Kolari ja korjaus
Valvoja: Moderators
Kolari ja korjaus
Tuossa reilu viikko sitten meni Alfasta keula ruttuun. Eilen kuulin arvion korjauskustannuksista, uutta tulee aika paljon ja keula menee maalattavaksi. No ei kai siinä, kuntoonhan se pitää laittaa, mutta mietityttää se maalaus. Saakohan siitä siistin ja ilman sävyeroja vanhaan maaliin? Kun ei kyllä kelpaa kuin hyvä lopputulos. Onko jollakin kokemusta vakuutusyhtiön suhtautumisesta mahdollisiin sävyeroihin, vai onko se niille yks hailee kunhan auto on vaan korjattu?
Viimeksi muokannut Hesem, 15 Tammi 2006, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kyllähän niihin aikas helposti sävyeroja jää, porukoitten viininpunanen (metallihohto) saatiin aivan samaan väriin (on ehkä pikkasen tummempi kun toi sinun). Kaikenlaista muuta rikkinäistä yrittivät kyllä saada hyväksytyksi, esim vilkut eivät toimineet ja umpio oli kiinni vääntyneessä rungossa ja sojotti näin ollen minnesattuu.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja nyt vasta kehtaat tunnustaa. Jos maalaus onnistuu, ja sen voi vaatia onnistuvaksi, ei sävyeroa kyllä huomaa. Kannattaa sopia niin että ei suoraan hyväksy/kirjoittele hommaa vaan sopii että (kun maali sen kestää) vahaa auton ja tarkistaa sen luonnonvalossa ja loisteputkien alla. EX-työmaa maalautti autot alihankkijalla jonka kanssa ei ainakaan ollut hankauksia. Ja jälki oli hyvää. Voi olla jopa helpompi "riidellä" kun välissä on liike joka käyttää alihankkijaa, koska silloin takuumaalaukset ei ole niiden pussista pois. Ja vakuutusyhtiöt maksaa niille niin hyvin että jälki saa olla hyvää.
Tarkasta myös ne muut korjaukset tarkasti, jos muovihitsataan että jälki on siistiä ja kestävää, ruostesuojaavat kotelot yms. jos oikovat/hitsaavat.
Ps. käy kysyy mitä ottaa niistä helmojen yms häivyttämisestä kun kerran joutuu maalin ruiskuun sekoittamaan.
Ja kuvan voisit vauriosta laittaa.
Tarkasta myös ne muut korjaukset tarkasti, jos muovihitsataan että jälki on siistiä ja kestävää, ruostesuojaavat kotelot yms. jos oikovat/hitsaavat.
Ps. käy kysyy mitä ottaa niistä helmojen yms häivyttämisestä kun kerran joutuu maalin ruiskuun sekoittamaan.
Ja kuvan voisit vauriosta laittaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuolla hinnalla ei luulis mitään rikkinäistä enää jäävän jäljelle, mutta näkeepä sitten.
Kyllä mä siitä vähän kirjoitin tuonne avautumisketjuun viime viikolla, nyt sitten tuli tietoa korjauksista. Sävyeroja varmaan tulee ainakin siitä kun onhan uusi pinta varmasti kirkkaampi jne, en tiedä sitten auttaisikohan vanhan pinnan myllytys jos siinä on eroa. Muovihitsausta ei tule kun puskuri vaihtuu uuteen, tuo ruostesuojaus pitää kyllä varmistaa kun toista lokaria pitää vähän oikoa, hyvä vinkki. Joo, kysyinkin jo helmojen maalauksesta siinä samalla, aikoivat ilmoitella mitä se tulis lisäksi maksamaan. Liike tekee itse myös maalauksen.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ja nyt vasta kehtaat tunnustaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kyllä se niin pukkaa olemaan, ettei sitä maalaa Jeesuskaan täysin saman sävyiseksi. Kannattaa ehdottomasti yrittää sumplia peltipajan/maalaamon kavereiden kanssa, että maalaisivat auton kokonaan yli, ei se niin hirveästi kustannuksia nosta, että vakuutusyhtiö alkaisi epäilemään koko auton uudelleen rakentamista.
Jos ei autoa ylimaalata kokonaan, niin sitten vanha maali pitää ehdottomasti myllyttää, muuten se on ihan järkky. Ja mielellään se myllytys kannattaisi teettää ennen maalausta, ettei mene ihan vituiksi..
Jos ei autoa ylimaalata kokonaan, niin sitten vanha maali pitää ehdottomasti myllyttää, muuten se on ihan järkky. Ja mielellään se myllytys kannattaisi teettää ennen maalausta, ettei mene ihan vituiksi..
Juuri näin, ja vaikka se tänään näyttäisi hyvältä. Niin vuoden päästä tilanne voi olla ihan toinen. Uusi maali kun käyttäytyy eri lailla sen vanhan kanssa... toinen tummuu/vaalenee eri tavalla. Sillon ne sävyerot pukkaa paremmin esille.Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä se niin pukkaa olemaan, ettei sitä maalaa Jeesuskaan täysin saman sävyiseksi. Kannattaa ehdottomasti yrittää sumplia peltipajan/maalaamon kavereiden kanssa, että maalaisivat auton kokonaan yli, ei se niin hirveästi kustannuksia nosta, että vakuutusyhtiö alkaisi epäilemään koko auton uudelleen rakentamista.
Jos ei autoa ylimaalata kokonaan, niin sitten vanha maali pitää ehdottomasti myllyttää, muuten se on ihan järkky. Ja mielellään se myllytys kannattaisi teettää ennen maalausta, ettei mene ihan vituiksi..
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
On tuo uusi pinta tietysti parempi kuin entinen, naarmuton ja kiiltävämpi. Kyllä siitä ainakin sen takia eron huomaa, uusi pinta näyttää kyllä jostain kulmasta hyvällä valolla ehkä hieman tummemmalta. Kaveri meinasi ettei näe eroa kun tutkittiin, itse olen näkevinäni kun tiedän mistä maalattu. Omasta mielestä maalin häivytystä olisi voinut jatkaa toiselle puolelle vähän pidemmälle oven sauman yli. Sävy on haettu kiillottamalla vanhaa pintaa ja verrattu siihen, vien koko auto myllytykseen tässä lähiaikoina, saa nähdä miltä sitten näyttää.
Muuten ihan hyväkin asia tuo korjaus, esimerkiksi uudet valot on kirkkaammat kuin vanhat ja pohjalevynkin sai vaihtoon. Ja tietysti hyvä kun kivenhakkaumia ei enää ole, maalari maalasi hieman ylimääräistäkin niin sai kaikki naarmut ja kiveniskut pois. Konepellissä niitä oli jo melkoisesti ja myös vanha puskuri oli aika kulunut ja himmeä.
Muuten ihan hyväkin asia tuo korjaus, esimerkiksi uudet valot on kirkkaammat kuin vanhat ja pohjalevynkin sai vaihtoon. Ja tietysti hyvä kun kivenhakkaumia ei enää ole, maalari maalasi hieman ylimääräistäkin niin sai kaikki naarmut ja kiveniskut pois. Konepellissä niitä oli jo melkoisesti ja myös vanha puskuri oli aika kulunut ja himmeä.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juuh. Jos koko auto kiillotetaan, niin ainakin uuteen maalin on käytettävä erilaista laikkaa. Nooh, kai ne fiksaajat sitten tietävät.
Niin, ja muista vaatia, että hiovat auton myllytyksen jälkeen vielä käsin, ettei jää ikäviä laikanjälkiä. Alfoissa on niin pehmeä maali, että kone jättää jälkensä. Ei niitä välttämättä heti näe, mutta aikanaan kun vahapinta heikentyy. Erään ex -palstalaisen(?) Rosso-156:sta ihmeteltiin pari vuotta sitten Bellassa, todelliset ammattilaiset oli päässyt kiillottelemaan..
Niin, ja muista vaatia, että hiovat auton myllytyksen jälkeen vielä käsin, ettei jää ikäviä laikanjälkiä. Alfoissa on niin pehmeä maali, että kone jättää jälkensä. Ei niitä välttämättä heti näe, mutta aikanaan kun vahapinta heikentyy. Erään ex -palstalaisen(?) Rosso-156:sta ihmeteltiin pari vuotta sitten Bellassa, todelliset ammattilaiset oli päässyt kiillottelemaan..