GTV:n koneen lämmöt
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 05 Tammi 2006, 14:50
- Paikkakunta: Kuusisto
GTV:n koneen lämmöt
Hyvän oloinen foorumi teillä, jota tuli luettua jo ennen auton ostoa. Itse olen vasta päässyt Alfojen armoitettuun maailmaan, kun toin yli-ihmisten maasta Saksasta itselleni -97 GTV 2.0 (150hv). Upea peli ajaa mutta nyt pakkasilla ei moottorilämmöt tahdo nousta yli 50 asteen ja sen mukaisesti ikkunat sitten huurussa ja tietty löpöä kuluu normaalia enemmän kun ei kone hyrrää riittävän kuumana. Deltassa viaksi arvelivat termostaattia (kuten itsekin) hinta olikin sitten Deltamainen eli asennus ja vaihto 270€. Nyt teiltä kokeneemmilta kysyisinkin, että onkos jotain halvempia ratkaisuja vai pahvi syylärin eteen talveksi?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 05 Tammi 2006, 14:50
- Paikkakunta: Kuusisto
Kyllä se pohjaa tolle 155 koneelle ja on musta alumiinia. Kiitokset vaan kaikille kommentoijille. Tää hommahan toimii ku junan vessa. Taidan aloittaa siitä kaljakorista ja katellaan sitten löytyykö paikallisilta osatoimittajilta ko. palikkaa. 44€ kuulostaa jo paljon inhimillisemmältä ku Deltan 170€!!!!
- miki
- Viestit: 100
- Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
- Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81 - Paikkakunta: Joensuu
Kyllä sen tuohon hintaan saa, viime talvena ostin, ensin vielä tilasin motonetiltä vahingossa väärän joka oli vanhemman malliseen.
Tuolta löytyy muuten kuva.
Tuolta löytyy muuten kuva.
Re: GTV:n koneen lämmöt
Onnittelut joka tapauksessa vielä hienosta hankinnasta!Veijo Esso kirjoitti:Upea peli ajaa mutta nyt pakkasilla ei moottorilämmöt tahdo nousta yli 50 asteen ja sen mukaisesti ikkunat sitten huurussa ja tietty löpöä kuluu normaalia enemmän kun ei kone hyrrää riittävän kuumana.
Varmistaisin vielä tuon, että lämmintä ilmaa ei sitten tule sisäänkään? Oman kokemuksen mukaan GTV:ssä talvella matka-ajossa lämmöt pysyy 50-60 asteessa (tosin ruuhkassa tai seisottaessa nousee normaalisti 90 asteeseen). Lämpöä tulee silti ihan riittävästi, eikä sisäilmaa todellakaan kylmäksi voi väittää (ikkunat eivät missään tapauksessa huurru).
Mikäli kuitenkin näin on, on termarin vaihto todennäköisin kuuri ongelmaan.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Rollelle ja Veijolle ja muillekin tiedoksi, se 155:n termari mikä on Motonetin listoilla on (mitä ilmeisimmin) 8-venaiseen, myivät minulle sellaisen tuossa syksyllä mutta oli eri näköinen kuin 16V:ssä joten palautin osan kun möivät eioota mennessäni vaihtamaan sitä. Käskin myös korjata tiedon hinnastoon mutta arvasin toki ettei mitään tapahdu. Samaa osaa muuten tarjotaan 164:ään vuodesta -93 alkaen.
Ja se 155:n palikka on myös eri kuin 156:een kuten edellä jo esitettiinkin. Itsekin uskoisin että getvoseen käy nimenomaan tuo 155 16V:n termari. Korjaaja sitten tilasi omien tavarantoimittajiensa kautta hintaan 84 euroa kun en enempiä jaksanut varaosaliikkeistä kysellä. Ihan hyvä hinta tuokin Deltan tarjoukseen verrattuna
Ja se 155:n palikka on myös eri kuin 156:een kuten edellä jo esitettiinkin. Itsekin uskoisin että getvoseen käy nimenomaan tuo 155 16V:n termari. Korjaaja sitten tilasi omien tavarantoimittajiensa kautta hintaan 84 euroa kun en enempiä jaksanut varaosaliikkeistä kysellä. Ihan hyvä hinta tuokin Deltan tarjoukseen verrattuna
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin tarkoitin siis että se alumiinikoppainen kone on sama kuin 155 16v:ssä ja muovikoppainen 156 TS:ssä. 155 8v:n koneella tuskin on mitään yhteistä minkään etuveto-GTV:n koneen kanssa.
Nuo 16-venttiilisetkin ovat keskenään melkein samanlaisia mutta jos 155 16v:hen ja 156:een tarjotaan erilaista termaria niin venakopan materiaalista selvinnee kumpi möltti autoon istuu.
Nuo 16-venttiilisetkin ovat keskenään melkein samanlaisia mutta jos 155 16v:hen ja 156:een tarjotaan erilaista termaria niin venakopan materiaalista selvinnee kumpi möltti autoon istuu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Loistavaa, kiitos tiedosta! Tuon neljänkympin hintaa tuossa kyselin ylempänä, mutta ei siis ole niin halpa.Pepperoni kirjoitti:Rollelle ja Veijolle ja muillekin tiedoksi, se 155:n termari mikä on Motonetin listoilla on (mitä ilmeisimmin) 8-venaiseen
Tosin kun nousee kevyesti yli 70 asteen niin lienee turhaa vaihtaa.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Todennäköisesti, minulla ei uudellakaan nouse kuin n. 75:een, tosin pysyy tasaiseen siinä. Vanhalla alkoi joskus keväällä olla vaihtelevasti vajaata seitsemääkymppiä, kesällä ei eroa normaaliin, mutta syksyn ensimmäisillä nollakeleillä alkoi sitten käydä kuuttakymppiä ja allekin ja lämmintä alkoi tulla sisälle selvästi hitaammin, joten vaihtoon kun oli sopivasti muutakin remppaa tiedossa.Rolle kirjoitti:Tosin kun nousee kevyesti yli 70 asteen niin lienee turhaa vaihtaa.