156 lämmitys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

156 lämmitys

Viesti Kirjoittaja taju »

Olen juuri saanut koeajolle 156 2.0 TS:n. Entinen omistaja ei ollut oikein tyytyväinen autoonsa ja sanoi, ettei ole meidän pohjoisen olosuhteisiin tehty. Moitti autoa kylmäksi. Onko kokemuksia? Eikö autoon tule todellakaan riittävästi lämpöä?
Samoin moitti autosta kuuluvaa pientä ääntä (pauketta) takaa pakkasella, jota ei ole paikallistettu.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

onpas siinä varsinainen myyntitykki entinen omistaja ku autoonsa noin haukku :mrgreen: kyllä se on höpönpuppua tommoset puheet...
kyllähän pelkkä alfalla ajaminenki lämmittää tarpeeks :crazyeyes:

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Kaveri oli vaihtanut Alfan johonkin toiseen merkkiin. Alfa on autoliikkeessä myynnissä ja otin sitten yhteyttä tähän eka omistajaan. Hän kyllä hyvin avoimesti kertoi koko auton käyttöhistorian ja kertoi myös, että auto on kylmä. Voihan siinä olla, että neste ei kierrä kunnolla. Putkistossa ilmalukko tms.
Pelkäsin, että se voisi olla auton tyyppivika.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin se nyt ihan surkea talviauto on, voittihan 156 jonkun ruotsalaislehden talvitestinkin.

Lämmön puute voi johtua viallisesta termarista, noiden kanssa on käsittääkseni joskus ollut ongelmia. Osahan ei maksa kuin nimeksi, eli jos koneen lämpö ei nouse järkevästi niin vaihtoon vaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

alfassako tyyppivikoja??? ei,ei...ne kuuluu harrastukseen :crazyeyes:

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Kaksilitraisen lämmityslaite on vähintäänkin hyvä. Ihmettelen, jos joku voi väittää autoa kylmäksi. Laitetta on kyllä osattava käyttää eli lähinnä täytyy pitää kojetaulun päällä keskellä olevat suulakkeet auki ja suunnata oikein. Viime talvena pärjäsin 30 asteen pakkasilla oikein hyvin. Kun auton sai lämpimäksi (vaati tietysti aikaa) alin puhallinopeus riitti pitämään sopivan lämmön. Muistaakseni 156:sen lämppäri todettiin ruotsalaisen autolehden talvivertailussa hyväksi. Testi tehtiin reilun 20 asten pakkasessa.

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Täytyy vielä käydä koeajolla ja katsoa, miten ne moottorin lämmöt nousee ja miten se termari toimii. Voihan se olla, että on jäänyt hieman auki.
Tämä eka omistaja mielestäni luopua juuri autosta melkeinpä yksinomaan tämän syyn vuoksi.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

taju kirjoitti:Täytyy vielä käydä koeajolla ja katsoa, miten ne moottorin lämmöt nousee ja miten se termari toimii. Voihan se olla, että on jäänyt hieman auki.
Tämä eka omistaja mielestäni luopua juuri autosta melkeinpä yksinomaan tämän syyn vuoksi.
ihmeellinen höpöttäjä :roll: :mrgreen:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Pauke takaa voi johtua kuluneista pitkittäisten takatukivarsien puslista - itselleni vaihdettu - hinta 50 euroa.

Jos siellä on pieni välys niin se kuluu parhaiten talvella, kun tiessä pientä röpelöä.

156nen on suorastaan kuuma auto - ei ainoastaan lämmin, jos se on kunnossa.
MP

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

juu en oo alfoissa palellu edes paukkupakkasilla! ainakaan ilmastoinnillisissa, ja se tuskin tuohon lämmityspuoleen vaikuttaa. minäkin veikkaisin vikaa termostaatissa...
932 937 955

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Pauke takaa voi johtua kuluneista pitkittäisten takatukivarsien puslista - itselleni vaihdettu - hinta 50 euroa.

Jos siellä on pieni välys niin se kuluu parhaiten talvella, kun tiessä pientä röpelöä.

156nen on suorastaan kuuma auto - ei ainoastaan lämmin, jos se on kunnossa.

-------------------------------

Autolla ei ole ajettu kuin 50 tkm ja se jo kertaallen oli Delta-autossa tutkittu ja mitään ei ollut löytynyt. Oireet ovat juuri sellaiset kuin kerroit ja kuuluu vain talvella. En tiedä millaiset puslat siellä on, mutta voisiko kumilaatu kovettua talvella niin paljon, että välys ilmenee vain kylmässä?
Todellakin kokelin vielä sitä lämmitystä kyllä sieltä lämpöä tulee, mutta ilmeisestikin se ei lämmennyt rittävän nopeasti talvella. Veikkaan kyllä tuota termaria. No se ei ole iso juttu vaihtaa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kallistuksenvakaajan ja alatukivarren yhditävissä välivarsissa "koiranluissa" ei tarvi oll akuin todela pieni välys niin se aikaansaa myös tuon ilmiön. Siitä ei välystä heti huomaa - ei välttämättä tarvi ajella kovin pitkään mukulakivikadull atai huonolla tiellä niin ne voi kulua väljiksi. Luulen, että itsellä ne alkaa olla kohta vaihtokunnossa 87 tkm mittarissa. Pitää yrittää tutkia kun vaihaa talvirenkaat jolloin niihin pääsee paremmin käsiksi - ne ei oo kovin kalliita muistaakseni 40-50 euroa kappale.
MP

Vastaa Viestiin