33 1.7 16V -90 Motronic ML 4.1
Valvoja: Moderators
33 1.7 16V -90 Motronic ML 4.1
Olisiko jollakin tietoa 33 16 V Motronic ML 4.1 boxista?
Kyseisessä autossa on ollut nykimisen kanssa ongelmia ,kun ajaa pitkää matkaa tasaisella kaasulla, kaikkea mahdollista on jo kokeiltu ja katsottu.
Josko jollakin saman automallin omistajalla olisi jäänyt nurkiin kyseinen boxi ehjänä tai tiedät mistä moisen voisi saada ehjänä sopuhintaan niin että voisi kokeilla onko loppujen lopuksi koko vika boxissa.Meinaan rupee usko loppumaan kyseiseen malliin.Ajonautinnot on muuten kaukana kun lasettaa motaria auringon laskuun Alfa nykien, tietäen auton potentiaalin.
Auto on tällä hetkellä pukeilla muun ropaamisen tiimoilta, joten ei niin kiirettä ole, mutta ensi kesäksi pitäisi saada peli radalle.
Kyseisessä autossa on ollut nykimisen kanssa ongelmia ,kun ajaa pitkää matkaa tasaisella kaasulla, kaikkea mahdollista on jo kokeiltu ja katsottu.
Josko jollakin saman automallin omistajalla olisi jäänyt nurkiin kyseinen boxi ehjänä tai tiedät mistä moisen voisi saada ehjänä sopuhintaan niin että voisi kokeilla onko loppujen lopuksi koko vika boxissa.Meinaan rupee usko loppumaan kyseiseen malliin.Ajonautinnot on muuten kaukana kun lasettaa motaria auringon laskuun Alfa nykien, tietäen auton potentiaalin.
Auto on tällä hetkellä pukeilla muun ropaamisen tiimoilta, joten ei niin kiirettä ole, mutta ensi kesäksi pitäisi saada peli radalle.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika. Itsellä on ihan samoja ongelmia käynnin kanssa. Tuskin korjaantuu uudella boxilla. Itse epäilen enemmänkin boxerin ilmaläppien aukeamista eri tahtiin. Kannattaa ottaa imusarja irti ja mitata vaikkapa mauserilla aukeaako molemmat läpät samaan aikaan.
Toisaalta voihan ilmamassamittarikin olla rikki.
Toisaalta voihan ilmamassamittarikin olla rikki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
1.omistajan aikana boxi vaihdettu kertaalleen, koska kävi rikkaalla ja vei paljon bensaa.Tulpan johdot vaihdettu ,pyöriä ja virranjakajankansi.
Läppiä en ole vielä kerennyt mittaamaan.1.omistaja sanoi yrittäneensä
säätää ilmamäärämittaria, mutta voisiko se olla syynä, koska päästömittauksessa menee kuitenkin hyvin läpi.
Läppiä en ole vielä kerennyt mittaamaan.1.omistaja sanoi yrittäneensä
säätää ilmamäärämittaria, mutta voisiko se olla syynä, koska päästömittauksessa menee kuitenkin hyvin läpi.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
33 16V:ssä on sellainen ominaisuus, että kylmemmällä kelillä kampikammion huohotusputki kerää sisäänsä kondenssiveden ja öljyhuurujen majoneesimaista cocktailia. Kun huohotinputki tukkeutuu ja majoneesimömmö jäätyy niin seurauksena on nykiminen, joskus jopa moottorin sammuminen. Heti öljynvaihdon jälkeen ja kaupunkiajossa sitä mömmöä kertyy enemmän ja sitten maantieajossa putki jäätyy. kannattaa tsekata ja putsata putki ennen suurempia remppoja.
Omaani aikanaan Auto-Milano asensi keksimänsä "modifierungin" eli korvasi paisutasäiliön yläosaan tulevan kiertovesiletkun pidemmällä, joka oli kääritty huohotinputken ympärille sekä kääri koko hoidon alumiinifoliolla. Toimenpide auttoi hiukan, muttei poistanut ominaisuutta kokonaan. Myös öljyntäyttöputken yläosassa oleva sihti poistettiin. Sittemmin kyllä poistin "modifierungin" kun nykiminen lakkasi yksinkertaisesti pitämällä öljytasoa talvella min ja max -tasojen välissä.
Jos pitää öljytasoa talvella max merkin alapuolella niin huohotinputkeen ei mene niin paljoa öljyhuurua. Kannattaa pitää taso jossain vähän yli puolenvälin min ja max merkkien välissä. Kesällä sitten tietysti aivan max merkissa kun ajetaan urheilullisemmin
. Myös ilmamäärämittarin kansi voisi olla hyvä ottaa auki ja ruiskuttaa kosketinkiskolle vähän elekroniikkapuhdistusspräyta. Sen jälkeen kansi tiiviisti kiinni silikonilla.
Omaani aikanaan Auto-Milano asensi keksimänsä "modifierungin" eli korvasi paisutasäiliön yläosaan tulevan kiertovesiletkun pidemmällä, joka oli kääritty huohotinputken ympärille sekä kääri koko hoidon alumiinifoliolla. Toimenpide auttoi hiukan, muttei poistanut ominaisuutta kokonaan. Myös öljyntäyttöputken yläosassa oleva sihti poistettiin. Sittemmin kyllä poistin "modifierungin" kun nykiminen lakkasi yksinkertaisesti pitämällä öljytasoa talvella min ja max -tasojen välissä.
Jos pitää öljytasoa talvella max merkin alapuolella niin huohotinputkeen ei mene niin paljoa öljyhuurua. Kannattaa pitää taso jossain vähän yli puolenvälin min ja max merkkien välissä. Kesällä sitten tietysti aivan max merkissa kun ajetaan urheilullisemmin
