Kerettiläisen tunnustuksia: Lexus IS 250 koeajo
Valvoja: Moderators
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Kerettiläisen tunnustuksia: Lexus IS 250 koeajo
Tänään olin Kaivokselassa putsaamassa buffet-pöytää ja juomassa mehua. Oli aivan pakko mennä, olivat jo pariin otteeseen lähettäneet kutsun tuon 2.5-litrasen V6 mallin tapaamiseen. Autohan on takaveto ja nykyaikainen suorasuihku V6 paperilla tarjoaa 208 hv/252 Nm, jota pitihän sitä päästä vertaamaan Alfaan.
Autohan ei ole tietyistä kulmista lainkaan hullumman näköinen, japsit selvästi miettineet asiaa ja yrittäneet tehdä siitä mahdollisimman houkuttelevan. Sisustuksesta en sano mitään, jopa luxury-varustelutasolla ratti oli halvannäköistä nahkaa, ehkäpä Japaniassa ei kasva lehmiä tai jotain.
Myyjän kanssa juttelimme mukavia, tiesi, että Alfan koneessa kromatut imuputket, kun kuuli parkaisuni, kun näin muovilla kokonaan peitetyn konetilan.
Koeajosta: Autohan on hiljainen ja mukava, poljintuntuma kuten muistelin Carina II:ssakin aikanaan olleen. Valitettavasti moottori oli pettymys, kone ei tuntunut innostuvan millään kierrosalueella, ennen 5000:ta tuntui joku nykäys, mutta mitään parempaa ei ollut luvassa ja 6-vaihteiselle manuaalilla sai 2-vaihteellakin odotella täyskiihdytyksellä, jaksaisiko kone punarajalle. Ja äänet koneessahan olivat 'eunukkimaiset', ei sitä nyt 4-koneeksi luullut, mutta aivan syvältä. Ehkä liiallinen äänieristyskin teki hallaa. Ja nykytyyliin painoakin lähemmäs 1600 kg.
Kyllä omalla V6:lla oli niin kiva kiihdyttää ohituskaistan kautta jonon ohi 3-tielle poislähtiessä, olin onnellinen.
Onko muuten elämää muutaman vuoden päästä 2.5-litrasen Alfan jälkeen? Vielä koeajamaton 159 neloskoneella olisi kuin paluu Neuvostoliittoon, ja 3.2-litranen V6-kone liian kallis täällä Suomessa, ehkä..
Autohan ei ole tietyistä kulmista lainkaan hullumman näköinen, japsit selvästi miettineet asiaa ja yrittäneet tehdä siitä mahdollisimman houkuttelevan. Sisustuksesta en sano mitään, jopa luxury-varustelutasolla ratti oli halvannäköistä nahkaa, ehkäpä Japaniassa ei kasva lehmiä tai jotain.
Myyjän kanssa juttelimme mukavia, tiesi, että Alfan koneessa kromatut imuputket, kun kuuli parkaisuni, kun näin muovilla kokonaan peitetyn konetilan.
Koeajosta: Autohan on hiljainen ja mukava, poljintuntuma kuten muistelin Carina II:ssakin aikanaan olleen. Valitettavasti moottori oli pettymys, kone ei tuntunut innostuvan millään kierrosalueella, ennen 5000:ta tuntui joku nykäys, mutta mitään parempaa ei ollut luvassa ja 6-vaihteiselle manuaalilla sai 2-vaihteellakin odotella täyskiihdytyksellä, jaksaisiko kone punarajalle. Ja äänet koneessahan olivat 'eunukkimaiset', ei sitä nyt 4-koneeksi luullut, mutta aivan syvältä. Ehkä liiallinen äänieristyskin teki hallaa. Ja nykytyyliin painoakin lähemmäs 1600 kg.
Kyllä omalla V6:lla oli niin kiva kiihdyttää ohituskaistan kautta jonon ohi 3-tielle poislähtiessä, olin onnellinen.
Onko muuten elämää muutaman vuoden päästä 2.5-litrasen Alfan jälkeen? Vielä koeajamaton 159 neloskoneella olisi kuin paluu Neuvostoliittoon, ja 3.2-litranen V6-kone liian kallis täällä Suomessa, ehkä..
Re: Kerettiläisen tunnustuksia: Lexus IS 250 koeajo
Täytyy toivoo että olis joskus varaa hommata 156 GTA kun tuohon alkaa liikaa tottumaanKustaa kirjoitti:Onko muuten elämää muutaman vuoden päästä 2.5-litrasen Alfan jälkeen? Vielä koeajamaton 159 neloskoneella olisi kuin paluu Neuvostoliittoon, ja 3.2-litranen V6-kone liian kallis täällä Suomessa, ehkä..
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Kerettiläisen tunnustuksia: Lexus IS 250 koeajo
Emäntä oli kolme vuotta sitten K-Kaupan bailuissa, jossa laamasen myyjät oli esittelemässä Audeja. Myyjä oli avannut konepellin esitelläkseen moottoritilaa. Emäntä oli sitten todennut, että hyvin näkyy mahtuvan tuo iso matkalaukku tänne audin takakontiin, avaappa seuraavaksi konepelti.Kustaa kirjoitti: Myyjän kanssa juttelimme mukavia, tiesi, että Alfan koneessa kromatut imuputket, kun kuuli parkaisuni, kun näin muovilla kokonaan peitetyn konetilan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Kerettiläisen tunnustuksia: Lexus IS 250 koeajo
Asennekasvatus tuntuu purevan! xDDjknracing kirjoitti:Myyjä oli avannut konepellin esitelläkseen moottoritilaa. Emäntä oli sitten todennut, että hyvin näkyy mahtuvan tuo iso matkalaukku tänne audin takakontiin, avaappa seuraavaksi konepelti.
156 2.0 TS ['98]
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Valitettavasti olet ihan oikeassa. Sain tänään postissa 159:n esitteen ja siinä näkyi yhdessä kuvassa tuo V6. Tavanomaisen näköinen muovimötikkä.Laku kirjoitti:Taitaa vaan loppua tääkin ilo 159 V 6:den kohdalla - eikös se ollut niin, että kromit lähtee uudesta kutoskoneesta.
Olikos kellään kuvaa? Toivottavasti oon väärässä.
---
Tuosta Lexuksesta. Ensimmäinen reaktio kuvien perusteella oli että vau: onpas hieno auto. Mutta kun fotoja näki enemmän ja eri kulmista, niin aika paljon kylmeni. Tojotan pojat ovat hieman sortuneet tuttuun japanialaiseen kikkailuun, jossa auto muotoillaan monien yksityiskohtien ympärille. Kokonaisuuden harmonia - jota 156 nykyautoista puhuttaessa puhtaimmin edustaa - puuttuu.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Itse ymmärsin kysymyksen niin, että valmistetaanko täällä myytävät Lexukset Jenkkilässä... enpäs muuten tiedä, ainakin aiemmin ja kalliimmat ovat tulleet Jaappanista. Enkä ole kuullut huhuja, että Euroopan Toyota-tehtaat duunaisivat Lexuksiakin.Cuore Sportivo kirjoitti:Joo, Toyota Motor Corporationin tuotemerkki. Aika monessa maassa Toyotaa myydään Lexus -nimellä.KauGoH kirjoitti:mutta eikös lexus ole jenkki tojota?
Toyotalla on kuitenkin omat mallistonsa Lexukselle, aika eri tekniikallakin (takavedot ja kaikki) kun taas Nissanin (Infiniti) ja Hondan (Acura) vastaavat pseudoluksusmerkit on vaan tavallisten mallien hieman kalliimmalla Jenkeissä myymistä varten. Esim. Maximaa ja Legendiä myydään USA:ssa noilla "hienoilla" merkeillä.
.sc
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kerran oon istunu Infiniti maasturin kyydissä, enkä kyllä äkkiä keksi että mistä Nissanin vaki mallista se olis tehty. Tilaa oli kuin pienessä laivassa ja tehoakin yli 2 ja puol sataa heppaa... muista malleista en kyllä tiedä mutta se maasturi ainakin vaikutti ihan omalta malliltaan. Acurahan taasen lienee jenkeissä valmistettu paremmin varusteltu tavallinen Honda.senor_cit kirjoitti:kun taas Nissanin (Infiniti) ja Hondan (Acura) vastaavat pseudoluksusmerkit on vaan tavallisten mallien hieman kalliimmalla Jenkeissä myymistä varten. Esim. Maximaa ja Legendiä myydään USA:ssa noilla "hienoilla" merkeillä.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
eltsun kuvailema maasturi saattaisi olla joku Nissan Muranon sisarmalli. Noilla japanialaisillahan on ihan käsittämättömän paljon oman maan markkinoille suunnattuja malleja, mitä ei Eurooppaan tuoda.
Minäkin kävin tänään haistelemassa ruohoa aidan toisella puolella Saab 9-3 Wagonin muodossa. Ihan asiallinen kuvaa kokemusta. Pienessä turbokoneessa oli vääntöä, mutta perstuntumalla oltiin lähempänä 156 Superin, kuin V6:n suorituskykyä. Jarrut olivat kyllä hemmetin hyvät. Kai tuollaisellakin ajelisi. Myyjä - joka oli entisiä Deltan työntekijöitä - ymmärsi kyllä miksi en ollut innokas kuuntelemaan edes tarjousta...
EDIT. Eagon -> Wagon
Minäkin kävin tänään haistelemassa ruohoa aidan toisella puolella Saab 9-3 Wagonin muodossa. Ihan asiallinen kuvaa kokemusta. Pienessä turbokoneessa oli vääntöä, mutta perstuntumalla oltiin lähempänä 156 Superin, kuin V6:n suorituskykyä. Jarrut olivat kyllä hemmetin hyvät. Kai tuollaisellakin ajelisi. Myyjä - joka oli entisiä Deltan työntekijöitä - ymmärsi kyllä miksi en ollut innokas kuuntelemaan edes tarjousta...
EDIT. Eagon -> Wagon
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 03 Helmi 2006, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kävin minäkin tänään ajamassa uutta Lexus IS250:stä. Kollega, jolla on 3v. vanha Lexus IS200 on vaihtamassa sitä joko tuohon uuteen Lexukseen tai Audi A4:seen. Tänään käytiin katsomassa Lexusta Kaivokselassa ja samalla minäkin ajoin sitä.
Aika iso harppaus eteenpäin IS250 on verrattuna vanhaa IS200:aan. Ei tuo hullummalta peliltä tuntunut vaikka ei toki italialaista sielukkuutta autossa olekaan. Hinnan (43 teur) ja ominaisuuksien suhde kuitenkin monelta osin kohdillaan. Vaikka itse en kyseistä peliä ostaisikaan, niin ymmärrän kyllä sen viehätyksenkin.
Palvelu Kaivokselan Lexus-liikkeessä oli sen verran kohdillaan, että ei taida olla ihan turhaa puhetta jutut Lexuksen palvelun tasosta. Kollega soitti päivällä etukäteen liikkeeseen ja varasi koeajon. Kun tulimme paikalle, niin nykyiselle autolle oli laitettu nimikyltillä osoitettu parkkipaikka paalupaikalle liikkeen eteen. Koeajoauto oli valmiiksi lämmitetty ja myyjä oli tehnyt vaihtotarjouksenkin valmiiksi.
IS:n esite sekään ollut ihan tavanomainen - 120-sivuinen kovakantinen ja kiiltäväpaperinen kirja. Tosin tavalliselle rahvaalle oli kyllä normaalia pikkuesitettä jaossa. Palveluprosessi oli hiottu kohdalleen pieniä yksityiskohtia myöten. Taitaa olla unta vaan tuollainen palvelun taso useimmissa muissa liikkeissä.
Aika iso harppaus eteenpäin IS250 on verrattuna vanhaa IS200:aan. Ei tuo hullummalta peliltä tuntunut vaikka ei toki italialaista sielukkuutta autossa olekaan. Hinnan (43 teur) ja ominaisuuksien suhde kuitenkin monelta osin kohdillaan. Vaikka itse en kyseistä peliä ostaisikaan, niin ymmärrän kyllä sen viehätyksenkin.
Palvelu Kaivokselan Lexus-liikkeessä oli sen verran kohdillaan, että ei taida olla ihan turhaa puhetta jutut Lexuksen palvelun tasosta. Kollega soitti päivällä etukäteen liikkeeseen ja varasi koeajon. Kun tulimme paikalle, niin nykyiselle autolle oli laitettu nimikyltillä osoitettu parkkipaikka paalupaikalle liikkeen eteen. Koeajoauto oli valmiiksi lämmitetty ja myyjä oli tehnyt vaihtotarjouksenkin valmiiksi.
IS:n esite sekään ollut ihan tavanomainen - 120-sivuinen kovakantinen ja kiiltäväpaperinen kirja. Tosin tavalliselle rahvaalle oli kyllä normaalia pikkuesitettä jaossa. Palveluprosessi oli hiottu kohdalleen pieniä yksityiskohtia myöten. Taitaa olla unta vaan tuollainen palvelun taso useimmissa muissa liikkeissä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kukas forwardoisi tämän yhteen toiseen autokauppaan?Portti kirjoitti:Palvelu Kaivokselan Lexus-liikkeessä oli sen verran kohdillaan, että ei taida olla ihan turhaa puhetta jutut Lexuksen palvelun tasosta. Kollega soitti päivällä etukäteen liikkeeseen ja varasi koeajon. Kun tulimme paikalle, niin nykyiselle autolle oli laitettu nimikyltillä osoitettu parkkipaikka paalupaikalle liikkeen eteen. Koeajoauto oli valmiiksi lämmitetty ja myyjä oli tehnyt vaihtotarjouksenkin valmiiksi.
IS:n esite sekään ollut ihan tavanomainen - 120-sivuinen kovakantinen ja kiiltäväpaperinen kirja. Tosin tavalliselle rahvaalle oli kyllä normaalia pikkuesitettä jaossa. Palveluprosessi oli hiottu kohdalleen pieniä yksityiskohtia myöten. Taitaa olla unta vaan tuollainen palvelun taso useimmissa muissa liikkeissä.
Juuri noinhan sen pitäisi "meilläkin" toimia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Lainaus toisesta ketjusta:Vittorio Jano kirjoitti:Kukas forwardoisi tämän yhteen toiseen autokauppaan?
Juuri noinhan sen pitäisi "meilläkin" toimia.
No niin, auto on pihassa. Delta-auto sitten sähelsi lahjakkaasti.
Ensinnäkin nastarenkaat olivat muuttuneet kitkoiksi.
Tuulilasiin oli tullut kiveniskemä jonka lupasivat korjata.
Peruutustutkan sensorien piti olla korinväriset, nyt siellä on neljä mustaa nappulaa. Korjataan ensiviikolla.
Todellinen ihmetys on tosin se että molemmissa etuvalojen umpioissa on reilusti kosteutta. Ja myös toinen takavalo on huurteessa.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
HAH! Ai tota käytetään jo referensinä? Sain muuten sen rekisteriotteen viime viikolla, ei mennyt kuin 1,5kk aikaa. Kesärenkaista ei tietoa, (en tosin kaipaakkaan) mutta en usko että saan ilman soittokierrosta niitä ajoissa.
Olenkin odotellut kovasti milloin aftersale henkilöt soittelevat...
Kaikki taas hyvin (paitsi lamppujen pesimet mutta niitä ei lasketa).
Olenkin odotellut kovasti milloin aftersale henkilöt soittelevat...
Kaikki taas hyvin (paitsi lamppujen pesimet mutta niitä ei lasketa).
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jatketaan vaikka tähän, kun ei joka koeajosta kannata omaa ketjua avata. Oli vklpuna hiihtokeskuksessa tilaisuus koeajoon Subarulla. Impeza oli ajossa, joten nappasin rivistä Foresterin 2.5-litran turbopadalla. Ja oli muuten hulppea peli - ihan tajuton kiihtyvyys jäiselläkin pinnalla. Kyllä kääntyivät suupielet ylöspäin! Onhan se ruma päältä ja muovinen sisältä, mutta mainio ajettava ja hintaa "vain" reilut neljä kymppiä. Bang for the buck todellakin kohdallaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se MPS on minusta tehoisekseen ja hintaisekseen jotenkin harvinaisen tympeän näköinen laite. Lähtee tarpeeksi ja varmaan kiva ajaakin, mutta jostain syystä ei herätä mitään omistamisen halua. Onneksi näin, ei tarvitse lääkitä kuumetta sivelemällä otsalohkoa tyhjällä lompakolla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Onkos kukaan käynyt kengittämässä esim. Renault Megane 2,0T 16V tai muita vastaavia sportteja? Jotenkin Rellun peli olisi aika maukkaan oloinen! Tehoja turbon säestämänä ilmoitettu 225hv/300nm 0-100km/h 6,5s. Mutta miten perstuntamalta, jos joku on kokeillut ja jos, niin oliko fiilikset kohillaan?
Itsellä on jäänyt vähille koeajot ja lisäksi, kun täällä itärajan tuntumassa ei näitä herkullisempia malleja ole koeajettavaksi.
Itsellä on jäänyt vähille koeajot ja lisäksi, kun täällä itärajan tuntumassa ei näitä herkullisempia malleja ole koeajettavaksi.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"