Minulla on mahdollisuus saada alfa romeo 90 2.0i:n pieneksi projektiksi. Ja haluaisinkin udella, että saako kyseiseen malliin enää varaosia mistään järkevään hintaan? Mistä? Ja käykö siihen jotain osia toisista alfoista (esim.75)? Moottori syö paljon öljyä ja vaihteiden vaihto ei onnistu rivakasti (karahtaa pahasti) liekkö synkro mennyt laatikosta? Ruostevauriot ovat vielä hyvin kiinni saatavissa, joten halua on pelastaa tämä harvinainen yksilö, jos se on järkevällä budjetilla vain tehtävissä.
Kaikenlainen tieto mallista kiinnostaa myös.
alfa 90 2.0i varaosat?
Valvoja: Moderators
Re: alfa 90 2.0i varaosat?
Tekniika sama kuin 75:ssa. Peltiosat voi sitten olla tiukassa saada.jyrisi kirjoitti:Minulla on mahdollisuus saada alfa romeo 90 2.0i:n pieneksi projektiksi. Ja haluaisinkin udella, että saako kyseiseen malliin enää varaosia mistään järkevään hintaan? Mistä? Ja käykö siihen jotain osia toisista alfoista (esim.75)? Moottori syö paljon öljyä ja vaihteiden vaihto ei onnistu rivakasti (karahtaa pahasti) liekkö synkro mennyt laatikosta? Ruostevauriot ovat vielä hyvin kiinni saatavissa, joten halua on pelastaa tämä harvinainen yksilö, jos se on järkevällä budjetilla vain tehtävissä.
Kaikenlainen tieto mallista kiinnostaa myös.
Pelasta jos on muuten hyvä yksilö.
Itselläni oli Inizieno ja hieno auto matka-ajossa.
Re: alfa 90 2.0i varaosat?
Itseasiassa tekniikkahan on kotosin Alfetasta. Eli ensimmäinen 116-sarjalainen. Samaa perustekniikkaa käyttää Alfetan lisäksi sama konstruktio on GTV:ssä, Giulietassa, 75:ssa sekä siinä siun 90:ssä.jyrisi kirjoitti:Ja käykö siihen jotain osia toisista alfoista (esim.75)? Moottori syö paljon öljyä ja vaihteiden vaihto ei onnistu rivakasti (karahtaa pahasti) liekkö synkro mennyt laatikosta?
Esimerkiksi alustan osat, jarrut, vaihdelootan osat, ym, ym. On kaikissa täsmälleen samoja. Joitain poikkeuksia toki löytyy, mutta nämä on helppo löytää. 75:ssa erilainen vaihdevivusto. GTV:ssä erilainen akseliväli. V6 konehärveleissä on sitten omia juttuja, jne.
En tarkalleen tiedä millainen tuo 2.0i:n moottori on. Perinteinen 2-litranen TC, mutta onko siihen tuupattu muita herkkuja mukaa. Nähtävästi ruisku?
Koneeseen kyllä pitäs löytyä kaikesta huolimatta kaikki tiivisteet ja muut remppaan tarvittavat kinkulat suhteellisen helposti.
Se lootan karahtelu johtuu nimenomaan synkrojen kulumisesta. Ellei sitten tuurilla ole vain kytkin vika. Eli kytkin ei irrota kunnolla. Mutta mikäli karahtelu on pahinta kakkosella ja jokin toinen vaihde tai vaihteet menevät ongelmitta päälle niin vika on ilmiselvä. Menee siis perän nostoksi ja laatikon irrottamiseksi.
Nimimerkillä. Kytkin levisi ja lootan irrotus edessä synkrojen takia. Autona Giulietta.
- J
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jos koriltaan suht hyvä yksilö niin kannattaa todellakin pelastaa, sillä näitä ei hirveästi ole tarjolla enää edes keskieuroopassa...
autohan on suora Alfetan jatkokehitelmä...joten tekniikan osien kanssa ei ole ongelmaa koska lähes kaikki 116-sarjan osat ovat vaihtokelpoisia keskenään kuten mikkilj mainitsikin...
peltiosat ovat sitten hieman hukassa...mutta esim ovet sopivat alfetasta..
autohan on suora Alfetan jatkokehitelmä...joten tekniikan osien kanssa ei ole ongelmaa koska lähes kaikki 116-sarjan osat ovat vaihtokelpoisia keskenään kuten mikkilj mainitsikin...
peltiosat ovat sitten hieman hukassa...mutta esim ovet sopivat alfetasta..