156 lämmitys
Valvoja: Moderators
156 lämmitys
Olen juuri saanut koeajolle 156 2.0 TS:n. Entinen omistaja ei ollut oikein tyytyväinen autoonsa ja sanoi, ettei ole meidän pohjoisen olosuhteisiin tehty. Moitti autoa kylmäksi. Onko kokemuksia? Eikö autoon tule todellakaan riittävästi lämpöä?
Samoin moitti autosta kuuluvaa pientä ääntä (pauketta) takaa pakkasella, jota ei ole paikallistettu.
Samoin moitti autosta kuuluvaa pientä ääntä (pauketta) takaa pakkasella, jota ei ole paikallistettu.
Kaveri oli vaihtanut Alfan johonkin toiseen merkkiin. Alfa on autoliikkeessä myynnissä ja otin sitten yhteyttä tähän eka omistajaan. Hän kyllä hyvin avoimesti kertoi koko auton käyttöhistorian ja kertoi myös, että auto on kylmä. Voihan siinä olla, että neste ei kierrä kunnolla. Putkistossa ilmalukko tms.
Pelkäsin, että se voisi olla auton tyyppivika.
Pelkäsin, että se voisi olla auton tyyppivika.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuskin se nyt ihan surkea talviauto on, voittihan 156 jonkun ruotsalaislehden talvitestinkin.
Lämmön puute voi johtua viallisesta termarista, noiden kanssa on käsittääkseni joskus ollut ongelmia. Osahan ei maksa kuin nimeksi, eli jos koneen lämpö ei nouse järkevästi niin vaihtoon vaan.
Lämmön puute voi johtua viallisesta termarista, noiden kanssa on käsittääkseni joskus ollut ongelmia. Osahan ei maksa kuin nimeksi, eli jos koneen lämpö ei nouse järkevästi niin vaihtoon vaan.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Kaksilitraisen lämmityslaite on vähintäänkin hyvä. Ihmettelen, jos joku voi väittää autoa kylmäksi. Laitetta on kyllä osattava käyttää eli lähinnä täytyy pitää kojetaulun päällä keskellä olevat suulakkeet auki ja suunnata oikein. Viime talvena pärjäsin 30 asteen pakkasilla oikein hyvin. Kun auton sai lämpimäksi (vaati tietysti aikaa) alin puhallinopeus riitti pitämään sopivan lämmön. Muistaakseni 156:sen lämppäri todettiin ruotsalaisen autolehden talvivertailussa hyväksi. Testi tehtiin reilun 20 asten pakkasessa.
Pauke takaa voi johtua kuluneista pitkittäisten takatukivarsien puslista - itselleni vaihdettu - hinta 50 euroa.
Jos siellä on pieni välys niin se kuluu parhaiten talvella, kun tiessä pientä röpelöä.
156nen on suorastaan kuuma auto - ei ainoastaan lämmin, jos se on kunnossa.
-------------------------------
Autolla ei ole ajettu kuin 50 tkm ja se jo kertaallen oli Delta-autossa tutkittu ja mitään ei ollut löytynyt. Oireet ovat juuri sellaiset kuin kerroit ja kuuluu vain talvella. En tiedä millaiset puslat siellä on, mutta voisiko kumilaatu kovettua talvella niin paljon, että välys ilmenee vain kylmässä?
Todellakin kokelin vielä sitä lämmitystä kyllä sieltä lämpöä tulee, mutta ilmeisestikin se ei lämmennyt rittävän nopeasti talvella. Veikkaan kyllä tuota termaria. No se ei ole iso juttu vaihtaa.
Jos siellä on pieni välys niin se kuluu parhaiten talvella, kun tiessä pientä röpelöä.
156nen on suorastaan kuuma auto - ei ainoastaan lämmin, jos se on kunnossa.
-------------------------------
Autolla ei ole ajettu kuin 50 tkm ja se jo kertaallen oli Delta-autossa tutkittu ja mitään ei ollut löytynyt. Oireet ovat juuri sellaiset kuin kerroit ja kuuluu vain talvella. En tiedä millaiset puslat siellä on, mutta voisiko kumilaatu kovettua talvella niin paljon, että välys ilmenee vain kylmässä?
Todellakin kokelin vielä sitä lämmitystä kyllä sieltä lämpöä tulee, mutta ilmeisestikin se ei lämmennyt rittävän nopeasti talvella. Veikkaan kyllä tuota termaria. No se ei ole iso juttu vaihtaa.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kallistuksenvakaajan ja alatukivarren yhditävissä välivarsissa "koiranluissa" ei tarvi oll akuin todela pieni välys niin se aikaansaa myös tuon ilmiön. Siitä ei välystä heti huomaa - ei välttämättä tarvi ajella kovin pitkään mukulakivikadull atai huonolla tiellä niin ne voi kulua väljiksi. Luulen, että itsellä ne alkaa olla kohta vaihtokunnossa 87 tkm mittarissa. Pitää yrittää tutkia kun vaihaa talvirenkaat jolloin niihin pääsee paremmin käsiksi - ne ei oo kovin kalliita muistaakseni 40-50 euroa kappale.
MP