156:sen tyyppiviat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Esko kirjoitti:Yli 7 vuotta on tullut 156:illa ajettua eikä ole ollut ensimmäistäkään listalla olevaa vikaa (kop, kop, kop).
Olet kuitenkin vaihtanut niin tiheään uudempaan, että viat ovat "periytyneet" eteenpäin...

Ei edes sivupeilien varsien hapettumista?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Oiskohan tämä aika siirtää takaisin oikealle paikalleen. Meinaan että etsivät löytävät?

:P
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiitos, tein sinne uuden viestin niin on helppolukuisempi.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Osa vioista tuolla tyypiviat palstalla tuplana tuulilasin ja katonvälinen ruoste ja tankin läpän jäätyminen. (Lista on muutenkin pelottavan pitkä....)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aij, en jaksanu lukea läpi kun oli täälläkin ollut niin pitkään, mutta kiitos korjataan.

Eiköhän se ole vain hyvä että mahdolliset vikakohteet on listattuna, jos sitten haluaa luulla että kaikissa on nuo samat viat niin ihan vapaasti 8)

EDIT: No ei siellä hirveästi ollut, ja joku vesipumppu tai etupyöränlaakerit 100tkm välein, taitaa olla ihan normaalia? Mutta ei ole kokemusta 156:sta joten huutakaa jos ei miellytä.
Viimeksi muokannut Rolle, 17 Tammi 2006, 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kyllä, olen samaa mieltä että yksi selkeä lista on parempi kuin sata irrallista viestiä jossa osa on samoja + ei välttämättä täyty tyyppivian merkkejä.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Rolle kirjoitti:No ei siellä hirveästi ollut, ja joku vesipumppu tai etupyöränlaakerit 100tkm välein, taitaa olla ihan normaalia? Mutta ei ole kokemusta 156:sta joten huutakaa jos ei miellytä.
Kyllähän tuo (valitettavan) todellinen lista on. Ison osan noistakin voin heti rastittaa oman 156:n kohdalla ja näin lienee monella muullakin.

Kaikki eivät tietenkään tapahdu kaikille autoille, mutta ovat 156:lle tyypillisiä "ongelmia". Lienee ihan ok kutsua niitä siis tyyppivioiksi :twisted:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

tmv kirjoitti:Kaikki eivät tietenkään tapahdu kaikille autoille, mutta ovat 156:lle tyypillisiä "ongelmia". Lienee ihan ok kutsua niitä siis tyyppivioiksi :twisted:.
Tärkeintähän on, että suurin osa näistä tyypillisistä ongelmista on tiedossa, helpottaa Alfan kanssa elämistä (ja sellaisen ostamista) huomattavasti. Minä en muutenkaan vertaile autoja tyyppivikalistan pituuden perusteella (niin jokaisessahan sellainen joka tapauksessa on). Eräät muut seikat vaikuttavat valintoihini huomattavasti enemmän. :twisted:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo ihan asialliselta tuo lista tuolla FAQ osiossa näyttää. Takaovenkahvat kuulostaa aina pakkasella siltä että ne jää käteen.

Tässä ohjeet miten huoltoasemalla toimitaan (tainnut ollakin täällä jossain joskus). Ongelmahan tulee siitä, että kannen auki ponnauttava "tappi" jäätyy. Laitetaan CD-levykotelo avauskahvan väliin ja avataan läppä käsin. Sitten tankataan auto. Mennään autoon ja siirretään se pois mittarilta ja samalla otetaan se CD kotelo pois. Sitten käydään maksamassa bensa ja maksamasta tullessa laitetaan huolettomasti ohi mennen läppä kiinni. Tyyli ennen kaikkea :lol:

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

KJS kirjoitti:Laitetaan CD-levykotelo avauskahvan väliin ja avataan läppä käsin.
Tuota CD-levykoteloakaan ei tarvi nimittäin takakontissa on sellainen naru jota vetämällä luukku aukeaa. Sitä kun vetää ja toisella kädellä avaa samanaikaisesti bensatankin luukkun niin homma onnistuu. Saa sitten tyylikkäästi sen luukun takaisin kiinni saman tien kun on bensat sisällä :wink:

edit: okei, se narun vetäminen ja toisella kädellä tankin luukun aukaiseminen ei välttämättä ole hirmu tyylikästä kaikkien silmissä :)
Viimeksi muokannut Laba, 17 Tammi 2006, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Laba kirjoitti:Tuota CD-levykoteloakaan ei tarvi nimittäin takakontissa on sellainen naru jota vetämällä luukku aukeaa. Sitä kun vetää ja toisella kädellä avaa samanaikaisesti bensatankin luukkun niin homma onnistuu. Saa sitten tyylikkäästi sen luukun takaisin kiinni saman tien kun on bensat sisällä :wink:
Jeps. Tällä konstilla allekirjoittanutkin homman hoitaa :mrgreen:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

tmv kirjoitti:Jeps. Tällä konstilla allekirjoittanutkin homman hoitaa :mrgreen:.
Ja kun pitää paikat hyvässä öljyssä niin ei tarvitse edes kikkailla. Vähän aseöljyä niihin kahteen liikkuvaan osaan siellä luukussa. :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla ainakin "jämähti" koko vaijeri eikä pelkkä luukun mekanismin öljyäminen auttanut. Eikä edes sen narun nykiminen! Kontin verhoilu oikeasta reunasta pois ja teflonöljyä vaijerin kuoren sisään mekanismia samalla liikutellen. Ei ole sen jälkeen oikutellut. Kop,kop :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mulla ainakin "jämähti" koko vaijeri eikä pelkkä luukun mekanismin öljyäminen auttanut. Eikä edes sen narun nykiminen! Kontin verhoilu oikeasta reunasta pois ja teflonöljyä vaijerin kuoren sisään mekanismia samalla liikutellen. Ei ole sen jälkeen oikutellut. Kop,kop :wink:
Joo, pelkän narun nykiminen ei auta myöskään silloin, jos se "aukityöntäjänuppi" on jäässä. Silloin luukku on avattava vetämällä narusta ja samalla kampeamalla luukku auki sopivalla apuvälineellä (jos/kun sormet on liian paksut).

Vastaa Viestiin