164ts koneremontti apua!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

164ts koneremontti apua!

Viesti Kirjoittaja teik »

Onko tietoa, miten irtoaa sylinteriputket 164ts:sta? Eikö niiden pitäisi periaatteessa lähteä nostamalla? Kansi on irti sekä pohjasta avattu runkolaakerit.

Tarkoitus olisi vaihtaa sylinteriputkien alapääntiivisteet, koska alfa sotkee öljyjä ja vesiä keskenään. Samalla tietty saa kuntoon vuotavan kansipahvin, nokka-akselien tiivisteet, venttiilit ja imusarjan kumit (joista kaksi oli läpi halki!).
Nuo putkien tiivisteet kun saisi vielä vaihdettua niin pääsisi vaihteeksi kasaamaan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tiukassahan ne on, mutta eivät ole millään lukittuja. Nyt varmaan ne kannattaa vaihtaa kun olet niitä käsitellyt, mutta miten alkujaan aloit epäilemään niitä vuotaviksi?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kyllä kai öljyt karkaa veden sekaan vuotavan kansipahvinkin kautta? Toisaalta kannattaahan nuo vaihtaa, kun pata kerran auki on. KK laakerit ja männänrenkaat lienee myös vaihtolistalla? Ne imusarjan kumit voisit vaihtaa vahvempaan materiaaliin. Omassa ex 75:ssa ne oli jotain vahvistettua letkua, eli ikuiset.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tiukassahan ne on, mutta eivät ole millään lukittuja. Nyt varmaan ne kannattaa vaihtaa kun olet niitä käsitellyt, mutta miten alkujaan aloit epäilemään niitä vuotaviksi?
Kansipahvia aluksi epäilin mutta ei ole mielestäni sen näköinen että siitä olisi mennyt nesteet sekaisin. Eikä kehtaisi kiinni laittaa vaihtamatta putkien tiivisteitä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nuo alapäästä vuotavat putket aiheuttavan veden menon öljyn sekaan. Käsittääksenio eivät voi vuotaa toisinpäin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu pohjoosenalfisti ihan oikeassa ei voi vuotaa toisinpäin.
kannattaa ehdottomasti vaihtaa jos on kansi irti, saattavat kyllä istua aika tiukassa mutta kyllä ne irtoavat..

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Nuo alapäästä vuotavat putket aiheuttavan veden menon öljyn sekaan. Käsittääksenio eivät voi vuotaa toisinpäin.
Eli oikeilla jäljillä taidan olla. Vedet hävisi paisunnasta parissa päivässä ja sieltähän ne löytyi öljyn seasta. Juuri oli vaihdettu uudet öljytkin :(

Millähän välineellä noita putkia alkaisi repimään irti?

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

Italian Stallion kirjoitti:Kyllä kai öljyt karkaa veden sekaan vuotavan kansipahvinkin kautta? Toisaalta kannattaahan nuo vaihtaa, kun pata kerran auki on. KK laakerit ja männänrenkaat lienee myös vaihtolistalla? Ne imusarjan kumit voisit vaihtaa vahvempaan materiaaliin. Omassa ex 75:ssa ne oli jotain vahvistettua letkua, eli ikuiset.
Männänrenkaat ja laakerit on niin hyvässä kunnossa, että taitaa jäädä vaihtamatta. Imusarjan kumit tein tanakasta metritavarasta. Pitäisi kestää.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

teik kirjoitti: Millähän välineellä noita putkia alkaisi repimään irti?
Naputtele alapäästä jollain.
Itse käytin sopivaa pakoputken U-kiristintä ja vasaraa. Ei varmaan paras vaihtoehto, mutta lähti. :roll:

Tämä oli tosin 1.8- koneesta, jossa pienempi poraus.

Vastaa Viestiin