ESP / VDC
Valvoja: Moderators
ESP / VDC
Onko kaikissa 156 2.0 JTS malleissa VDC-dynaaminen ajonhallintajärjestelmä (ESP).
Useassa myynnissä olevassa 2003 JTS mallissa tuntuu tuo olevan.
Onko sille jokin katkaisija konsolissa vai mistä sen tietää?
Oma on 156 SW JTS 2.0 joka on valmistettu 2002 puolella.
Useassa myynnissä olevassa 2003 JTS mallissa tuntuu tuo olevan.
Onko sille jokin katkaisija konsolissa vai mistä sen tietää?
Oma on 156 SW JTS 2.0 joka on valmistettu 2002 puolella.
kaikissa 2002 facelift 156 malleissa on VDC, sille ei ole mitään nappia eli se on aina päällä. Luistonestolle on nappi.
tosta löytyy muut tiedot
http://groups.google.com/groups?hl=no&s ... %40Flipper
tosta löytyy muut tiedot
http://groups.google.com/groups?hl=no&s ... %40Flipper
Eka kertaa, kun ajoin sateella radalla, en tiennyt, että autossani on tuo vdc. Parin kierroksen jälkeen huomasin kasvaneeni vihdoin Häkkis-Räikköseksi ja kuvittelin, että piilossa olleet kykyni putkahtivat vihdoinkin esille. No seuraavana päivänä, kun kuulin, että autossa on tuo vdc, niin suorastaan nauratti ääneen, kun muistin edellisen päivän tuntemukset....puuha kirjoitti:Miten tollanen vdc systeemi toimii radalla?
Eli ajovakauden hallintajärjestelmänä se toimii ainakin liukkaalla tosi hyvin tavalliselle Virtaselle. Itse kun ratissa vähän söheltää, niin systeemi paimentaa autoa oikeaan suuntaan. Se, miten se vaikuttaa kuivalla ja pitävällä alustalla verrattuna ilman vdc:tä, niin siihen minä en ole riittävän taitava arvioimaan. Ehkäpä The Rattimies ajaisi radalla nopeammin ilman sitä?!
Tässä vielä hyvä selostus (englanniksi) ja animaatio systeemistä.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Nyt on kelien "parannuttua" päässyt käskyttämään Alfaa. VDC toimii hienosti, ei liian määräävästi mutta sopivasti.
Kun yrittää paiskoa autoa sivuluisuun niin vdc alkaa jarruttamaan luiston suuntaista etupyörää. Myöskään käkkärikäännökset eivät onnistu.
Traction control +VDC tekee ajamisesta vaarallisen turvallisen oloista. Mutkapätkillä kun katsoo nopeusmittaria niin alkaa hirvittää. Nopeutta ei tunne!
Eihän noi sähköt loputtomiin autoa tiellä pidä, sitten se onkin syvällä puskassa kun lipsahtaa.
Kun yrittää paiskoa autoa sivuluisuun niin vdc alkaa jarruttamaan luiston suuntaista etupyörää. Myöskään käkkärikäännökset eivät onnistu.
Traction control +VDC tekee ajamisesta vaarallisen turvallisen oloista. Mutkapätkillä kun katsoo nopeusmittaria niin alkaa hirvittää. Nopeutta ei tunne!
Eihän noi sähköt loputtomiin autoa tiellä pidä, sitten se onkin syvällä puskassa kun lipsahtaa.
Sitten on quatrossa/kuskissa/jossain muussa jotain vikaa. Ainakaan kiihdytyksessä minkäänlainen luistonesto ei anna samaa kitkaa/kiihtyvyyttä kuin oikea neliveto (liekö audissa oike tänä päivänä oikea neliveto vai etuveto jossa takapyörät vetää toisinaan jos siltä tuntuu???) ja kurviinkin tehokkaalla nelivedolla voi vetää ihan eri tyyliin kaasulla luistossa (ei jarruttamalla/hidastamalla kuten ajonvakautus järjestelmät) mutta se vaatii sitten jo miehen puikkoihin. Mutta kyllähän noi ajonvakautus systeemit varmaan pelastaa monelta ulosajolta ilman että ihminen edes välttämättä huomaa että että kävi lähellä... itse tykkään enemmän ajaa ilman vaikka välillä vähän luistaakinjanne63 kirjoitti:Helpolla menne tosiaan 156 liukkaalla.
Eilen vedin Quattro Audin perässä ilman mitään vaikeutta.Perässä pysytiin vaikka mentiin lujaa.


Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Just tuo noissa pelottaakin. Jotenkin pelkään, että ne, joilla ei muutenkaan ole mitään ihmeempää kiinnostusta auton käyttäytymisen opiskeluun, eivät kohta edes huomaa milloin on liukasta. Ja kun elektroniikaltakin lopulta loppuu eväät niin silloin sattuu.eltsu kirjoitti:ilman että ihminen edes välttämättä huomaa että että kävi lähellä
- Epäkelpokeräilijä -