Lepää rauhassa 147...
Valvoja: Moderators
Lepää rauhassa 147...
näinkin voi käydä eikä ollut edes oma syy... albumissa on kuva!
Alfa Romeo 147 1.6 R.I.P.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- glideslope
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Ottimo
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Osanottoni ja hyvä että henkilövahingoilta säästyttiin. Onneksi ei nyt tullu ihan suoraan keulaan vaan enemmän sivulle. 70 kmh on jo ihan "riittävä" vauhti jos aletaan nokkakolareista puhumaan. Ja tietysti myös "kiva" että vastapuoli oli Clio eikä joku paljon suurempi.Aqua kirjoitti:joltain mammalta läks clio tumpusta ja tupsahti keulaan vaihutia noin 70km/h.. onneks ei kellekkään sattunut mitään vakavaan paitti alfalle ja cliolle!
Mites tästä eteenpäin sitten? Etpä tietenkään lunastussummien määristä vielä tiedä. Kai Alfassa pysyt kuitenkin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hyvä että henkilövahingoilta (ainakin suuremmilta) säästyttiin. Onkos niskat muuten kipeät? Monesti vasta päivän,parin päästä. Aika hyvin 147 iskun otti, mutta aika "kiitollinen" paikka kun ei tullut kuskin oveen eikä suoraan keulaan. Ei muuta kuin Uutta Uljaampaa Alfaa etsimään 

Ayrton Senna da Silva forever
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Onneksi ei sattunut!Aqua kirjoitti:joltain mammalta läks clio tumpusta ja tupsahti keulaan vaihutia noin 70km/h.. onneks ei kellekkään sattunut mitään vakavaan paitti alfalle ja cliolle!
Kelit ovat olleet viime päivinä Tampereen seudulla varsin mielenkiintoisia, varsinkin maanantaina, kun oli 10 sentin sohjo sivutiellä, oli oikeasti ajettava hiljaa, kun oja oikein imi puoleensa, pahin keli pitkään aikaan. Missäspäin tuo kolari muuten sattui ?
Sääli, että 147:t sitten harvinaistuvat, eihän tuota korimallia Suomeen monta sataa kappaletta edes keritty tuomaan.
No, eikun parempaa tulevaisuutta uuden kulkineen parissa, sitten kun sen saat alle.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Onni onnettomuudessa!
Ei ollut itelläkään ku sekunneista kiinni muuttua rusinaks tossa kesällä, kun olin juuri lomareissulle lähdössä. Oli kaatosadekeli ja tuuli aika kovaa. Ajelin kehä I:llä, ja vähän ennen malmin mäkkiä, lähdin ohittamaan yhtä puulastia kuljettanutta rekkaa. Kun olin siinä rinnalla, niin päätin hieman voimakkaammin painaa kaasua, että pääsis äkkiä ohi siitä kaikesta paskasta mikä siitä lens. Ei varmaan ollut edes paria autonmittaa kun olin juuri ohittanut rekan, niin se koko puulasti räsähti siihen ohituskaistan puolelle! Hitto, että oli näky kun näin taustapeilistä sen koko tonnien painoisten puulevyjen romahtamisen siihen tielle.
Tästä uutisoitiin pienellä artikkelilla HS:ssä ja iltalehdissä. Koitin etsiä, mutta en löytänyt.
Kiitokset lähti kyllä yläkertaan, että vielä ei ollut minun, eikä varsinkaan isosiskoni vuoro, joka istui pelkääjän paikalla.
Ei ollut itelläkään ku sekunneista kiinni muuttua rusinaks tossa kesällä, kun olin juuri lomareissulle lähdössä. Oli kaatosadekeli ja tuuli aika kovaa. Ajelin kehä I:llä, ja vähän ennen malmin mäkkiä, lähdin ohittamaan yhtä puulastia kuljettanutta rekkaa. Kun olin siinä rinnalla, niin päätin hieman voimakkaammin painaa kaasua, että pääsis äkkiä ohi siitä kaikesta paskasta mikä siitä lens. Ei varmaan ollut edes paria autonmittaa kun olin juuri ohittanut rekan, niin se koko puulasti räsähti siihen ohituskaistan puolelle! Hitto, että oli näky kun näin taustapeilistä sen koko tonnien painoisten puulevyjen romahtamisen siihen tielle.
Tästä uutisoitiin pienellä artikkelilla HS:ssä ja iltalehdissä. Koitin etsiä, mutta en löytänyt.
Kiitokset lähti kyllä yläkertaan, että vielä ei ollut minun, eikä varsinkaan isosiskoni vuoro, joka istui pelkääjän paikalla.

- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tommonen vetää aina hiljaseks, Hyvä että ehdit alta pois!hamppi kirjoitti:Onni onnettomuudessa!
Ayrton Senna da Silva forever
*hiusten halkominen alkaa* Se on oikeastaan Pukinmäen mäkkäri *hiustenhalkominen päättyy*hamppi kirjoitti:Onni onnettomuudessa!
Kuulin tuosta, olin juuri menossa vanhempien luona käymään silloin kun se tapahtui, on ollut onnea mukana ettei mitään käyny

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Katsokaa lyhyt peräistä Mazda 3 takaa - on japsit hyviä kopiomaan - takaikkunan malli on sama kuin 147.Miksi lunastetut Alfat vaihtuvat Masu3:een?Eikös joku toinenkin päätynyt samaan
Vertaa iso Lexus ja Mersu - nokka ja takavalot identtiset.
Japsit ei osaa itte tehdä kun moottoripyöriä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- 155156
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Mielestäni esimerkiksi nyky Honda Accordin olemusta on kovasti matkittu Alfa 156:sta. Varsinkin farmarimallissa. Sekä Mazdaan että Hondaan on ilmestynyt "keulakolmio" eli Alfaa varovasti kopioidaan silläkin tasolla. Samoin jossain Subarussa on "Alfa-kilpi" keulalla nurinpäin käännettynä.
Japanilaisilla ei tunnu olevan minkäänlaista omaa luovuutta autojen muotoilun suhteen. Japskin omat luomukset ovat älyttömiä koppiautoja, kaikki muu kopioidaan eurooppalaisista autoista. Nykyään Alfa tuntuu olevan eniten matkimisen kohteena.
Seuraava matkimisen kohde on varmasti 159/Breran keula.
Japanilaisilla ei tunnu olevan minkäänlaista omaa luovuutta autojen muotoilun suhteen. Japskin omat luomukset ovat älyttömiä koppiautoja, kaikki muu kopioidaan eurooppalaisista autoista. Nykyään Alfa tuntuu olevan eniten matkimisen kohteena.
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Joo, laitappa Honda Accord ja Mazda 6 vierekkäin ja katso 20 metrin päästä nenästä päin, ovat kuin kaksi marjaa. Kerran sattui valoihin rinnakkain, tovin sai katsoa kumpi oli kumpi.155156 kirjoitti: Sekä Mazdaan että Hondaan on ilmestynyt "keulakolmio"
Hyvä veikkaus tuo 159:n keula, nythän Civicissä jo 156:n takakahva( kaikki ovat huomanneet, jopa TM).
Se on muuten tuo uusi civic sellainen malli, joka tuoreudestaan huolimatta vanhenee silmissä, jokin ei vain kestä siinä aikaa. Ehkä se on tarkoituskin.
Hyvä muotoilu kestää vuosia "vanhentumatta", kuten esim. xj-jagge ja alfa 156, vaikkapa vain pari mieleen tullutta mainitakseni.
Mutta aiheeseen, onnittelut vain Aqualle uuden auton johdosta, se on kuitenkin varmaan sävähdyttävä tilanne (en ole vielä kokenut...) kaiken epäonnen jälkeen, oli merkki siten mikä tahansa.
Kerro kuitenkin vertailevia ensikokemuksia palstalle, jos jaksat ja kiinnostaa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
juu kyllä mä voin kertoa sitten kun olen saanut kokemusta kyseisestä mazdasta...
kyllä se pitää paikkaansa ainakin minun mielestä että alfaa kopioidaan.. enkä ihmettele miksi autohan on hemmetin hieno sisältä ja ulkoo.
olisin varmaan päätynyt takasin alfaan ilman niitä kaikkia murheita/pikkuvikoja mitä autossani oli josta voin jossain vaiheessa kirjotella!
kyllä se pitää paikkaansa ainakin minun mielestä että alfaa kopioidaan.. enkä ihmettele miksi autohan on hemmetin hieno sisältä ja ulkoo.
olisin varmaan päätynyt takasin alfaan ilman niitä kaikkia murheita/pikkuvikoja mitä autossani oli josta voin jossain vaiheessa kirjotella!
Alfa Romeo 147 1.6 R.I.P.
Jep, tunnustan.Alfissimo kirjoitti:Miksi lunastetut Alfat vaihtuvat Masu3:een?Eikös joku toinenkin päätynyt samaan.
e: sehän oli R@gdoll...

Kohta pari vuotta ja 45 tkm:iä ollut tuo maksalaatikko meikäläisen ajossa. Eikä periaatteessa mitään pahaa sanottavaa.
Japanilaisethan on kovia poikia kopioimaan designia (kuten muutkin aasialaiset). Onhan tuossa kolmosessakin ainakin saman näköinen mittaristo kuin alfa vainaassa. Ei sillä, hyvän näköinen. Onhan tuo ulkoakin ihan siedettävän näköinen, mutta ei kuitenkaan niin tasapainoinen kuin esim. uudemmat alfat.
Jos nyt vielä kehutaan riiskuppia, niin se on ihan kohtuullinen ajettava, hyvin varusteltu, luotettava ja ennenkaikkea jakopää on ketjulla.

Silloin kun alfa meni lunastukseen, niin kyllä ensimmäisenä oli tarkoitus ostaa vastaavanlainen pari vuotta vanha 156:n tilalle. Sellaisia ei vaan sattunut olemaan sillä hetkellä kaupan. Sitten tuli ajatus, että jos tyhmyyttään ostaisi kerrankin uuden auton, niin ei tarvisisi kytätä lommoja ja paikkamaalauksia.
Kysyin ihan vakavasti tarjouksen uudesta 156:stakin, mutta deltan tarjoukset ei ollut kohdillaan vaikka puhuttiin suorasta kaupasta ilman vaihdokkia...

Noista alemman keskiluokan autoista kolmonen tuntui parhaalle vaihtoehdolle. Eli nyt ajellaan vielä ehkä pari vuotta maksalaatikolla ja sen jälkeen joku diesel kampe. 2.4 JTD kiinnostaisi kovasti. Täytyy kyllä myöntää, ettei tuollainen 320D (tai jopa330D) automaatti olisi paha vaihtoehto sekään.

- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Menipäs vähän OT:ksi .
Kummallista kiihkoa 2 pyöräisistä. Olen tämmönen melkein 60:mppinen vanha patu, joka menee yleensä pää edellä tilanteisiin - ei jalat edellä.
Lisäksi sen verta heiveröinen, etten jaksa yli 200 kiloisia möhkyjä liikutella.
Sen puoleen - on se Trumppa tosi hyvän näköinen - ei vaan sytytä ominaisuudet.
Kummallista kiihkoa 2 pyöräisistä. Olen tämmönen melkein 60:mppinen vanha patu, joka menee yleensä pää edellä tilanteisiin - ei jalat edellä.
Laku
- Cuore Sportivo
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Hmm... kyllähän Trumpalla löytyy spekseiltään vastaavia mopoja kuin cebaritkin on...Laku kirjoitti:Menipäs vähän OT:ksi .

- Cuore Sportivo
- Cuore Sportivo