155 öljynlauhduttimen letkut
Valvoja: Moderators
155 öljynlauhduttimen letkut
Tervehdys
Meni sitten sellaiset rikki. Kyselin Teltasta, hinta 200e kpl. Sattuneesta syystä en ostanut kun ovatten vielä niin huonojakin että 10 vuodessa hajoavat. Suoritin tiedusteluja, sain Nurtsista mallitkin sopivasti ja löysin paikan mistä letkuja saa. Riihimäen Teho-Diesel vääntää moiset letkut odottaessa, letkun kesto 160bar eikä kuulemma mene enää rikki. Lisäksi hinta oli 48e/ pari. Kaikki päät ym. suoraan hyllyssä..
Vinkiksi jos joku tarvitsee..
TimoJ
My 2c
Meni sitten sellaiset rikki. Kyselin Teltasta, hinta 200e kpl. Sattuneesta syystä en ostanut kun ovatten vielä niin huonojakin että 10 vuodessa hajoavat. Suoritin tiedusteluja, sain Nurtsista mallitkin sopivasti ja löysin paikan mistä letkuja saa. Riihimäen Teho-Diesel vääntää moiset letkut odottaessa, letkun kesto 160bar eikä kuulemma mene enää rikki. Lisäksi hinta oli 48e/ pari. Kaikki päät ym. suoraan hyllyssä..
Vinkiksi jos joku tarvitsee..
TimoJ
My 2c
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ois kyllä kiva tietää paljonko tehdas maksaa alihankkialle niistä letkuista.
Tuntuu että tietyissö varaosissa on järjettömät katteet. Rokottavat tietty sitä kun suomeen myydään halvimmat verottomat autot, keräävät sitten varaosilla vahinkoa takaisin.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Letkut 155
Moikka
Kysyin sitten Azzurrostakin niitä letkuja: Lupasi hommata noin 100e kappale suoraan Italiasta. Kallista on silti... Kannattaisikohan myydä Italiaan kunnollisia letkuja halvalla??
TimoJ
Kysyin sitten Azzurrostakin niitä letkuja: Lupasi hommata noin 100e kappale suoraan Italiasta. Kallista on silti... Kannattaisikohan myydä Italiaan kunnollisia letkuja halvalla??

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Itse tein kyseiset letkut itse. Maksoi vain vaivan. Mutta suolanen on hinta! Kun nämä hydrauliikka hommat kuuluu työn kuvaan. Mutta tarvikkeet ei niin hirveitä maksa. Riippuen letkun valmistajasta hinta noin 20eur metri+ liittimet. Ja olikohan jotain 35cm pitkiä ne letkut. Ja paikallisista hydrauliikka liikkeistä nämä saa kaikkein edullisimmin, kun ottaa vielä malliksi vanhan mukaan. Sattuu liittimet ja kierrä kohdalleen.
Letkut
Moikka
Hommassahan kävi sitten niin että molemmista omistamistani lauhduttimista lähti kierteet avatessa. Sahasin halki liittimet, lämmitin 600c jne, ei auttanut. Uusi lauhdutin 155/ Tempra n. 300e. Joudun ilmeisesti ensi kesäksi hommaamaan tarvikelauhduttimen 90e ja teettämään uudet letkut. Tarvikkeessa kun on tuumaiset liittimet..
Öljyn lämmöt 110c moottoritienopeuksissa ilman lauhdutinta.
TimoJ
Hommassahan kävi sitten niin että molemmista omistamistani lauhduttimista lähti kierteet avatessa. Sahasin halki liittimet, lämmitin 600c jne, ei auttanut. Uusi lauhdutin 155/ Tempra n. 300e. Joudun ilmeisesti ensi kesäksi hommaamaan tarvikelauhduttimen 90e ja teettämään uudet letkut. Tarvikkeessa kun on tuumaiset liittimet..
Öljyn lämmöt 110c moottoritienopeuksissa ilman lauhdutinta.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Letkut
Itselläni kävi muutama vuosi sitten täsmälleen samalla tavalla, kun avasin letkuliittimet öljynjäähdytinkennosta sekä ajoautosta että varaosa-autosta: 1 neljästä jäi kierteeltään ehjäksi. Kennot sai kuitenkin kohtuuhinnalla ehjättyä seuraavasti: mallin kanssa (sen ehjäkierteisen) teettämään autoalan sorvaamoon sopivat korjauspalat, jonka jälkeen erikoishitsarinpuheille hitsauttamaan korjauspalat kennoon kiinni. Tuli melkoisesti halvemmaksi kuin mainitsemasi uuden kennon hinta. Tarkkaa hintaa en enää edes muista, mutta muutamissa eurokympeissä se kaiken kaikkiaan oli kahdelle kennolle (eli neljä korjauspalaa + hitsaukset). Paikalleenasennuksessa en muuten alumiinitahnaa kierteissä säästellyt...TimoJ kirjoitti:Hommassahan kävi sitten niin että molemmista omistamistani lauhduttimista lähti kierteet avatessa. Sahasin halki liittimet, lämmitin 600c jne, ei auttanut. Uusi lauhdutin 155/ Tempra n. 300e. Joudun ilmeisesti ensi kesäksi hommaamaan tarvikelauhduttimen 90e ja teettämään uudet letkut. Tarvikkeessa kun on tuumaiset liittimet..

Kyllä 155 tuon verran lämpöä hyvin sietää, pari vuotta taisi mennä ilman öljynjäähdytintä eikä lämpömittari ollut koskaan lähelläkään kivuta punaiselle alueelle. Taitaa olla normaaliajossa vähän turha varuste Suomen ilmastossa, mutta radalla saattaisi sille ollakin todellista tarvetta.TimoJ kirjoitti:Öljyn lämmöt 110c moottoritienopeuksissa ilman lauhdutinta.
Minä taas en suosittele tuota lämmitys tekniikkaa kenellekkään, KUN kyseessä on alumiini. Alumiini on metalli joka johtaa lämpöä äärimmäisen hyvin ja kun se lämpenee tapahtuu tietenkin laajentuminen ja varmaa on että kierteet se vie mennessään. Ja vielä kun on kyseessä kaksi eri metallia niin, tässä tapauksessa se alumiini tuppaa hapettua. Kiitos tiesuolan yms... Itse käytin ainoastaan crc:tä ja löpöä joka on semmoinen aine että imeytyy paikkaan kun paikkaankin.... Mutta tämä on sitten vain minun mielipide asiaan.. 
