Mitä öljyä 3.0 V6:een? +flekti ongelma
Valvoja: Moderators
Mitä öljyä 3.0 V6:een? +flekti ongelma
Mitäs öljyä ootte käyttäny/suosittelette 12v 3.0 V6:een? Nyt on sisällä Mobilin Super S 10W40 semisynteettiset, oisko täyssynteettiset talvella paremmat?
Viimeksi muokannut Wille, 23 Marras 2005, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jos meinaat talven ajella niin eiköhän moiseen myllyyn ole passelit jotkin 5W-40 tai 5W-50 viskositeetin litkut.. 
aikaisemmin käytin 5W-50 mobileja ympäri vuoden , nyttemmin vastaavia Valvolineja..

aikaisemmin käytin 5W-50 mobileja ympäri vuoden , nyttemmin vastaavia Valvolineja..
Viimeksi muokannut 90, 23 Marras 2005, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
voi olla sekin!90 kirjoitti:paljonkos wolfiksen kolmetonnisella on rullattu,ihan hyvin saattaa olla anturivikakin mutta jos aj 300-400tkm niin saattaapi olla alakertakin jo huonolla tuurilla hieman holo..
Mulla on kundit laittanu 5W-50, öljynpaineet lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä on 1 - 1,5.
Ja täyssynteettistä, mitään muuta en kyllä tuossa käyttäiskään, mulla kyllä manuaalissa lukee että pitäis käyttää 10W-40 mutta ei oikein nykyään moista meinaa löytyä
Ja täyssynteettistä, mitään muuta en kyllä tuossa käyttäiskään, mulla kyllä manuaalissa lukee että pitäis käyttää 10W-40 mutta ei oikein nykyään moista meinaa löytyä

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Noniin nyt on 5W40:set sisällä, saa nähä miten pysyy. Mulla näyttää kans tyhjäkäynnillä lähes nollaa, anturi sökönä. Noi Motonetin anturit ei taida olla kovin pitkäikäsiä, itellä semmonen. Asiasta toiseen: huomasin pari päivää sitten ettei flekti pelaa, mistä vikaa kannattais alkaa ettimään? Liittimen katoin jo ja suihkuttelin crc:tä mutta ei auttanu
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no ei sen kuitenkaan ihan paska vielä noilla kilsoilla pitäisi olla mutta mistäpäs sen vanhan auto kohdalla tietää pitääkö paikkansa..Wolffis kirjoitti:voi olla sekin!90 kirjoitti:paljonkos wolfiksen kolmetonnisella on rullattu,ihan hyvin saattaa olla anturivikakin mutta jos aj 300-400tkm niin saattaapi olla alakertakin jo huonolla tuurilla hieman holo..mittarin mukaan jotain 250tkm, mutta ei kai oo tuohon lukemaan uskominen! pitäis kai koitella toisella mittarilla/anturilla notta mittee se näyttää...
mekaaninen mittari kehiin ja mittailemaan sieltä se totuus selviää..

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tarkista flekti vaikkapa siten että syötät suoraan virtaa akusta suoraan moottorille jos pyörii niin luonnollisesti OKjos ei niin flekti kärynnyt, myöskin maadoituksen yhdistävä anturi olisi hyvä kokeilla, tuonhan voi ostaa vaikkapa uuden ja tuupata paikalleen vaikkei siinä vikaa olisikaan, ei maksa yleensä mahdottomia(7.40, motonetissa),sitten vielä rele joka muistaakseni oikeassa reunassa konehuoneen etuosassa ja päällä on sulake,tarkista sulake ja kokeile toimiiko rele, jos ei noilla toimenpiteillä ala toimimaan niin vika jossain muualla, eli luultavimmin välillä olevista piuhoista yhteyspoikki.Wille kirjoitti: Asiasta toiseen: huomasin pari päivää sitten ettei flekti pelaa, mistä vikaa kannattais alkaa ettimään? Liittimen katoin jo ja suihkuttelin crc:tä mutta ei auttanu
Onneks ei ole tässä koneessa hydraulisia talloja.klate kirjoitti:....tukkii näin hydrauliset venttiilinvälyksen säätö systeemit.. ja eivät muutenkaa ole parhaasta päästä öljyjä..
Käytin Mobilia aikanaan 33:ssa jossa oli hydraulitallat eikä tukossa ollu, pari sekuntia starttaukseen jälkeen kilkatti niin kuin asiaan kuuluukin.
Hyvällä menestyksellä Mobilia on meillä käytetty muissakin autoissa, ainoastaan Volvossa ei muistaakseni meinannu pysyä sisällä .

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16