Olikos tää cerato se Kian iso malli, no jos oli niin viime kesänä pääsin ajelee semmosella 2.5 v6:lla, tiptronictyyppisellä vaihteistolla, ei yhtään pöllömpi, nahkasisusta, kaikki muutkin mausteet, eikä maksa aivan ylettömästi, onhan noissa hyvät takuut, sopii kai niille ketkä vaihtaa autoa parin kolmen vuoden välein... Tykkäsin kyllä..
Cuore Sportivo kirjoitti:Corolloja on joka kadunkulmassa kuussataa, mutta jotenkin sekin säväyttää Mazdaa enemmän.
<liitetty maksalaatikon kuva>
Myönnän, että nuo viimeisimmät 626:t ja 323:t on aika karmean neutraalin syöksysämpylän näköisiä.... On ne kuitenkin osannut jotain kopioida alfasta noissa uudemmissa malleissa ja ne vetää vertoja jo sorolloillekkin.
Noista uudemmista alfoista ei löytynyt yhtä pahaa esimerkkiä vastineeksi eikä vanhempia jaksa alkaa kommentoimaan.
R@gdoll kirjoitti: On ne kuitenkin osannut jotain kopioida alfasta noissa uudemmissa malleissa ja ne vetää vertoja jo sorolloillekkin.
Jep, näin on. Mutta tuo kopiointi juuri on niin helvetin säälittävää. Yritetään tehdä mitäänsanomattomasta autosta jotain aivan muuta, siinä kuitenkaan onnistumatta. Corolla on sentään aidosti tylsä. Sillä on oma tyylinsä. Ihan rehellisesti sanottuna ajaisin tuhat kertaa mielummin T-Sportilla kuin yhdelläkään Mazdalla. Ja mielestäni luotettavuuden kannalta pari vuotta vanha T-Sport on ihan yhtä varma ostos kuin uusi Mazda 3.
Cuore Sportivo kirjoitti:Mazda on kyllä tylsin ja mitäänsanomattomin kulkuneuvo mitä maailma päällään kantaa.
On ollut Mazdalla sellaisiakin kausia mutta tällä hetkellä mielestäni on hyvällä linjalla jos toki paljon syntyy kopiointinakin (nimenomaan "meidän" suunnalta). Ja on Mazda yrittänyt ennenkin, kuka piirsi Mazda 1500:en?
R@gdoll kirjoitti:[
Edit. pikku googletuksella selvisi että perskules, tuo 1500:n on Bertonen käsialaa.
Aivan!
"Ensimmäiset myyntiin tarkoitetut Mazdat saapuivat Suomeen 23.4.1967 M/S Figaro -aluksella. Laivassa oli 300 Mazda 1500 De Luxea, jotka olivat Bertonen muotoilemina monia aikalaisiaan linjakkaampia."
Cuore Sportivo kirjoitti:Mazda on kyllä tylsin ja mitäänsanomattomin kulkuneuvo mitä maailma päällään kantaa.
No ei nyt sentään! Mielestäni Nissan vie tämän pokaalin jo monien vuosien ammattitaidolla..
Mitä te oikein meinaatte? Mutkaista tietä kun yrittää edetä kohtalaisella vauhdilla ja mazda tai datsuni meinaa livetä hanskasta, niin siitä on tylsyys kaukana!
Sellainen japanialaisen kopiointi/insinööritaidonnäyte kun ei ole takaisin hallinnassa yhdellä pienellä ratin liikkeellä.
On ne japanialaiset ainakin oppineet tekemään rahaa autotehtailuilla, japsimerkit kun ovat yleisesti ottaen paljon paremmassa tuloskunnossa kuin eurot ja varsinkin jenkit. Sehän se omistajia loppujen lopuksi kiinnostaa, ei niinkään se, onko jossain (eurooppalaisittain) halvassa pikkuautossa "luonnetta" vai ei.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On ne japanialaiset ainakin oppineet tekemään rahaa autotehtailuilla, japsimerkit kun ovat yleisesti ottaen paljon paremmassa tuloskunnossa kuin eurot ja varsinkin jenkit. Sehän se omistajia loppujen lopuksi kiinnostaa, ei niinkään se, onko jossain (eurooppalaisittain) halvassa pikkuautossa "luonnetta" vai ei.
Tarkoitatko sitä, kun Renaultin suorittama haltuunotto pelasti Nissanin konkurssilta? Mazdallakaan ei tainnut kaksisesti mennä ennen yhteistyötä Fordin kanssa?
R@gdoll kirjoitti:Toisena asiana kiinnitti huomiota alareunassa olevat ns. parhaat mallistot puolivuosikymmenittäin...
Mitähän Volvo ja Ford tekevät tuossa 2000 (-2005) listassa? Noh, ei noista kaikista muistakaan voi olla samaa mieltä, mutta makuja on monia.
Ihan asialliset listat silti.