Harmaita hiuksia!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
P.Ohje

Harmaita hiuksia!

Viesti Kirjoittaja P.Ohje »

No voihan katin kontit. Olisi aika vaihtaa oma alfani uudempaan/uuteen peliin. Oma pelini on palvellut uskollisesti ja olen ollut tyytyväinen Alfan toimintaan, mutta.....Nyt uudempaa etsiessäni olen innostunut lukemaan forumia oikein urakalla ja kas kummaa.

1. Olin jo aikeissa vaihtaa pari vuotta vanhaan JTS SW:hen, mutta sitten sekosi nuppi totaalisesti. Mitä enemmän luin forumia, sitä harhaluuloisemmaksi tulin (jos vaihdan, niin saan jonkun maanantaikappaleen, jossa on kaikki viat jakohihnan räjähtämisestä lähtien :( ..... virheilmoituksia pukkaa joka kiihytyksessä :( Rahaa menee ovista ja ikkunoista, ja pitää syödä tonnikalaa seuraavat 10 vuotta. :x

2. Ei toisaalta kiinnosta ajella muillakaan automobileilla, ei vain herätä tunteita :shock:

3. Loppupäätelmä: Pitänee pitäytyä vanhassa ja korjailla tarpeen vaatiessa....mutta kun se farkku JTS kuitenkin vähän kiinnostaisi... :shock:

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Osta VeeKuutonen! :wink:
Rahaa menee kyllä kuutosenkin kanssa ikkunoista ja ovista, mutta Nesteeltä saa plussaa..
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 16 Marras 2005, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HR
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja HR »

1. En yhtään ihmettele alfistien juttuja joitakin vuosia kuunnelleena miksi monilla on ko automerkistä negatiivispainoitteinen kuva. Keskustelu pyörii mahdollisten potentiaalisten vikakohteiden ympärillä ja siinä miten viat korjataan. Eräskin tuttu ilmoitti etsivänsä vanhempaa Alfaa itselleen kun nykyisessä ei ole tarpeeksi askaretta :)

2. Hyväksy kohtalosi

3. Lueppa mitä kaikkia "ominaisuuksia" TS:ssä on havaittu vuosien varrella. Tiesitkö että ohjaamon maton alla on toden näköisesti uima-allas, tukivarret väljähtää, molemmat remmit katkeaa kunhan niiden kiristäjät on pettänyt, ohjaustehostimen öljyt tulevat ulos....
"Timing cingulum off et valuulas node"

rim
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla on ollut kaksi JTS:ää enkä allekirjoita sitä että olisi sen vikaherkempi kuin TS:kään. Teho-ongelma mikä saattoi vaivata joitain ihan ensimmäisiä yksilöitä huomaa kyllä koeajossa verratessa vastaavaan TS:n. En ole kuullut että kenelläkään olisi JTS:ssä jakohihna mennyt, vaikka tekniikka lienee tuolta osin samaa TS:n kanssa ?

JTS on ihan hyvä valinta. Kannattaa kuitekin in tehdä kunnon koeajo ja yksilön tarkastus tukivarsien, maalipinnan jne osalta ennen kauppaa.

Ottimo
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

JTS:stä ei minulla ole omakohtaisia käyttökokemuksia mutta näitä palstoja olen seurannut eri maissa pitkään ja hartaasti. Itse en ole laisinkaan saanut tuollaista kuvaa JTS:n ongelmaherkkyydestä - varsinkaan TS:ään verrattuna - enkä tuntisi mitään erityistä huolta jos olisin sellaista hankkimassa. Eli jos olet nykyisen autosi kanssa jaksanut niin tuskinpa nyt ojasta allikkoon joudut vaikka sen JTS SW:n laitaitkin. Rohkeasti vaan eteenpäin! :)
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Ciancarlo
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Cuore Sportivo kirjoitti:Osta VeeKuutonen! :wink:
Rahaa menee kyllä kuutosenkin kanssa ikkunoista ja ovista, mutta Nesteeltä saa plussaa..
Just niin. Ja tonnikala on hyvää.

Mutta vakavasti puhuen, ei noissa uudemmissa JTS:ssä enää niitä alkupään vikoja ole, mitä olen kuullut käyttäjiltä ja Alfa-asentajilta.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 16 Marras 2005, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Savo
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.

Viesti Kirjoittaja Savo »

HR kirjoitti:1. En yhtään ihmettele alfistien juttuja joitakin vuosia kuunnelleena miksi monilla on ko automerkistä negatiivispainoitteinen kuva. Keskustelu pyörii mahdollisten potentiaalisten vikakohteiden ympärillä ja siinä miten viat korjataan. Eräskin tuttu ilmoitti etsivänsä vanhempaa Alfaa itselleen kun nykyisessä ei ole tarpeeksi askaretta :)
Lainaus Mobilisti 6/2005) sivu 71:

"Uralismin tuho

Itäpyöräilijöiden käden taitoja on ihailtu jo vuosikausia. Harrastuksen pääsisältönähän on aina näyttänyt olleen pääsy tien varteen tekemään laajoja remontteja. Itäpyörien helppoa ja halpaa korjattavuutta maastossa on korostettu välittämättä siitä, errä johonkin vaikeammin huollettavaan pyörään ei välttämättä tarvitse tehdä koskaan laakeriremonttia tien päällä. Ehkä Uralismia pitäisikin harrastuksena verrata pitkiin erämaavaelluksiin, sillä molemmissa lajeissa on tarkoituksena hankkiutua hankalaan tilanteeseen ja selviytyä siitä omin avuin..."

Havaittavissa yhtäläisyyksiä. Mutta ei me sentää haluta tien varteen remonttejamme tekemään.?
Viimeksi muokannut Savo, 16 Marras 2005, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ciancarlo kirjoitti:Ja tonnikala on hyvää.
Näin on. Oma suosikki on tällä hetkellä paloina öljyssä, tai tomaattikastikkeessa.

Ja ettei menisi OT:ksi: Kyllä se JTS:kin hyvä on.

alfista

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ciancarlo kirjoitti:Mutta vakavasti puhuen, ei noissa uudemmissa JTS:ssä enää niitä alkapään vikoja ole, mitä olen kuullut käyttäjiltä ja Alfa-asentajilta.
Kyllä näissä tuoreemmissakin on varsivikoja, mutta ei se ole este hyvän yksilön löytämiselle. Itse asiassa jos ei erota hyvää käytettyä Alfaa huonosta, niin sitten ei huomaa niitä vikojakaan ;)

Ciancarlo
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Niin, siis tarkoitin alkupään tuotannon moottorinohjausvikoja. Sorry kirjoitusvirhe + siitä aiheutunut väärinkäsitys.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Giri
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8

Viesti Kirjoittaja Giri »

60tkm ajettu '03 JTS:llä eikä ole ainakaan vielä ilmaantunut mitään vikaa ko. moottorissa. Muutenkaan auton huoltoon ei ole mennyt senttiäkään ylimääräistä rahaa määräaikaishuoltojen lisäksi. Varaosa CD:n mukaan JTS:ssä on eri jakohihna kuin TS:ssä, tosin tuo JTS:n uudempi hihna on korvaava osa TS:n hihnalle. Kiristin taitaa olla sama, mutta se toinen rulla taas eri :crazyeyes:

jiiässä

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kiristin taitaa olla sama, mutta se toinen rulla taas eri
Vanhemman mallin ohjainrulla on kokonaan metallia, uudemmissa puoliksi muovia, vaihtui joskus vuoden 2000 paikkeilla...vanhempi on paljon parempi... :wink:

Vastaa Viestiin