Alfa 147 2.0 Selespeed: Huoltoväli
Valvoja: Moderators
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Alfa 147 2.0 Selespeed: Huoltoväli
Moro
mikähän mahtaa olla kyseisen auton huoltoväli? Nyt ajettu 85.000km, ostomielessä kiinnostaa seuraava huolto ja kustannukset.
Kiitos jo etukäteen!
mikähän mahtaa olla kyseisen auton huoltoväli? Nyt ajettu 85.000km, ostomielessä kiinnostaa seuraava huolto ja kustannukset.
Kiitos jo etukäteen!
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
ahaa. hyvä tietää... mahtaakohan selespeedin huollot olla kalliimpia kuin normaalin manuaalin? onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta? taitaa kuitenkin kestöö saman kuin normaali vaihteisto?Have kirjoitti:Tai sitten aikaisemmin, riippuen milloin 60tkm huolto on tehty. Tuossahan on kolme vuotta se "aikaraja". Taitaa tulla omalla alfallakin joskus 85tkm tienoilla hihnanvaihto ajankohtaiseksi nimenomaan tuon 3v-säännön takia.KJS kirjoitti:sitten 120 tkm on taas jakopää. .
Muuten ihan sama meininkin, paitsi että, joidenkin lähteiden mukaan selespeedin öljyt pitää vaihtaa sadantonnin välein, Delta-auton mukaan ei tartte vaihtaa ikuna. Toi operaatio maksaa DA:ssa 50 euroo.Capirex kirjoitti:ahaa. hyvä tietää... mahtaakohan selespeedin huollot olla kalliimpia kuin normaalin manuaalin? onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta? taitaa kuitenkin kestöö saman kuin normaali vaihteisto?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eiköhän ne vaihteistoöljyt kannata vaihtaa mihin tahansa vehkeeseen vähintään sadantonnin välein. Huolto-ohjelmassa noita vaihtoja ei nykyään taida juuri olla mutta ne onkin kait laskettu niin, että auto olisi kymmenen vuoden päästä loppu. Suomessahan se ei ole vielä edes keski-iässä...
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
AutoItalia-lehdessä oli juuri 147:n ostajan opas (numero tällä hetkellä lehtipisteissä ainakin Treella ja Hgissä) ja siinä kyllä moitittiin Selespeediä vikaherkäksi. Samaten eräs Deltan myyjä varoitteli kerran isääni, kun hän sellaisen hankintaa suunnitteli. Otti sitten tavallisen 156:n.Capirex kirjoitti: onko tuosta selespeedistä tullut huonoa palautetta?
Toisaalta taas esim. S24-laatufoorumilla kirjoitellut nimimerkki Jönsson on muistaakseni omistanut jo kaksi Seleä ilman isompia hässäköitä. Sieltä armaan löytyy asiaa koskettelevia ketjuja, jos jaksaa kaiva & vielä löytää sieltä paskan keskeltä.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45