseenkin jo jäädytetty, idea on kuitenkin että se olisi ilmestyessään mahdollisimman innovatiivinen eikä mikään X3-kopio, eli mitoista vielä keskustellaan.
Rakenne on sekä alfalla että maseratilla tässä tapauksessa Premium
Kamal asettunee tod.näk 159:pidemmäksi ja GT wagon jo lähemmäksi viitää metriä
ai niin, managereiden jatkuva vaihtuminen on tuonut tiettyä sähläystä 149:n suhteen
ennen demelin tuloa alfalla oli työn alla oma pohjalevy, mutta Herbert Demel päätti että täytyy käyttää Stilon rakenteita
nyttemmin on päätetty sittenkin lyhentää Premiumia 149:lle sopivaksi, siksi projekti on 15kk myöhässä -> 149 ilmestyy 2007 lopussa
ennen demelin tuloa alfalla oli työn alla oma pohjalevy, mutta Herbert Demel päätti että täytyy käyttää Stilon rakenteita
nyttemmin on päätetty sittenkin lyhentää Premiumia 149:lle sopivaksi, siksi projekti on 15kk myöhässä -> 149 ilmestyy 2007 lopussa
Jaksoin lueskellä noi kaikki Vuoden Auto -valinnan suorittaneiden tuomarien kommentit autoista(siis ei ranskan kielisiä ja osa puuttui kokonaan). Laitetaan nyt tähän yhteenveto 159:n saamista kommenteista, jos joku ei ole kiinnostunut tai ei jaksa itse lukea kaikkia englanniksi.Officer Cartman kirjoitti:No johan toki. 159 oli kolmas Clion ja Passatin jälkeen ja ennen 3-sarjan baijerilaista.Rolle kirjoitti:Näin kävi, pääsikö edes seitsemän parhaan joukkoon?
Suurin syy sille, ettei 159:ä valittu vuoden autoksi, näytti olevan se, ettei se tarjoa mitään niin uutta 156:n jälkeen, vaikka onkin toki parempi auto. Eräs tuomari kiteytti asian: "Once a winner, always a winner". 159:n paino sai moitteita mikä kuulemma tuntuu sen ajettavuudessakin jo(kateissa urheilullisuus, ketteryys, spontaanius)...muistelivat 156:n herkkää tatsia tässä suhteessa


Alfa 159 myynti vaikuttaa vaisulta Saksan myyntiluvuista päätellen.
Linkki
Jos saan tuosta tolkkua, niin AR 159 myy muutamia satoja kuukaudessa saksassa. Eli saman verran kuin 156 parhaimmillaan Suomessa. Korjatkaa jos tulkitsen väärin.
Enemmän dataa
Linkki
Jos saan tuosta tolkkua, niin AR 159 myy muutamia satoja kuukaudessa saksassa. Eli saman verran kuin 156 parhaimmillaan Suomessa. Korjatkaa jos tulkitsen väärin.
Enemmän dataa
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Alfa-Romeo uuutisia: Uusi Brera malli on ilmaantunut mobile sivustolle. Hinnat voivat olla suuntaa antavia. Muutamia poimintoja:
Alfa Romeo Brera 3,2 JTS Sky View: 49900€
Alfa Romeo Brera 2,2 JTS: 32200€
Linkki ei toiminut, joten käykää katsomassa: www.mobile.de
Alfa Romeo Brera 3,2 JTS Sky View: 49900€
Alfa Romeo Brera 2,2 JTS: 32200€
Linkki ei toiminut, joten käykää katsomassa: www.mobile.de
159 hinnoiteltu uudelleen ranskassa, noin - 1000euroa
da Autojournal:
Baisse des tarifs
Deux mois à peine après son arrivée sur le marché, l'Alfa Romeo 159 enregistre déjà une baisse de ses tarifs de 1 000 euros. La raison invoquée par le constructeur italien est que le programme de maintenance de 3 ans ou 120 000 km proposé lors de l'achat du véhicule, n'est pas "une véritable priorité pour les acheteurs potentiels". Alfa Romeo préfère donc proposer ce contrat comme un équipement supplémentaire facturé 1 000 euros, et ainsi baisser d'autant le prix du véhicule. La gamme débute donc à 27 300 euros pour une Alfa 159 1.9 JTS Progression.
Toutes les photos de l'Alfa Romeo 159
Nouveaux tarifs de l'Alfa Romeo 159 (en euros) :
Motorisations Finitions Prix TTC
1.9 JTS 160 ch Progression 27 300
1.9 JTS 160 ch Distinctive 29 300
1.9 JTS 160 ch Selective 32 300
2.2 JTS de 185 ch Progression 29 800
2.2 JTS de 185 ch Distinctive 31 800
2.2 JTS de 185 ch Selective 34 800
3.2 V6 de 260 ch Distinctive 40 500
3.2 V6 de 260 ch Selective 43 500
1.9 JTDm de 120 ch Progression 26 200
1.9 JTDm de 120 ch Distinctive 28 200
1.9 JTDm de 120 ch Selective 31 200
1.9 JTDm de 150 ch Progression 28 450
1.9 JTDm de 150 ch Distinctive 30 450
1.9 JTDm de 150 ch Selective 33 450
2.4 JTDm de 200 ch Progression 30 950
2.4 JTDm de 200 ch Distinctive 32 950
2.4 JTDm de 200 ch Selective 35 950
Florian Chopin
da Autojournal:
Baisse des tarifs
Deux mois à peine après son arrivée sur le marché, l'Alfa Romeo 159 enregistre déjà une baisse de ses tarifs de 1 000 euros. La raison invoquée par le constructeur italien est que le programme de maintenance de 3 ans ou 120 000 km proposé lors de l'achat du véhicule, n'est pas "une véritable priorité pour les acheteurs potentiels". Alfa Romeo préfère donc proposer ce contrat comme un équipement supplémentaire facturé 1 000 euros, et ainsi baisser d'autant le prix du véhicule. La gamme débute donc à 27 300 euros pour une Alfa 159 1.9 JTS Progression.
Toutes les photos de l'Alfa Romeo 159
Nouveaux tarifs de l'Alfa Romeo 159 (en euros) :
Motorisations Finitions Prix TTC
1.9 JTS 160 ch Progression 27 300
1.9 JTS 160 ch Distinctive 29 300
1.9 JTS 160 ch Selective 32 300
2.2 JTS de 185 ch Progression 29 800
2.2 JTS de 185 ch Distinctive 31 800
2.2 JTS de 185 ch Selective 34 800
3.2 V6 de 260 ch Distinctive 40 500
3.2 V6 de 260 ch Selective 43 500
1.9 JTDm de 120 ch Progression 26 200
1.9 JTDm de 120 ch Distinctive 28 200
1.9 JTDm de 120 ch Selective 31 200
1.9 JTDm de 150 ch Progression 28 450
1.9 JTDm de 150 ch Distinctive 30 450
1.9 JTDm de 150 ch Selective 33 450
2.4 JTDm de 200 ch Progression 30 950
2.4 JTDm de 200 ch Distinctive 32 950
2.4 JTDm de 200 ch Selective 35 950
Florian Chopin
Lueskelin myös tuota saittia... ei näytä hyvältä 159 myyntiluvut sielläkään vaikka Fiat / Alfa pomot sanovat kaupan lähteneen Ranska, Espanja akselilla hyvin liikkeelle.Mirafiori kirjoitti:159 hinnoiteltu uudelleen ranskassa, noin - 1000euroa
Loka-Marraskuu... tai jaksosta en nyt niin varma ole
ALFA ROMEO 147, 6 232 -> 7 373 kpl, + 18,3
ALFA ROMEO 156, 3 816 -> 2 752 kpl , - 27,9
ALFA ROMEO GT, 1 644 -> 2 115 kpl, + 28,6
ALFA ROMEO 159, 0 -> 429 kpl
ALFA ROMEO 166, 552 -> 233 kpl, - 57,8
ALFA ROMEO SPIDER, 34 -> 3 kpl, - 91,2
ALFA ROMEO GTV, 45 -> 0 kpl, - 100
Eli 166 luokkaa näyttää myynti olevan! Ettei vain olisi ennätys floppi käsillä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
En usko, että samaan aikaan voi olla toimitusvaikeuksia ja myyntivaikeuksia
Jos Breran hintoja tiputettiin jo ennen myynnin aloitusta muutamalla tonnilla 3000-4000 Ranskassa? niin 159 tulee seuraamaan perässä, arvaan ma. Meillä se taas tarkoittaa hinnanalennuspaineita myös GT:lle koska se on karvalakkimallina jo suunnitellun Suomi Breran hintainen.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Jos Breran hintoja tiputettiin jo ennen myynnin aloitusta muutamalla tonnilla 3000-4000 Ranskassa? niin 159 tulee seuraamaan perässä, arvaan ma. Meillä se taas tarkoittaa hinnanalennuspaineita myös GT:lle koska se on karvalakkimallina jo suunnitellun Suomi Breran hintainen.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Eiköhän nuo 156:n myyntiluvut siirry aika suoraan 159:lle, kunhan ensinmainitun tuotanto laitetaan lopullisesti poikki. Näin voisi ainakin äkkiseltään luulla. Nythän tuossa on kolme keskenään kilpailevaa mallia, eli 156-159-166, joista 156 on vielä alennusmyynnissä.
Eri asia on sitten, että riittääkö 156-tason myynti 159:lle..
Eri asia on sitten, että riittääkö 156-tason myynti 159:lle..
Mielestäni 159:n kokoluokka on "outo" ja liian iso porras tulee(?) käytetyn 156:n vaihtamisesta uuteen 159:iin, useimmille. Ehkäpä 147 tulee vakavaksi vaihtoehdoksi saman merkin sisällä tai sitten - niin - mikähän se olisi? Uusi da Silvan design Leon?Have kirjoitti:Eiköhän nuo 156:n myyntiluvut siirry aika suoraan 159:lle...
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Alfa palaa 159:llä samaan hinta- ja kokoluokkaan kuin 155. 156 toi uuden Alfan hankintahinnan järkevämmälle tasolle ja automerkki sai suosiota sellaistenkin keskuudessa jotka ei ajemmin olisi ainakaan uutta Alfaa mennyt hankkimaan. Välillä jo ajateltiin että Alfa on jopa liian suosittu. Käytkö tässä nyt siirryttäessä 156:sta 159:iin päinvastoin, toivottavasti kuitenkaan ei.JustXL kirjoitti:Mielestäni 159:n kokoluokka on "outo" ja liian iso porras tulee(?) käytetyn 156:n vaihtamisesta uuteen 159:iin, useimmille. Ehkäpä 147 tulee vakavaksi vaihtoehdoksi saman merkin sisällä tai sitten - niin - mikähän se olisi? Uusi da Silvan design Leon?
"Timing cingulum off et valuulas node"
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Mitat ulkomuistista:HR kirjoitti:Alfa palaa 159:llä samaan hinta- ja kokoluokkaan kuin 155.
155: akselväli 254, pituus 444 cm, leveys 173 cm (widebody)
156: akselväli 260, pituus 443 cm, leveys 174 cm
159: akselväli 270, pituus 466 cm, leveys 183 cm
159 on saman kokoinen kuin 166 ja selvästi suurempi kuin 155. 155:n hinnat oli muistaakseni hieman alle samalla moottorikoolla olevien 156 mallien. 159 menee pahasti 166:n kanssa päällekkäin, koossa ja mahdollisesti myös hinnassa.
Viimeksi muokannut 155156, 15 Joulu 2005, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas täytyy varrota 2009 asti, niin saa valkata leasingista putoilevia mukavasti hintansa tiputtaneita - sopii paremmin meikäläisen kasinotalouteen.
Olis se kyllä kiva kun joku leasais sen Brerasta tulevan avomallin tai vaikkapa useamman - ja tietty punaisena. Pankaas toimeksi ne , joilla on mahdollisuus.
Tää vois olla samalla mun kirje sitten joulupukille vuonna 2009 - käytetty avo Brera punaisena - kitoos!!
Olis se kyllä kiva kun joku leasais sen Brerasta tulevan avomallin tai vaikkapa useamman - ja tietty punaisena. Pankaas toimeksi ne , joilla on mahdollisuus.
Tää vois olla samalla mun kirje sitten joulupukille vuonna 2009 - käytetty avo Brera punaisena - kitoos!!
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Sekalaisia kommentteja kokokeskusteluun.
- Outo kokoluokka? Näinköhän, jos vertaa vaikka BMW 3-sarjaan tai muihin keskiluokan autoihin niin eiköhän sieltä vastaavia mittoja löydy.
- Päällekkäin 166:n kanssa? No 166:n tuotantohan loppuu ja kyllähän se edelleen edustaa näistä kahdesta enemmän sellaista sportlimusiini vaihtoehtoa.
- Itsekin koin 155:n tilavammaksi kuin 156 ja tavaratilan suhteen se onkin täysin kiistatonta.
- Outo kokoluokka? Näinköhän, jos vertaa vaikka BMW 3-sarjaan tai muihin keskiluokan autoihin niin eiköhän sieltä vastaavia mittoja löydy.
- Päällekkäin 166:n kanssa? No 166:n tuotantohan loppuu ja kyllähän se edelleen edustaa näistä kahdesta enemmän sellaista sportlimusiini vaihtoehtoa.
- Itsekin koin 155:n tilavammaksi kuin 156 ja tavaratilan suhteen se onkin täysin kiistatonta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Lievää off-topicia:
Fiat Tipoon perustuva Alfa 155 on sisätiloittaan lähes Tipon veroinen. Tipon matkustamo on muotoilultaan iso laatikko, 156:ssa taas auton muotoilu on (onneksi) ollut sisätiloja tärkeämpi.
Hinnasta vielä sen verran, että muistaakseni kun 155 2.0 TS 16V tuli myyntiin keväällä 1995, oli hinta 167 000 mk. Alkuperäinen 155 2.0 TS 8V oli jotain 160 000 paikkeilla.
Fiat Tipoon perustuva Alfa 155 on sisätiloittaan lähes Tipon veroinen. Tipon matkustamo on muotoilultaan iso laatikko, 156:ssa taas auton muotoilu on (onneksi) ollut sisätiloja tärkeämpi.
Hinnasta vielä sen verran, että muistaakseni kun 155 2.0 TS 16V tuli myyntiin keväällä 1995, oli hinta 167 000 mk. Alkuperäinen 155 2.0 TS 8V oli jotain 160 000 paikkeilla.
Fiatin arvo ohittanut GM:n arvon. Olisitteko uskoneet pari vuotta sitten?
Lähde: Financial Times
"The market value of Italy's Fiat, long regarded as the basket case of the European motor industry, has passed General Motors, the world's biggest carmaker by number of vehicles sold, for the first time on record," reports James Mackintosh in the Financial Times today. "The shift demonstrates both the scale of the crisis at GM and the rapid return of investor confidence in Fiat. Just two-and-a-half years ago GM was worth more than seven times as much as Fiat and was expected to buy the Italian company's carmaking division. But Fiat is now worth €10.7bn, or $12.87bn, against GM's $12.67bn, adds the Financial Times report."
Lähde: Financial Times
"The market value of Italy's Fiat, long regarded as the basket case of the European motor industry, has passed General Motors, the world's biggest carmaker by number of vehicles sold, for the first time on record," reports James Mackintosh in the Financial Times today. "The shift demonstrates both the scale of the crisis at GM and the rapid return of investor confidence in Fiat. Just two-and-a-half years ago GM was worth more than seven times as much as Fiat and was expected to buy the Italian company's carmaking division. But Fiat is now worth €10.7bn, or $12.87bn, against GM's $12.67bn, adds the Financial Times report."
anteeksi vaan, mutta milloin fiat on viimeksi ollut konkurssin partaalla? tietosi perustuvat tod.näk vain tuulilasi-lehteen.Have kirjoitti:Paitsi, että GM on about konkurssin partaalla, niin onko se sitten hyvä vai huono asia jos Fiat on sen tasollaHR kirjoitti:Ei näemmä sittenkään kovin huonosti mene.
Fiat auto odottaa viimeiselle vuosineljännekselle voitollista tulosta, toisin kun sen tavoite oli vielä keväälla.
Hyvää uuttavuotta!
Pitkästä aikaa täällä, joten en tiedä onko Brera teaser jo linkattu jossain muualla:
http://www.machinewarriors.com/video.ph ... =undefined
Pitkästä aikaa täällä, joten en tiedä onko Brera teaser jo linkattu jossain muualla:
http://www.machinewarriors.com/video.ph ... =undefined
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Pitkän uran Alfa Romeolla (ymmärtääkseni vuodesta 1939 vuoteen 1977 kahta Ferrarilla vietettyä vuotta lukuun ottamatta) tehnyt Giuseppe Busso nukkui pois kuluvan vuoden tammikuun 3. päivänä. Busso vastasi Orazio Sattan alaisuudessa Giuliettan tekniikan suunnittelusta. 92-vuotiaaksi elänyttä Bussoa pidetään myös Alfan klassisen, 156:ssakin käytetyn V6-moottorin isänä.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
No nyt on sitten tämäkin asia selvitetty 159:n suhteen.
http://www.euroncap.com/images/results/ ... asheet.pdf
http://www.euroncap.com/images/results/ ... asheet.pdf
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Viisi tähteä on hieno saavutus!
Alkaa hieman menettämään hohtoaan tuo testi, kun jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä ja autot optimoidaan vain kyseisille nopeuksille ja törmäystavoille.
OK, hieman kärjistettyä, mutta ainakin takatörmäysturvallisuuskin pitäisi testata jotenkin. Ja kriteerejä voisi hieman tiukentaa...
Spekulointia... joitain lieveilmiöitäkin asiaan varmasti liittyisi... kuitenkin...
Alkaa hieman menettämään hohtoaan tuo testi, kun jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä ja autot optimoidaan vain kyseisille nopeuksille ja törmäystavoille.
OK, hieman kärjistettyä, mutta ainakin takatörmäysturvallisuuskin pitäisi testata jotenkin. Ja kriteerejä voisi hieman tiukentaa...
Spekulointia... joitain lieveilmiöitäkin asiaan varmasti liittyisi... kuitenkin...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sanon nyt vaikka varmaan tiesitkin että jokainen auto suhteutetaan omanpainoiseensa autoon. Eli 5 tähteä saavuttanut Punto saa kylmää kyytiä kolmetähtiseltä X5:lta, mutta ei 4 tähtiseltä Ford Ka:sta.Alfissimo kirjoitti:jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä
Näin esimerkkinä hatusta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tiesin, siltikään se ei vähennä noiden tähtien kokemaa inflaatiota. Nykyään kaikkia autoja mainostetaan "vain" tähtien perusteella...Rolle kirjoitti:Sanon nyt vaikka varmaan tiesitkinAlfissimo kirjoitti:jokainen auto Punto-luokasta alkaen saavuttaa sen viisi tähteä
Ei makeaa mahan täydeltäVittorio Jano kirjoitti:Onneksi jalankulkija-osuudesta tuli vain yksi tähti. Pysyvät siellä jalkakäytävän puolella.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Vois nostaa tuon törmäysnopeuden 100km/h, niin eiköhän rupea tähdet tippumaan autoista ja lisääntymään taivaalla, terveisiä vaan Bussolle ja vielä pari rengasta pään päälle loistamaan.Alfissimo kirjoitti: Tiesin, siltikään se ei vähennä noiden tähtien kokemaa inflaatiota. Nykyään kaikkia autoja mainostetaan "vain" tähtien perusteella...
Ei tästä perjantaikirjoittelusta mitään tule, ihan ot ja kohta ihan out. Sorry.
No, aiheesta, Brerassa tehtiin kuitenkin liikaa kompromissejä, nyt kun on noita juttuja, testejä ja kuvia lehdistä katsellut. Mihin katosi se hieno siisti matala keula ? Mihin katosi perän puhdas muoto ? Tilalle tuli melkein vanhan renault meganen mustanaamiovalot. Mihin katosi erilaisuus sisustasta ? Nyt se näyttää vain 159 coupelta. Toki ymmärrän, että konsepti on konsepti, mutta silti... Harmi, mutta on se vieläkin kiinnostava.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Noi Breran kompromissit ovat olleet nähtävästi välttämätön paha.
Minua ainakin mallin muotoilu miellyttää suuresti paitsi suoraan sivulta katsottuna, lähinnä hirvittävän ison etuylityksen takia.
Tuli ostettua uusin CAR -lehti jossa oli enemmän tai vähemmän hehkutusta Alfan uusista malleista.
159 oli yhtenä autona mukana kun valittiin "vuoden auto 2005". Todettiin 159:n pesevän mm. uuden Passatin ja A4:n mennen tullen.
Brera (2,2) oli koeajossa ko. numerossa ja arvosteluissa todettiin olevan kaikinpuolin loistava niin ulkoa kuin sisältä eikä ajo-ominaisuuksissakaan ollut moittimista.
Kritiikkiä sai hinta briteissä sekä suorituskyky (?)
Todettiin muuten kuuluvaksi siihen autoryhmään joka tietyistä kulmista katsottuna on aivan jumalaisen hieno mutta jo mainitsemani sivuprofiili on ihmeellinen juuri em. etuylityksen ja Mazda 323 F:n tyylisen c-pilarin muotoilun perusteella.
Minua ainakin mallin muotoilu miellyttää suuresti paitsi suoraan sivulta katsottuna, lähinnä hirvittävän ison etuylityksen takia.
Tuli ostettua uusin CAR -lehti jossa oli enemmän tai vähemmän hehkutusta Alfan uusista malleista.
159 oli yhtenä autona mukana kun valittiin "vuoden auto 2005". Todettiin 159:n pesevän mm. uuden Passatin ja A4:n mennen tullen.
Brera (2,2) oli koeajossa ko. numerossa ja arvosteluissa todettiin olevan kaikinpuolin loistava niin ulkoa kuin sisältä eikä ajo-ominaisuuksissakaan ollut moittimista.
Kritiikkiä sai hinta briteissä sekä suorituskyky (?)
Todettiin muuten kuuluvaksi siihen autoryhmään joka tietyistä kulmista katsottuna on aivan jumalaisen hieno mutta jo mainitsemani sivuprofiili on ihmeellinen juuri em. etuylityksen ja Mazda 323 F:n tyylisen c-pilarin muotoilun perusteella.

Tästä jo ollut puhetta täällä?
Lisää:
http://carscoop.blogspot.com/
"Two petrol engines will be offered on the new Alfa Romeo Spider; a 2.2 litre JTS direct injection four-cylinder and a 3.2 litre V6, with the units offering 185 hp and 260 hp respectively. In 2007, a GTA model is expected, which will feature a twin-turbo V6 engine with 408 hp and 680 Nm of torque"
Huh,GTA:sta ei ainakaan vääntöä tulisi tuolla pannulla puuttumaan!