Heh juu on tosiaan laimea meininki Alfalla, kun voittoakin taitavat retaleet tavoittella, eivätkä pelkästään keskity miellyttämään vanhojen merkkiharrastajien mielihaluja..

Mieluummin mielestäni nykyään hieman enempi suurta yleisöä miellyttävä Alfa, joka myös istuu bisnesmaailman kuvioihin, kuin rahavaikeuksissa pyristelevä tehdas joka loppuun asti ui vastavirtaan hienouksillaan..
Kyllä mun mielestä noissa uudemmissakin malleissa (Edittiä vielä: näillä tarkoitan mm. 156, 147 ym joista on itsellä pientä kokemusta) kuitenkin piisaa luonnetta, varsinkin kun ottaa huomioon realiteetit. Ja yleisen kehityksen autoteollisuudessa: Ns. hyviä autoja on jatkuvasti enemmän ja parempia, kun "huonoimmillakin merkeillä" alkaa olla tietotaitoa ja siten myös jonkinnäkösiä ominaisuuksiakin tarjolla. Vastaavasti oikeasti kiinnostavia pelejä - joihin Alfa harvoina edelleen kuuluu - on markkinoilla nykyään yhä vähemmän, siis omasta mielestäni. Alfa on kuitenkin mun makuun sieltä persoonallisimmasta päästä nykyautoja, kun esim. iso osa ehkä eniten meikäläistä koskettavan merkin, Fiatin viime vuosien mallistosta tuntuu _hyvin_ tylsältä. Ja tosiaan hatunnosto tehtaalle siitäkin, että tämmösessäkin tilanteessa nämä aivan uudet mallit, Brera ja 159 ovat noinkin pitkälle omaa tekniikkaansa.
Ja ainahan ne sunkin 90:n hienot geeteeveet ja seiskafemmat tuntuu paremmilta ja spesiaalimmilta, jos ei itse näistä uudemmista samalla tavalla diggaa. Osaa nauttia niiden yhä harvinaistuvista eksoottisuuksista sitten vaan enemmän ja enemmän.