Kytkinnesteet hävis
Valvoja: Moderators
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Kytkinnesteet hävis
Sopisi kyllä tuonne avautumisthreadiin, lähdin äsken "työ"paikalta, niin eikös kytkinpoljin jysähtänyt pohjaan, onneksi oli takakontissa jarrunestettä, eikun lisäilemään, ja sain sitten sen verran sitä siinä ilmailtua että pääsi kotiin.
Pitää kohta mennä katsomaan onko taas nesteet karannut johonkin.
Letku oli kyllä ehjä ja kuiva, eli kummassakohan päässä vika voisi olla, kytkimen pääsylinterissä vai työsylinterissä...
Pitää kai aamulla lähteä fillarilla liikenteeseen, eihän tuossa 33:ssa oo vielä talvirinkuloitakaan alla...
Pitää kohta mennä katsomaan onko taas nesteet karannut johonkin.
Letku oli kyllä ehjä ja kuiva, eli kummassakohan päässä vika voisi olla, kytkimen pääsylinterissä vai työsylinterissä...
Pitää kai aamulla lähteä fillarilla liikenteeseen, eihän tuossa 33:ssa oo vielä talvirinkuloitakaan alla...
Hmm, ai on vai? Onhan se, jos työsylinterin saa pois paikaltaan. Sitä pitää paikallaan lukkorengas, jonka saa kyllä irti (paikalleen laitto on hankalampaan), mutta sylinteri voi olla niin jämähtänyt lohkoon, että ei lähe irti. Kun laatikko on paikallaan, ei sinne mielestäni oikein pääse millään lyömäänkään, tai vääntämään.Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.
En tiedä millainen tuon sylinteripaketin kuuluu olla, mutta yksi minkä olen nähnyt on oli sellainen, että se tappi, joka käyttää kytkimen haarukaa, oli irtonaien ja mäntä ei ollut millään kiinni. Tuossa tapauksessa toimii sellainen, että haarukan kampeaa ääriasentoon ja kiilaa siihen jollain (ei ehkä kanata käyttää puupalaa, että silppua ei menisi kytkinkoppaan). Sitten polkee sen työsylinterin männän sieltä pihalla ja vaihtaa kumit.
Toisaalta ko. tapausessa myöhemin piti vaihtaa koko työsylinteri ja uusi oli sellainen, että siinä männän liik oli rajoitettu jotenkin, eli sitä ei olisi saanut ulos sylinteristä ainakaan kovin helposti.
Toivottavasti lähtee kuitekin koko paketti irti, helpottaa kumasti.
No itse mietin ihan samaa, mutta tässähän puhuttiin nyt taas kakkossarjan 33:sta ilmeisesti kaasarikoneella. On ilmeisesti hieman paremin tilaa. Omastani jouduin aikanaan purkamaan huohottimen, virranjakajan, jotakin vesiletkuja sekä löysäämään imusarjan. Siltikin se sokan irrottaminen oli suht työlästä..markkul kirjoitti:Hmm, ai on vai?Työsylinterin kumien vaihto on onneksi melko helppo operaatio.
Ainiin ja ilmaaminenhan oli yhtä juhlaa
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Ei tossa ilmauksessa munkaan mielestä mitään niin kauhean ihmeellistä ole. Kaksi kaveria tarvitsee (tai takaiskuventtiilisen letkun). Vähän ahadas paikka se on, jos ei ole sopivaa lenkkiä käytössä. Imusarjan joutuu purkamaan pois, mutta tuohan ei ole kummoinenkaan operaatio.hartza kirjoitti:mikä tästä ilmauksesta tekee vaikean homman,ei ole kytkinremonttia vielä tullut tehtyä alfaan
No kun sitä tilaa ei aivan liikaa siellä työsylinterin päässä ole. Exääni oli tehty vielä jonkin sortin modauksia bensanpaineen säätimen vaihtumisen takia. No siis eihän se tosiaan mahdotonta ole, mutta pirun ahdasta.hartza kirjoitti:mikä tästä ilmauksesta tekee vaikean homman,ei ole kytkinremonttia vielä tullut tehtyä alfaan
Löysin kuvankin, punaisen alueen sisällä sen työsylinterin pitäisi olla ja jotainhan tuostakin kuvasta on jo purettu..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra