166 Ohjaustehostimen öljyvuoto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

166 Ohjaustehostimen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja MK »

Pitkästä aikaa tuli harmia Alfan kanssa, ohjaustehostimen öljyt tuli pihalle vasemmasta etukulmasta tehostimen jäähdyttäjälle tulevista lekuista. Tarkempi diagnoosi on vielä tekemättä, letkut ja putket on puskurin takana piilossa.
Onkos kellään ollut vastaavia ongelmia, ja minkälainen operaatio on puskurin irroitus.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tervetuloa joukkoon vaan. Omastani se kajahti syksyllä. Ohjaustehostimen jäähdyttäjän letku murtui siitä kohtaa mistä tuo puristuskaulus on vedetty kiinni, (liitos ohjausvaihteeseen). Tilasin Muukkoselta uuden, molemmat letkut tulivat mukana. Vaihtotyönä ei paha mutta tuo "mutteriliitos" on vaikeapääsyisessä paikassa mutta ei missään tapauksessa ylivoimainen. Samalla kannatta laittaa synteettiset nesteet niin ei tehostaja "huuda" pakkasilla. Tästä ongelmasta on kärsinyt edellinen 156 V6 ja 164:et mitä minulla on ollut.

Edit: Ai niin.... puskuria ei tarvitse irroittaa, riittää kun irroittaa muutama ruuvi millä puskuri on kiinni alhaalta ja raottaa hiukkasen niin saat koko jäähdyttäjän ja letkut pois, FA-työ (Final Assembly) suunnittelu on tehty hyvin ko. osaan.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Kuinka paljon jouduit purkamaan etupäätä, että ko. letkut saa vaihdettua.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei paljoa, ilmanpuhdistimen kotelo piti poistaa sekä puskurin alosaa raottaa, moottorin alasuojus irroittaa ja tietty vasemman pyörän ja muovisuojat poistaa, sen jälkeen pystyi koko letkuston + jäähdyttäjän poistamaan autosta.

Edit: No...ulkona pakkasessa tätä hommaa ei voi suositella tehtäväksi :?


Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Kiitos, tästä on hyvä jatkaa.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

No niin, letkuputkiyhdistelmä viimein saatu vaihdettua,...turhaan. Vika oli loppujen lopuksi vain löystynyt lemmari, ja letkun lauhduttimen puoleinen pää oli pullahtanut putkesta irti. Tarkempi diagnoosi jäi alunperin tekemättä kun letku on piilotettu suojakudoksen alle, ja letkun toisessa, näkyvässä päässä oli hydrauliletkujen tapaan puristusliitos, enkä oikein tiennyt minkälainen kokonaisuus oli varaosana tulossa, joten lopullinen purku jäi myöhäisemmäksi.
Jos jollakulla on 166:ssa vastaavia ongelmia (tai siis ihan oikeasti rikki...), saa minulta vanhan letkuputkisydeemin tilalle.
Oli muuten taivaallinen olo koeajolla, kun muutaman viikon oli ajellut vaimon Cliolla.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei kannata harmitella, mitä olen lukenut esim. Ruotsalaisten Alfa palstaa monelle on käynyt letkun kanssa täysin samallalailla kuin minulla eli olisi vain ajan kysymys että tuo kajahtaa (jos ei edellinen omistaja sitä jo ollut vaihtanut) :?

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

No ei se oikein ehtinyt harmittamaan, pääasia että sai auton liikenteeseen. Rikkonaisen letkun ja puristuskauluksen ko. osakokonaisuuteen saisi varmasti vaihdettua esim. Hi-Flexillä pikkurahalla ja suht. nopeasti.

Vastaa Viestiin