Kulutus 17-20L/100km+valkoista pakokaasua ????
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kulutus 17-20L/100km+valkoista pakokaasua ????
Terveppä taas,
Islantilainen Alfa156.netin kaveri (nimim emister) lähestyi privaattikysymyksellä Alfaansa (156 2.0ts -98 ) koskien. Hän kaipaa valistunutta arviota autonsa ongelmiin, joita ovat:
* kulutus luokkaa 17-20 km/100km ja
* pakokaasu on runsaan valkoista.
Aikaisemmin ilmi on ainakin vaihdettu. Muita tietoja auton kunnosta ei ole.
Mitkäs ovat raadin arviot mahdollisista syistä edellämainittuihin ongelmiin ? Voiko pelkästään viallinen lambda aiheuttaa noin suuren kulutuksen ?
Islantilainen Alfa156.netin kaveri (nimim emister) lähestyi privaattikysymyksellä Alfaansa (156 2.0ts -98 ) koskien. Hän kaipaa valistunutta arviota autonsa ongelmiin, joita ovat:
* kulutus luokkaa 17-20 km/100km ja
* pakokaasu on runsaan valkoista.
Aikaisemmin ilmi on ainakin vaihdettu. Muita tietoja auton kunnosta ei ole.
Mitkäs ovat raadin arviot mahdollisista syistä edellämainittuihin ongelmiin ? Voiko pelkästään viallinen lambda aiheuttaa noin suuren kulutuksen ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Hullu arvaus, egr-systeemin "venttiili" jumissa. Elikkäs eikös autossa ole se pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemi...? Ainakin BMW:n kasisylinterinen oireilee perheessä olevan auton kokemuksista johtaen samalla tavoin, runsaan valkoisen savun kera, jos pakokaasusysteemin venttiili jää jumiin ja kiertoon menee liiaksi pakokaasua. Voin olla aivan hakoteillä, anteeksi mahdollinen tietämättömyyteni..
Jos kansi- tai kansipahvivika ja pakokaasu valkoista, niin kyllä jäähdytysnestettäkin pitäisi jonnekin hukkua, siis pakoputkeen. Kyllä viallinen "lambada" voi aiheuttaa huimiakin kulutuslukemia, mutta miten se vaikuttaa savun muodostukseen on ?. Ehkä jos lambda antaa ohjeen tosi rikkaalle, niin katti voi joutua polttamaan raakaa tavaraa ja tulisiko siinä valkoista savua, jääh.neste kyllä palotilassa saa sen aikaan. Jos ottais tulpat ja katsois olisiko jossain sylinterissä huomattavan puhdas tulppa, siellä vois olettaa nestettä palavan seassa.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kiitokset tämän hetken vastauksista ja tsekkausohjeista (mm. tulpat). Laitoin jo aikaisemmin veijarille kyselyä mahdollisista muista oireista, mutta vastausta ei ole vielä tullut. Jatkamme siis harjoituksia ....
T: "rele"
T: "rele"
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Veikkaan kansivikaa.
Kannattaa tarkistaa onko jäädytinnesteessä öljykalvoa, onko kermakahvin väristä möhnää jäähdytinnestesäiliön korkissa tai öljyntäyttökorkissa tai öljyn mittatikussa ja kertyykö jäähdytinnestesäiliöön painetta.
Kuten joku jo totesikin, myös poikkeuksellinen puhtaus jossain sylinterissä tai tulpassa paljastaa, että sylinteriin on päässyt vettä.
Kaikki em. oireet liittyvät kansivikaan tai kansipahvin rikkoontumiseen.
Ainahan voi tietenkin mitata jäähdytinjärjestelmän paineenkeston sekä sylintereiden puristukset.
Kannattaa tarkistaa onko jäädytinnesteessä öljykalvoa, onko kermakahvin väristä möhnää jäähdytinnestesäiliön korkissa tai öljyntäyttökorkissa tai öljyn mittatikussa ja kertyykö jäähdytinnestesäiliöön painetta.
Kuten joku jo totesikin, myös poikkeuksellinen puhtaus jossain sylinterissä tai tulpassa paljastaa, että sylinteriin on päässyt vettä.
Kaikki em. oireet liittyvät kansivikaan tai kansipahvin rikkoontumiseen.
Ainahan voi tietenkin mitata jäähdytinjärjestelmän paineenkeston sekä sylintereiden puristukset.
TPP
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kiitokset arvoisalle raadille. Postitin hänelle näkemyksenne, joita hän kiitteli kovasti. Katsotaan tuleeko sieltä mitään ns. raporttia lopullisesta viasta. Toivottavasti se ei ole niin paha juttu, kuin minkä kuvan tästä hommasta on saanut.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
No nyt sain tietää jotakin. Sälli kirjoittaa näin:
"I think it runs fine I think.. exept sometimes when I give alot fuel in when the car is in none gear, it jumps a few times from 500rpm to 1500rpm before it get's settled at 900 / 1000 rpm (that's ok right?)
.... check my oil level (3000km since I changed the oil november/desember) and it has reached minimal.. soo it must be burning oil or something"
Kertooko tämä jotakin teille asiaan vihkiytyneille ?
"I think it runs fine I think.. exept sometimes when I give alot fuel in when the car is in none gear, it jumps a few times from 500rpm to 1500rpm before it get's settled at 900 / 1000 rpm (that's ok right?)
.... check my oil level (3000km since I changed the oil november/desember) and it has reached minimal.. soo it must be burning oil or something"
Kertooko tämä jotakin teille asiaan vihkiytyneille ?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: