156 kumma vika
Valvoja: Moderators
156 kumma vika
viikko sitten maanantaina sain omani hinaukseen. syynä mielestäni erikoinen vika, eli tulppa, paikallista korjaajaa lainatakseni, "korkkasi" eli lähti jotenkin kummasti irti. Moottori kuullosti traktorilta.
Onko kellekään sattunut moista? korjaaja väitti vian johtuneen mahdollisesti viallisesta tulpasta..
Yllätyksenä muuten tuli tuosta viasta aiheutunut tieto siitä, että venttiilikoppa on muovia!? tämä paikattiin korjaamolla koska oli osittain sulanut. lisäksi uusittiin johtosarja... mutta siis muovia. huomenna avaan ja tutkin tarkemmin mitä tarkoitti "paikattiin se sun venttiilikopan kansi silikonilla" !!
Onko kellekään sattunut moista? korjaaja väitti vian johtuneen mahdollisesti viallisesta tulpasta..
Yllätyksenä muuten tuli tuosta viasta aiheutunut tieto siitä, että venttiilikoppa on muovia!? tämä paikattiin korjaamolla koska oli osittain sulanut. lisäksi uusittiin johtosarja... mutta siis muovia. huomenna avaan ja tutkin tarkemmin mitä tarkoitti "paikattiin se sun venttiilikopan kansi silikonilla" !!
Venttiilikopat, imusarjat ja monet muutkin osat alkavat yhä useammin olemaan muovia monissa autoissa.
Materiaalina muovi on halpaa, mutta se on usein myös kevyempää, joustavampaa ja kestävämpää kuin monet metallit. Muovi on myös helposti työstettävää ja sillä voidaan toteuttaa monia muotoja paremmin kuin metalleilla. Esim. imusarjoissa muovin etuna on, että pinnoista saadaan helposti tasaisia ja muovi ei johda lämpöä. Venttiilikopassa muovin etuna on metallia parempi äänenvaimentavuus.
Kuluttajan kannalta tietenkin tärkeää on, että muovilaaduksi on valittu käyttökohteeseen sopivin, ei halvin, kuten Fiat konsernissa usein on tapana.
Materiaalina muovi on halpaa, mutta se on usein myös kevyempää, joustavampaa ja kestävämpää kuin monet metallit. Muovi on myös helposti työstettävää ja sillä voidaan toteuttaa monia muotoja paremmin kuin metalleilla. Esim. imusarjoissa muovin etuna on, että pinnoista saadaan helposti tasaisia ja muovi ei johda lämpöä. Venttiilikopassa muovin etuna on metallia parempi äänenvaimentavuus.
Kuluttajan kannalta tietenkin tärkeää on, että muovilaaduksi on valittu käyttökohteeseen sopivin, ei halvin, kuten Fiat konsernissa usein on tapana.
TPP
-30'C, aiheuttaako ongelmia?
Ostin tuossa viime viikolla 156 V6 -99:n (aj 104 tkm) ja ajattelin uutena omistajan kysellä viisaita. Onko nuo ohjaustehostimen öljyt (jotka ovat kai olleet herkät pakkaselle) vaihdettu takuuna toisenlaisiin? Onko huohottimen jäätyminen odotettavissa? Tarvitseeko jäähdyttimen eteen suojaa?
Jep, nimimerkki on vielä exästä peräisin... Erinomainen käyttöauto tuo oli ja erittäin hyvännäköinen (3d grigio steel helmäis+17" vanteet). Alfa on kai sitten jotain muuta ja pitäisi laittaa ainakin ensi talveksi seisontaan, jottei suola tuhoa paikkoja. Mutta nyt ajetaan, kun on vaihtoautotakuu vielä voimassa 6kk.
Jep, nimimerkki on vielä exästä peräisin... Erinomainen käyttöauto tuo oli ja erittäin hyvännäköinen (3d grigio steel helmäis+17" vanteet). Alfa on kai sitten jotain muuta ja pitäisi laittaa ainakin ensi talveksi seisontaan, jottei suola tuhoa paikkoja. Mutta nyt ajetaan, kun on vaihtoautotakuu vielä voimassa 6kk.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: -30'C, aiheuttaako ongelmia?
Onnittelut hienosta valinnasta!stilo100 kirjoitti:Ostin tuossa viime viikolla 156 V6 -99:n (aj 104 tkm) ja ajattelin uutena omistajan kysellä viisaita. Onko nuo ohjaustehostimen öljyt (jotka ovat kai olleet herkät pakkaselle) vaihdettu takuuna toisenlaisiin? Onko huohottimen jäätyminen odotettavissa? Tarvitseeko jäähdyttimen eteen suojaa?
Mitään em. ongelmia ei ole ainakaan minulla ollut. Tosin en tiedä onko öljyjä vaihdettu "takuuna" toisenlaisiin. 156:n bensakoneet tarvitse suojaa syylärin eteen. (Juuri äsken ajoin 300 km 15-20 asteen pakkasessa ja lämmöt riittivät mainiosti).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
mulla varmaankin termostaatti paskana kun ei meinaa lämmetä kun parin viisarin verran yli 50 asteen... ei oo kiva ajella kun ei tule lämmintä ilmaa kunnolla... ja sitten kysymys, onko millaienn vaihtaa tuo termostaatti itse ja missä se sijaitsee??? ja jos jollakin tietoa hinnoista niin saa kertoa??? vm-88 nissaniin oli helppo vaihtaa itse termari mutta en ole alfassa edes pystynyt paikallistamaan koko termaria
Life is too short to drive boring cars.
2.0 TS, Imuputki + Ilmi irti, sitten pääsee käsiksi.KauGoH kirjoitti:mulla varmaankin termostaatti paskana kun ei meinaa lämmetä kun parin viisarin verran yli 50 asteen... ei oo kiva ajella kun ei tule lämmintä ilmaa kunnolla... ja sitten kysymys, onko millaienn vaihtaa tuo termostaatti itse ja missä se sijaitsee??? ja jos jollakin tietoa hinnoista niin saa kertoa??? vm-88 nissaniin oli helppo vaihtaa itse termari mutta en ole alfassa edes pystynyt paikallistamaan koko termaria
Aikaa menee alle 2h ja jäähdytysnestettä syytä varata pari litraa.
VMP
Re: -30'C, aiheuttaako ongelmia?
ei 156sissa huohottimet tietääkseni jäädy joku yksittäistapaus voi olla? syylärin eteen ei tarvitse mitään suojiastilo100 kirjoitti:Onko huohottimen jäätyminen odotettavissa? Tarvitseeko jäähdyttimen eteen suojaa?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Enpä usko, että "takuuna" olisi ohjaustehostimen öljyjä vaihdettu. Tehostimen öljyt kannattaa tietenkin vaihtaa mahdollisimman laadukkaisiin, ja näillä keleillä ASAP. Itse en ole Alfoissa käyttänyt syylärin edessä pahvia. Ritmossa ja Tipossa sellainen oli tarpeen, mutta niissä olikin selkeästi heikompi lämmitys.
Talviautona ja autona 156 V6 ollut ongelmaton. V6-moottorista on lastentaudit karsittu.
Talviautona ja autona 156 V6 ollut ongelmaton. V6-moottorista on lastentaudit karsittu.
Moottorin lämmitin kys.
Tuossa V6:ssa on näemmä vesiletkun yhteydessä lämmitinvastus. Koska vesitila on 9.2l pitääkö lämmitintä pitää kauemmin päällä, vai onko vaarana vastuksen kärähtäminen (kuten ystävälläni oli käynyt AX:ssä)?
Onko haittaa, jos öljyä on reilusti yli max merkin?
Onko haittaa, jos öljyä on reilusti yli max merkin?
Viimeksi muokannut stilo100, 19 Tammi 2006, 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Moottorin lämmitin kys.
Jos on "vähän" yli niin ei haittaa, suuremmat ylitykset pahasta. AutoMilanon jäljiltä joka kerta laitettu yli max merkin Kait ne olettaa kaikkien Alfojen juovan. Mulla oli nyt viimeksi vaihtoon mennessä vieläkin maksimissa 10tkm jälkeenstilo100 kirjoitti:Onko haittaa, jos öljyä on reilusti yli max merkin?
Ayrton Senna da Silva forever