164 etutolpan rakenne?
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164 etutolpan rakenne?
Katsastusmies valitteli huonosta oikeasta etuiskarista, joka oli kuitenkin juuri vaihdettu ja kunnossa - syyksi paljastui jonkinlainen tolpan kasausvirhe, koska oikean iskarin "ylätappi" nousee selvästi vasenta korkeammalle. Löytyykö keltään räjäytyskuvaa koko tolpan rakenteesta? Auttaisi kovasti kun menen asennusmestaan jurisemaan.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164 etutolpan rakenne?
Eipä ole räjäytyskuvaa, mutta se että toinen ylätappi on korkeammalla täytyy johtua siitä että ylälautanen ei ole pohjassaan. Elikkä iskariin on sorvattu päähän kapeampi kohta ja siihen reunukseen lepää ylälautanen. Voisiko iskarit olla erilaiset?
Muistan noita asentaessa että tuon ylälautasen pulttien osuminen korin reikiin oli takasin asentaessa ongelma. En tiedä väänsikö jousi sitä jotenkin väärään asentoon, mutta väkivaltaa ja rälläkkää jouduin näyttään.
Yksi mikä tulee mieleen on että onko ylälautanen oikeessa asennossa, sehän on kallistettu elikkä sitä ei luulisi ihan heti pystyvän asentamaan väärin, mutta tuokin tuli huomattua vasta tolppaa asentaessa.
Muistan noita asentaessa että tuon ylälautasen pulttien osuminen korin reikiin oli takasin asentaessa ongelma. En tiedä väänsikö jousi sitä jotenkin väärään asentoon, mutta väkivaltaa ja rälläkkää jouduin näyttään.
Yksi mikä tulee mieleen on että onko ylälautanen oikeessa asennossa, sehän on kallistettu elikkä sitä ei luulisi ihan heti pystyvän asentamaan väärin, mutta tuokin tuli huomattua vasta tolppaa asentaessa.
Tuolla oli ainakin jonkinlainen kuva asennusjärjestyksestä, en tiedä oliko se mitä hait sitten..
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4980
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4980
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
En nyt oikeen ymmärrä miten ylälautanen voisi mennä väärään asentoon ? Se osa missä on ne yläpään pultit kiinni, siinä on yhdessä kohdassapaukura, mikä menee yläkupin loveen. Eli en ainakaan itse sitä saanut sitä menemään ylälautaseen muuta tietä. Yläpään osat ovat tosin ruosteisina aika vaikeita hahmottaa keskenään paikoilleen. Se maksaa muuten se rengas, mikä on jousta vasten, ylälautasen + välikumin alla n. 6 €, joten sitä ei kannata kauheesti alkaa hitsaamaan + tietysti muukkoselta postikulut...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yläpäässähän on enemmänkin irtoavia osia. Jousen pää tulee siihen muotoiltua kumia vasten, kumin päällä on kiekko josta yläpään kiinnityspultit lähtevät ja sen päälle tulee vielä se muistaakseni vino, keltapassivoitu kuppi joka näkyy konehuoneenkin puolelle.
Jousen alapäätä ei tosiaan normaalijärjellä varustettu kaveri saa väärään asentoon ja yläpään plus kumin asento määräytyy alapään mukaan. Mutta muistaisin että joko kumin päälle tulevan rinkulan tai, todennäköisemmin, sen pulteista läpi tulevan päälikupin saa väärään asentoon. Tuli nimittäin kertaalleen purettua se etupää uusiksi kun huomasin että toinen pää nokasta oli jäänyt korkeammalle kuin toinen. Ja kyllä, eri asentoihinhan ne mylpyrät oli tullut niputettua.
Jousen alapäätä ei tosiaan normaalijärjellä varustettu kaveri saa väärään asentoon ja yläpään plus kumin asento määräytyy alapään mukaan. Mutta muistaisin että joko kumin päälle tulevan rinkulan tai, todennäköisemmin, sen pulteista läpi tulevan päälikupin saa väärään asentoon. Tuli nimittäin kertaalleen purettua se etupää uusiksi kun huomasin että toinen pää nokasta oli jäänyt korkeammalle kuin toinen. Ja kyllä, eri asentoihinhan ne mylpyrät oli tullut niputettua.
- Epäkelpokeräilijä -