164 3.0 uudempi malli
Valvoja: Moderators
164 3.0 uudempi malli
Kertokaas poijjaat vanhalle, mitä eroa on 164 3 litran koneessa vm- 93, vai mitä se on, eteen päin verrattuna edeltävään myllyyn? Siis malli on kai Super, jota suomeen ei paljon ole tuotu uutena. Minulla olisi ajatus, että uudemmassa olisi suora sytytys, mutta onko myöskin hydraulinen venttiilin tasaus? Jos linkkejä ko. koneeseen, kiinnostaa myöskin. Kiitos
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Superin moottoreista on täälläkin ollut kjohtuullisesti juttua muissa viestiketjuissa, joita minua ahkerammat saavat kaivaa esille.
Mutta noin yleisesti voisi todeta, että uusi 24 V esiteltiin ensi kerran ko. mallin yhteydessä loppuvuonna -92.
Sen rinnalla jatkoi vanha 3- litrainen 12 -tappinen, joka säilyi moottorikomponenteiltaan kutakuinkin ennallaan.
80-luvun lopun 12v:ssä oli hepoja ilman kattia 192 ja Superin yhteydessä nämä kuristivat tehoja 179 hv:aan pääasiassa päästölakien kiristymisen myötä. Välissä oli muistaakseni vielä kattiversio noin 184 hv:n tehoilla.
Näiden lisäksi tässä 3-litraisten perheessä olivat edustettuina vielä QV:t ja Q4, mutta se onkin jo toinen tarina.
Jotain juttua, tosin vähän sekavaa näistä moottoreista löytyy ainakin linkeissäkin mainituilta http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/
-sivuilta.
Mutta noin yleisesti voisi todeta, että uusi 24 V esiteltiin ensi kerran ko. mallin yhteydessä loppuvuonna -92.
Sen rinnalla jatkoi vanha 3- litrainen 12 -tappinen, joka säilyi moottorikomponenteiltaan kutakuinkin ennallaan.
80-luvun lopun 12v:ssä oli hepoja ilman kattia 192 ja Superin yhteydessä nämä kuristivat tehoja 179 hv:aan pääasiassa päästölakien kiristymisen myötä. Välissä oli muistaakseni vielä kattiversio noin 184 hv:n tehoilla.
Näiden lisäksi tässä 3-litraisten perheessä olivat edustettuina vielä QV:t ja Q4, mutta se onkin jo toinen tarina.
Jotain juttua, tosin vähän sekavaa näistä moottoreista löytyy ainakin linkeissäkin mainituilta http://www.digest.net/alfa/FAQ/164/
-sivuilta.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä voi piisata hauskaa yhdestä Sierrasta, varsinkin muille kuin omistajalleglideslope kirjoitti:...muihinkin kun Sierraa koskeviin

Ei mullakaan varmaa tietoa niistä venttiileistä ole mutta vahva usko että kaikissa 12-venttiilisissä on mekaaninen säätö. Ei kai siitä nyt kuitenkaan mitään kynnyskysymystä tule, vaparin venttiilinsäätöväli on 60 tkm ja niitä säätöpaloilla säädettäviä imuvenoja tuskin tarvitsee säätää kuin joka toisella kerralla. Pakoventtiilien keinujen säätöhän ei ole homma eikä mikään.
- Epäkelpokeräilijä -