Ongelmia 75:sen latauksen kanssa
Valvoja: Moderators
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
Ongelmia 75:sen latauksen kanssa
Eli autossa on hieman kumma ja rasittava vika:
Välillä ajan monta päivää ilman ongelmia, mutta yht-äkkiä auto päättääkin olla lähtemättä käyntiin. Siinä vaiheessa kun auton käynnistää vaikka työntämällä, syttyy latauksen merkkivalo. Pelkässä koulumatkassa ei ole ongelmia juuri ollut, mutta etenkin kaupungissa
Oudoin esimerkki on:
Ajan 15km isoa tietä ja sammutan auton tankattavaksi. Auto ei lähde käyntiin ja taas latauksen merkkivalo syttyy käyntiin työntämisen jälkeen.
Seuraavaksi ajan auton 10m päähän parkkiin ja käyn maksamassa bensat ja taas lähtee käyntiin avaimesta kääntämällä.
Harvinaisen rasittavaa olla työntelemässä kokoajan ja ilman minkäänlaista varoitusta
Välillä ajan monta päivää ilman ongelmia, mutta yht-äkkiä auto päättääkin olla lähtemättä käyntiin. Siinä vaiheessa kun auton käynnistää vaikka työntämällä, syttyy latauksen merkkivalo. Pelkässä koulumatkassa ei ole ongelmia juuri ollut, mutta etenkin kaupungissa
Oudoin esimerkki on:
Ajan 15km isoa tietä ja sammutan auton tankattavaksi. Auto ei lähde käyntiin ja taas latauksen merkkivalo syttyy käyntiin työntämisen jälkeen.
Seuraavaksi ajan auton 10m päähän parkkiin ja käyn maksamassa bensat ja taas lähtee käyntiin avaimesta kääntämällä.
Harvinaisen rasittavaa olla työntelemässä kokoajan ja ilman minkäänlaista varoitusta
Autot
Vaikuttaisi hiukan virtalukonpohjalta. Työntökäynnistyksellä palamaan jäävä latauksen merkkivalo ei ole vika vaan ominaisuus, samalla tavalla käyttäytyi oma 75:n. Tuskin latauksessa tai akussa mitään vikaa, testaa valoilla silloin kun ei starttaa. Jotkut vetäneet nykymuodin mukaisen nappi startin, niin tuleeohitettua tuo virtalukon startti asento.
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Startin hiilet kannattaa myös tarkistaa. Omasta kun ne rupesi loppumaan, niin välillä starttasi ihan normaalisti ja välillä ei tapahtunut mitään. Eli startti ei pyörittänyt ollenkaan. Ja tuosta laturin merkkivalon palamisesta epäilen samaa kuin Werneri, että enemmän ominaisuus kuin vika. Mutta sehän on helppo tarkistaa jännitemittarilla.
Taitaa olla aika yleinen vaiva seiskavitosessa. Itse menin ensin tyhmyyksissäni vaihtamaan solenoidin, kunnes vasta tajusin mitata herätejännitteen startatessa. Sehän oli tietenkin liian alhainen ja varsinainen vika korjaantui asentamalla konehuoneeseen rele, jolla saadaan herätteelle ohjaus pienemmällä jännitehäviöllä. Starttaus on toiminut "pomminvarmasti" aina siitä lähtien.
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Saman relejutun tein omaani eikä ongelmia sen jälkeen.pee kirjoitti:Taitaa olla aika yleinen vaiva seiskavitosessa. Itse menin ensin tyhmyyksissäni vaihtamaan solenoidin, kunnes vasta tajusin mitata herätejännitteen startatessa. Sehän oli tietenkin liian alhainen ja varsinainen vika korjaantui asentamalla konehuoneeseen rele, jolla saadaan herätteelle ohjaus pienemmällä jännitehäviöllä. Starttaus on toiminut "pomminvarmasti" aina siitä lähtien.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.