164ts koneremontti apua!
Valvoja: Moderators
164ts koneremontti apua!
Onko tietoa, miten irtoaa sylinteriputket 164ts:sta? Eikö niiden pitäisi periaatteessa lähteä nostamalla? Kansi on irti sekä pohjasta avattu runkolaakerit.
Tarkoitus olisi vaihtaa sylinteriputkien alapääntiivisteet, koska alfa sotkee öljyjä ja vesiä keskenään. Samalla tietty saa kuntoon vuotavan kansipahvin, nokka-akselien tiivisteet, venttiilit ja imusarjan kumit (joista kaksi oli läpi halki!).
Nuo putkien tiivisteet kun saisi vielä vaihdettua niin pääsisi vaihteeksi kasaamaan.
Tarkoitus olisi vaihtaa sylinteriputkien alapääntiivisteet, koska alfa sotkee öljyjä ja vesiä keskenään. Samalla tietty saa kuntoon vuotavan kansipahvin, nokka-akselien tiivisteet, venttiilit ja imusarjan kumit (joista kaksi oli läpi halki!).
Nuo putkien tiivisteet kun saisi vielä vaihdettua niin pääsisi vaihteeksi kasaamaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyllä kai öljyt karkaa veden sekaan vuotavan kansipahvinkin kautta? Toisaalta kannattaahan nuo vaihtaa, kun pata kerran auki on. KK laakerit ja männänrenkaat lienee myös vaihtolistalla? Ne imusarjan kumit voisit vaihtaa vahvempaan materiaaliin. Omassa ex 75:ssa ne oli jotain vahvistettua letkua, eli ikuiset.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Kansipahvia aluksi epäilin mutta ei ole mielestäni sen näköinen että siitä olisi mennyt nesteet sekaisin. Eikä kehtaisi kiinni laittaa vaihtamatta putkien tiivisteitä.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tiukassahan ne on, mutta eivät ole millään lukittuja. Nyt varmaan ne kannattaa vaihtaa kun olet niitä käsitellyt, mutta miten alkujaan aloit epäilemään niitä vuotaviksi?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eli oikeilla jäljillä taidan olla. Vedet hävisi paisunnasta parissa päivässä ja sieltähän ne löytyi öljyn seasta. Juuri oli vaihdettu uudet öljytkinAlfistipohjoosesta kirjoitti:Nuo alapäästä vuotavat putket aiheuttavan veden menon öljyn sekaan. Käsittääksenio eivät voi vuotaa toisinpäin.
Millähän välineellä noita putkia alkaisi repimään irti?
Männänrenkaat ja laakerit on niin hyvässä kunnossa, että taitaa jäädä vaihtamatta. Imusarjan kumit tein tanakasta metritavarasta. Pitäisi kestää.Italian Stallion kirjoitti:Kyllä kai öljyt karkaa veden sekaan vuotavan kansipahvinkin kautta? Toisaalta kannattaahan nuo vaihtaa, kun pata kerran auki on. KK laakerit ja männänrenkaat lienee myös vaihtolistalla? Ne imusarjan kumit voisit vaihtaa vahvempaan materiaaliin. Omassa ex 75:ssa ne oli jotain vahvistettua letkua, eli ikuiset.