156:n ohjauksessa väljää?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
js72
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Elo 2003, 02:01
Paikkakunta: helsinki

156:n ohjauksessa väljää?

Viesti Kirjoittaja js72 »

Terve,
en ole ollut Alfani omistaja kuin vähän aikaa( 156 v6).
Autoni on madallettu Novitecin jousilla, alla on 17x 225x45 pyörät.
Ongelmana on paikallaan ratin pyörittäminen, eli se klonksuu?
Ei taida olla ihan normaalia?
Ja toinen ongelma: vasen etupää pitää pienen niksahdus äänen kun ajaa hiljaa, vaikka katu kivetyksen yli?
Kiitos paljon etukäteen!
T:js72

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156:n ohjauksessa väljää?

Viesti Kirjoittaja V6 »

js72 kirjoitti:Terve,
en ole ollut Alfani omistaja kuin vähän aikaa( 156 v6).
Autoni on madallettu Novitecin jousilla, alla on 17x 225x45 pyörät.
Ongelmana on paikallaan ratin pyörittäminen, eli se klonksuu?
Ei taida olla ihan normaalia?
Ja toinen ongelma: vasen etupää pitää pienen niksahdus äänen kun ajaa hiljaa, vaikka katu kivetyksen yli?
Kiitos paljon etukäteen!
T:js72
paikallaan ei kannata pyöritellä rattia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156:n ohjauksessa väljää?

Viesti Kirjoittaja Maho »

js72 kirjoitti:Terve,
en ole ollut Alfani omistaja kuin vähän aikaa( 156 v6).
Autoni on madallettu Novitecin jousilla, alla on 17x 225x45 pyörät.
Ongelmana on paikallaan ratin pyörittäminen, eli se klonksuu?
Ei taida olla ihan normaalia?
Ja toinen ongelma: vasen etupää pitää pienen niksahdus äänen kun ajaa hiljaa, vaikka katu kivetyksen yli?
Kiitos paljon etukäteen!
T:js72
Tuskin se on kuitenkaan ratti mikä klonksuu??? Minä en ainakaan silloin ajaisi autolla metriäkään!
Varmaankin se klonksuminen tulee jostain tukivarsista/puslista tms. Kannattaa viedä suoraan pajalle. Jos jossain on väljää kuluu muutkin osat nopeammin ja saattaa renkaatkin kulua epätasaisesti.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tervetuloa joukkoon! Autosi tiedot ovat kovin samanlaiset kuin omani, pistäpäs kuvia albumiin. Kaikki viat niinkin oleellisessa paikassa kuin ohjauksessa kannattaa ottaa vakavasti. Varsinkin kun syy on tuntematon. Ja vinkinä tosiaan ettei kannata varsinkaan noin leveitä renkaita pyörittää paikallaan vaikka ohjaustehostin hommasta helppoa tekeekin. Renkaalle ja nivelille rasitus on melkoinen. Ed autossani oli vastaava vika ajoittain, ja se johtui viallisesta ohjaustehostimen pumpusta. Luultavasti kuitenkin "vain" väljää jossain nivelessä.

Tuossa toisessa threadissä puheltiin hyvin saman tapaisesta kolinasta, käypäs vilkaisemassa. Eli todennäköisesti alapallonivel?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ja vinkinä tosiaan ettei kannata varsinkaan noin leveitä renkaita pyörittää paikallaan vaikka ohjaustehostin hommasta helppoa tekeekin. Renkaalle ja nivelille rasitus on melkoinen.
Ohjausvaihteen kärsimisestä puhumattakaan. Eivät ole tiivisteet kauhean mielissään jos tehostin joutuu koville.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin