Aij, en jaksanu lukea läpi kun oli täälläkin ollut niin pitkään, mutta kiitos korjataan.
Eiköhän se ole vain hyvä että mahdolliset vikakohteet on listattuna, jos sitten haluaa luulla että kaikissa on nuo samat viat niin ihan vapaasti
EDIT: No ei siellä hirveästi ollut, ja joku vesipumppu tai etupyöränlaakerit 100tkm välein, taitaa olla ihan normaalia? Mutta ei ole kokemusta 156:sta joten huutakaa jos ei miellytä.
Viimeksi muokannut Rolle, 17 Tammi 2006, 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä, olen samaa mieltä että yksi selkeä lista on parempi kuin sata irrallista viestiä jossa osa on samoja + ei välttämättä täyty tyyppivian merkkejä.
Rolle kirjoitti:No ei siellä hirveästi ollut, ja joku vesipumppu tai etupyöränlaakerit 100tkm välein, taitaa olla ihan normaalia? Mutta ei ole kokemusta 156:sta joten huutakaa jos ei miellytä.
Kyllähän tuo (valitettavan) todellinen lista on. Ison osan noistakin voin heti rastittaa oman 156:n kohdalla ja näin lienee monella muullakin.
Kaikki eivät tietenkään tapahdu kaikille autoille, mutta ovat 156:lle tyypillisiä "ongelmia". Lienee ihan ok kutsua niitä siis tyyppivioiksi .
tmv kirjoitti:Kaikki eivät tietenkään tapahdu kaikille autoille, mutta ovat 156:lle tyypillisiä "ongelmia". Lienee ihan ok kutsua niitä siis tyyppivioiksi .
Tärkeintähän on, että suurin osa näistä tyypillisistä ongelmista on tiedossa, helpottaa Alfan kanssa elämistä (ja sellaisen ostamista) huomattavasti. Minä en muutenkaan vertaile autoja tyyppivikalistan pituuden perusteella (niin jokaisessahan sellainen joka tapauksessa on). Eräät muut seikat vaikuttavat valintoihini huomattavasti enemmän.
Joo ihan asialliselta tuo lista tuolla FAQ osiossa näyttää. Takaovenkahvat kuulostaa aina pakkasella siltä että ne jää käteen.
Tässä ohjeet miten huoltoasemalla toimitaan (tainnut ollakin täällä jossain joskus). Ongelmahan tulee siitä, että kannen auki ponnauttava "tappi" jäätyy. Laitetaan CD-levykotelo avauskahvan väliin ja avataan läppä käsin. Sitten tankataan auto. Mennään autoon ja siirretään se pois mittarilta ja samalla otetaan se CD kotelo pois. Sitten käydään maksamassa bensa ja maksamasta tullessa laitetaan huolettomasti ohi mennen läppä kiinni. Tyyli ennen kaikkea
KJS kirjoitti:Laitetaan CD-levykotelo avauskahvan väliin ja avataan läppä käsin.
Tuota CD-levykoteloakaan ei tarvi nimittäin takakontissa on sellainen naru jota vetämällä luukku aukeaa. Sitä kun vetää ja toisella kädellä avaa samanaikaisesti bensatankin luukkun niin homma onnistuu. Saa sitten tyylikkäästi sen luukun takaisin kiinni saman tien kun on bensat sisällä
edit: okei, se narun vetäminen ja toisella kädellä tankin luukun aukaiseminen ei välttämättä ole hirmu tyylikästä kaikkien silmissä
Viimeksi muokannut Laba, 17 Tammi 2006, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laba kirjoitti:Tuota CD-levykoteloakaan ei tarvi nimittäin takakontissa on sellainen naru jota vetämällä luukku aukeaa. Sitä kun vetää ja toisella kädellä avaa samanaikaisesti bensatankin luukkun niin homma onnistuu. Saa sitten tyylikkäästi sen luukun takaisin kiinni saman tien kun on bensat sisällä
Jeps. Tällä konstilla allekirjoittanutkin homman hoitaa .
Mulla ainakin "jämähti" koko vaijeri eikä pelkkä luukun mekanismin öljyäminen auttanut. Eikä edes sen narun nykiminen! Kontin verhoilu oikeasta reunasta pois ja teflonöljyä vaijerin kuoren sisään mekanismia samalla liikutellen. Ei ole sen jälkeen oikutellut. Kop,kop
Wile E. Coyote kirjoitti:Mulla ainakin "jämähti" koko vaijeri eikä pelkkä luukun mekanismin öljyäminen auttanut. Eikä edes sen narun nykiminen! Kontin verhoilu oikeasta reunasta pois ja teflonöljyä vaijerin kuoren sisään mekanismia samalla liikutellen. Ei ole sen jälkeen oikutellut. Kop,kop
Joo, pelkän narun nykiminen ei auta myöskään silloin, jos se "aukityöntäjänuppi" on jäässä. Silloin luukku on avattava vetämällä narusta ja samalla kampeamalla luukku auki sopivalla apuvälineellä (jos/kun sormet on liian paksut).