Benzziini oli kovasti lopussa eikä käyny kunnolla. Ei ottanu kierroksia eikä jaksanu liikuttaa autoa. Sit kuulu *poks* ja käry nousi kuskinpuolelta tuulilasin juuresta. Nyt kyllä käy mutta ei käy kunnolla..
Rolle kirjoitti:Benzziini oli kovasti lopussa eikä käyny kunnolla. Ei ottanu kierroksia eikä jaksanu liikuttaa autoa. Sit kuulu *poks* ja käry nousi kuskinpuolelta tuulilasin juuresta. Nyt kyllä käy mutta ei käy kunnolla..
Ois voinu palaa koko paska ois saanu uuden..
benzziiniä kannattaa pitää aina tankissa
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Garrett tuli ja tutkaili niin käy kahdella pytyllä eli luultavasti toinen puola paskana. Onneksi ei tarvii kuin purkaa puoli konetta tai nostaa kone pois..
Tuli vielä polvi hajotettua kun auto työnnettiin ja niska paskaks kun sukelsin altaan reunaan.
Hääh? Eihän nyt (suorasytty)puolan vaihto voi mikään mahdoton operaatio olla? Eihän se nyt paha rasti ole vaikka joutuisi imusarjan ja suutinruodon kaivamaan veks.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hääh? Eihän nyt (suorasytty)puolan vaihto voi mikään mahdoton operaatio olla? Eihän se nyt paha rasti ole vaikka joutuisi imusarjan ja suutinruodon kaivamaan veks.
No kai tuon voi tehdä jos ei tule pirun kylmät kelit. Pohjolan Tallissa (TM) on vähän ilkeä pakkasella touhuta. Pahus kun en tajunnut sillä silmällä katsoa sitä Garretin konetta, siitähän olisi nähnyt mitä pitää purkaa.
Viimeksi muokannut Rasvis, 30 Maalis 2003, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos intoa riittää niin voihan sen tänne Kaivokselaankin hinata. Tuossa puolen kilsan päässä on iso parkkis.
Pitäisi kyllä ensin tsekata se rakenne että tiedän vähän mihin olen taas ryhtymässä... Ja voisi sitten samalla keikalla tilata puolan plus tarvittavat tivarit. Jos sen suurinruodon joutuu irrottamaan niin siihen olis hyvä olla muutama ylimääräinen O-rengas, ne on spesiaalikokoa eli tavallisen O-rengaslajitelman rinkulat ei käy. Mulla voi kylläkin olla muutama ylimääräinen, mutta imusarjan tiivisteet pitää joka tapauksessa tilata.
Kiitokset Scuderialle ja Garretille analyysistä. Puolavialtahan se vaikuttaa, ja tosiaan kone pois tai imusarja jos jollain ilveellä lähtisi.
Kyllä on Luigi ollut elementissään tuotakin konetta suunnitellessa
Scud: Hinaan sen Laruun nyt aluksi, pelle peloton lupasi katsoa ja toivon mukaan myös korjata. Helpompi sinne viedä kun saa auton sisälle, ei etten luottaisi sinuun
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta jos ei keksijä-Pelle ota hommaa ristikseen niin voin mä sitä autoa tonkia. Auto-Milanossa saattaa hitvasen maksaa tuollainen...
Hjyva tietää Kun työ on lähinnä mekaanista ja tunteja menee niin ei huvita viedä paikkaan jossa työn hinta on ylivoimaisesti korkein..
Ja mä voin järjestää kattoa pään päälle ja antaa teknistä tukea, tosin auto ei voi seistä siellä kuin perjantaista sunnutaihin. Arkipäivisin hallin tulisi olla tyhjä.
Jep, halli olisi kova sana. Varsinkin, jos siellä olisi vielä talja katossa... Nimittäin, jos se imuilman kokoojasäiliö ei todellakaan mahdu pois paikaltaan, pitäisi nostaa koko pata veks. Järjetön homma yhden puolan takia mutta minkäs teet. Terveisiä Q4:n suunnittelutiimille.
Imu"sarjaa" voi tietty yrittää irrottaa ilman taljaakin.
Tossa espoossa, kaupungin omistama tila. Scuderia on tainnutkin käydä siellä tuon Boxeri33 kanssa. Moottori nosturi löytyy, mutta eiköhän se kannata ottaa imusarja ennemmin irti kuin ruveta nostamaan koko pataa pois. Jos se vaan mahtuu lähteemään.... . Mitenköhän alakautta. Siellä on kyllä se etukelkka vähän tiellä. No sithän sen näkee. Ensi viikonloppuna mulla on toinen päivä varattu puunkaato hommiin mökille. En tiedä vielä tiedä kumpi päivä, pitää kysellä isältä koska mennää. Mutta voisi sen jo perjantaina tuoda, esim kuuden jälkeen. Riipuen tietysti siitä kuin täynnä halli on, koska siellä on moottorikerho kahdeksaan saakka.
Rolle: pistän kännyn numeroni privana illalla. Nyt pitää jatkaa töitä.
Laita numeroa niin soittelen kun tiedän tarkemmin. Korjaaja tulee katsomaan tänään tai huomenna mutta uskoisin että ottaa homman vastaan. Sen talli on tässä 500m päässä multa joten lyhyempi matka hinata sinne
Alakautta jos haluaa ottaa niin ei vissiin tarvinnu kuin vaihdelaatikko ottaa pois
155TS kirjoitti:Tossa espoossa, kaupungin omistama tila. Scuderia on tainnutkin käydä siellä tuon Boxeri33 kanssa. Moottori nosturi löytyy, mutta eiköhän se kannata ottaa imusarja ennemmin irti kuin ruveta nostamaan koko pataa pois. Jos se vaan mahtuu lähteemään.... . Mitenköhän alakautta. Siellä on kyllä se etukelkka vähän tiellä.
Jaaa se paikka, juu tiedän kyllä. Siellähän on asialliset tilat.
Q4:ssä näkyy etukelkasta ja tasauspyörästöstä tulevan sen verran tiukka paketti, että paha on saada alakauttakaan ronkittua. Puoliin ei mitenkään pääse käsiksi, imusarjan ja imuilman kokoojasäiliön yhdistävät letkunpätkät saa ehkä ronkittua kiukulla altapäin auki. Sitten jää vielä kysymysmerkiksi mahtuuko se säiliö tulemaan pois paikaltaan, on tulipelti ja muut rojut tosi lähellä. Konettakaan ei niin vaan kallistella kun laatikon ja tasauspyörästön jatkona on kardaani.
Eipä ollut hinaaminen taaskaan mitään herkkua vaikka se ihan hyvin meni. Naru tosin meni poikki 200m pihasta, taidettu hinata liian monta Alfaa silläkin köydellä
Alkaa kuullostamaan siltä että kone pois on ainoa vaihtoehto.. No huomenna katsotaan mitä kaveri sanoo. Jos meinaa et kone pois niin voi olla että alkaa teikäläisten puhelimet soimaan
Mikään virallinen korjaamo tuskin ainakaan suostuu tekemään tarjousta sillä perusteella, että imusarjan mahtuisi irrottamaan paikallaan. On se meinaan sen verran paha nakki. Saas nähdä mitä P. Peloton sanoo.
Ai niin, tällaista tietoa sain Integrale hemmolta.
Ignition aplifier" eli kipinänvahvistin...
Lainaus:
"It is the 7 connector module screwed to side of ignition coil.
If I remember rightly you can't buy ignition ampilifier on it's own from
Fiat. I think Barry at Evocars can supply just the amplifier"
Ja noita on kuulemma menny jonkin verran 8V/16V/Evo I graleissa.
Ai niin integralessa puola on ymmärtääkseni _hieman_ paremmin käsillä
No mutta, vähän luulen että Q4:n "ignition amplifierit" on ne murkulat siinä rintapellissä, jotka koitettiin vaihtaa ristiin. Niissä oli juuri seitsennapaiset liittimet, tosin vain viisi nastaa kytketty per kökötti.
Ja nehän siis olivat ehjät.
Puolille lähti vain kaksi piuhaa per mokkula. Vähän muuten pistää ihmettelemään sytyttääkö synsteemi aina kahteen mukiin kerrallaan? Eli pakotahdin lopuksi vielä polttelee pakokaasunjämiä veks? Nimittäin, jos kaksoispuolalle tulee vaan yksi jännite- ja yksi maapiuha, niin mistäs se mokkula silloin tietäisi kummalla puolella milloinkin potkii?
Eipä silti että tuolla olisi remontin kannalta mitään väliä, ihan vaan akateemisesta mielenkiinnosta aiheeseen
Suurkiitokset kuningasideasta Scuderia Seniorille sekä Scuderialle toteutuksesta. Eli uusi puola johon piuhat vanhasta ja se oli siinä. Enää pitää kiinnittää se puoli johonkin mutta se pitäisi hoitua illan aikana. Ei haitannu edes pieni lumisade asennushommia
Saapi jäädä vanha puola sinne koneen uumeniin kun nyt näytti pitävän siitä niin paljon ettei poiskaan halunnu ilmaan koneen purkamista
Ja ei muuta kuin kovaa ajoa! Tuli sopivasti lunta ja kesänakit alla joten terve!
Eikä sovi unohtaa Konalan DA:n hyvää palvelua. Jaksoi yrittää vaikka ei periaatteessa mitään myynyt edes meille. Pitää lähettää kiitosta!
Juu, lupasin jo laittaa isäpapalle sumpit kiitokseksi
Voihan tuon puolasysteemin muuttaa takaisin originaaliksi sitten kun jonkun toisen "huoltotoimenpiteen" vuoksi joutuu kaivamaan koneen veks. Siirtyipä se askare ainakin vähän kauemmaksi tulevaisuuteen...
Konalan Delta todellakin keräsi (taas) pisteet kotiin, palvelu oli ainakin kolme tasoa (Matinkylän?) Stockmann-Autoa korkeammalla.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Konalan Delta todellakin keräsi (taas) pisteet kotiin, palvelu oli ainakin kolme tasoa (Matinkylän?) Stockmann-Autoa korkeammalla.
Jep, Suomenojan Stocka ei todellakaan ole mikään loistopaikka. Siellä saa alkaa naarmuttamaan autoja että joku edes vilkasee..
155TS kirjoitti:Kävin kääntymässä siinä vähän 11 jälkeen, mutta ette ollut paikalla.
Joo taidettiin juuri silloin olla turhalla liittimenhakureissulla Mutta ehtiihän sitä näkyillä joku toinen kerta, ei ole meinaa montaa sataa metriä matkaa
Kyllä nyt kunnon safkat pitää syödä kun lumisateessa joutuu räplää
Soiski väänsi sitten mulle asiallisen laatan joka laitettiin kiinni iskarin pultin alle. Ja hyvin se toimi kun perä irtosi iloisesti Ei viittiny hirveesti leikkii että saisi ajettua taas edes 10 päivää..
Joo pitää joskus pitää autot parkkii vierekkäin ja ruveta vertailee . Saa sinne hallille tulla muutenkin. Siellä on moottorikerho torstaisin 17-20 ja perjantaisin 14-20. Tosin perjantaisin olen siellä vasta klo 17 eteenpäin yleensä. Etuoikeus espoolaisilla nuorilla, mutta jos hallissa on tilaa niin sisään vaan. Jos tarvii jotain korjata.