Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
-20°C:sta pakkasta tänä aamuna ja keskuslukko halusi temppuilla. Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi. Pari kertaa toistin tämän ja sitten jäi ovet auki. Ei vissiin olisi Romeo halunnut ajellulle näillä pakkasilla
Ei ollut myöskään piuhassa kiinni, joten aika nahkeasti käynnistyi, vaikka uusi akku pellin alla. Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
Ei ollut myöskään piuhassa kiinni, joten aika nahkeasti käynnistyi, vaikka uusi akku pellin alla. Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 19 Tammi 2006, 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 147:n keskuslukitus
OT: Itsellä samaa hommaa. Akku on aivan uusi, mutta kireämmillä pakkasilla pyörittää melko "rauhallisesti".Kirkinen kirjoitti:...Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
Re: 147:n keskuslukitus
Omassa 147 jäi kaikki valot palamaan vaikka olin koneen sammuttanut ja ovet lukinnut.Kirkinen kirjoitti: Ei vissiin olisi Romeo halunnut ajellulle näillä pakkasilla
Pienen räpsyttylyn ja uudelleen starttauksen jälkeen valot tokeni.
Pakkasta -22c
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 147:n keskuslukitus
Kylmässä sähkö kulkee paremmin. Sinun autossa näemmä liiankin hyvin .puuha kirjoitti:Omassa 147 jäi kaikki valot palamaan vaikka olin koneen sammuttanut ja ovet lukinnut.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Oma rääkäisi aika pahasti aamulla mutta lähti kevyesti käyntiin -22C... ilmeisesti tuulettimen hihna (toivottavasti ei jakopään) piti hetken aikaa aika epämiellyttävää ujellusta mutta parin minuutin päästä oli ihan normaali... ainoa muu ongelman poikanen oli että käsijarru ei toimi ollenkaan näissä lukemissa...
Jaa tehostinko se uliseekin? Olen kokoajan olettanut, että joku hihna siellä vinkuu aamuisin käynnistyksen yhteydessä. Ihan inhottaa käynnistellä ja ajella näin kylmässä (-29 tänään), vaihteistokin on uskomattoman tahmea alussa ja sitä joutuu käyttämään todella helläkätisesti. Jopa vilkkuviikset liikkuivat kuin hidastetussa filmissä
Millaisistahan summista tehostimen öljynvaihdossa on kyse?
Millaisistahan summista tehostimen öljynvaihdossa on kyse?
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Jep, itellä on kanssa ollu tota. Oven saa kyllä hetikin auki jos jaksaa vääntää avaimella Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.Kirkinen kirjoitti:Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi.
Hauska homma on myös kun on vihdoin saanut ovet auki ja ajaa töihin ja sama toistuu mutta vaan lukittaessa ovia. Eli ovet lukkoon *naps* saman tien itsekseen ovet takaisin auki *naps*
Noh, onneksi avaimella vääntämällä saa ovet myös lukkoon
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Nopea tuossa tosiaan saa olla. Eilen tosin tuota ei tehnyt kuin vänkärin puoleinen takaovi - muut ovet eivät sanoneetkaan mitään! Hyvin sitä tuolta takapenkiltäkin pääsi hakemaan roikan ja muuta tarpeellista, että saa sulatettua viikon jäässä olleen auton.Mergy kirjoitti:Jep, itellä on kanssa ollu tota. Oven saa kyllä hetikin auki jos jaksaa vääntää avaimella Wink Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.
Tuo on kyllä kanssa vähän pirullinen ominaisuus esim. marketin pihassa. Onneksi tosiaan tuo avain toimii perinteisesti ihan kivuttomasti.Mergy kirjoitti:Hauska homma on myös kun on vihdoin saanut ovet auki ja ajaa töihin ja sama toistuu mutta vaan lukittaessa ovia. Eli ovet lukkoon *naps* saman tien itsekseen ovet takaisin auki *naps* Mad
Öljyäminen varmaan noihinkin ongelmiin voisi auttaa. Silikoonispray-käsittely oven tiivisteissä on kyllä osoittautunut tänä talvena erittäin järkeväksi toimeksi.
- Chievo
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
- Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander
EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW - Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Aivan sama juttu täälläkin.Kirkinen kirjoitti:Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi.
Mikä on riittävä koko autotallille?
Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Eikös Volvossa saanut jotenkin tuolla tavalla lukosta kalliin muoviosan rikki. Muistaakseni se meni kun kahvaa avasi ja samalla keskuslukitus toimi. Toivottavasti Alfassa on fiksumpi systeemi.Mergy kirjoitti: Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.
Enpäs muista tai en ole edes kuullut, mites silloin kävi? Kiinnostaa kun töistä lähtiessä täytyy käyttää kulkukorttia portin aukaisemiseen. Aika nahkeasti tänäänkin aukesi ja sulkeutui.Wile E. Coyote kirjoitti:Noinhan se tekee jos yksikin ovi jumittaa. Tuttua vanhasta pösöstä. Ei muuten kannata sähkölaseja turhaa aukoa näillä pakkasilla ettei käy kuten TM:ssä aikoinaan, jos joku muistaa
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Juup... 2kk vanha akku ja silti eilen 156 kone pisti vastaan käynnistykselle... ja keskuslukitus tempuilee mullakin... tosin niin että ei toimi ollenkaan ... onneksi tämä tapahtuu vain harvoinKirkinen kirjoitti: Ei ollut myöskään piuhassa kiinni, joten aika nahkeasti käynnistyi, vaikka uusi akku pellin alla. Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Minulla kerran tuiskukelillä pääsi vissiin lunta apulaitehihnalle ja kylläpä hihna vinkui kuin sika. Tosin tätä ei kestänyt kovin kauan.Twin Spark kirjoitti:Oma rääkäisi aika pahasti aamulla mutta lähti kevyesti käyntiin -22C... ilmeisesti tuulettimen hihna (toivottavasti ei jakopään) piti hetken aikaa aika epämiellyttävää ujellusta mutta parin minuutin päästä oli ihan normaali... ainoa muu ongelman poikanen oli että käsijarru ei toimi ollenkaan näissä lukemissa...
Tehostajan kanssa ei vielä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, vaikka pakkasta on ollutkin välillä -32°C. Ohjaus on ollut hiukka tahmea ensi metreillä, mutta sen jälkeen se on herkistynyt normaaliksi. Jotain punaista öljyä siellä näyttääpi olevan ja määrää olen vain tarkkaillut. Pitäisi varmaan kohta vaihtaa, kun ovat jo kohta 5 vuotta vanhat. Pitäisi vain keksiä, mitä litkua sinne on laitettu, kun noin hyvin toimii.
Käsijarrun vaijerit uusin viime keväänä ja tänä talvena sekin on pelannut moitteetta.
Voin vaan tuumata taas, että loistava talviauto. Töissä pojat aina vinoilee,että "pääsitkö vielä Romeolla töihin ja kylmikö?". Tähän on helppo vastata, "että kertaakaan en ole vielä kävellyt ja aina olen perille päässyt. Näin talvisin lämmöt ovat jo 90°C 5 km ajon jälkeen ja lämminta riittää." Muuta ei tarvitse sanoa ja tähän loppuu välittömästi Bemari- ja Audi-miesten kuittailu.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Uusi alfisti tässä, terve kaikille!
Tämä nyt ei liity keskuslukitukseen milläänlailla, mutta pakkaseen kylläkin. Onko kovin normaalia että pakkasella (-20 astetta) 147:n pitkätvalot tulevat jopa 5 sekunnin viiveellä? Homman tekee mielenkiintoiseksi se että lyhyet pomppaavat myös pois päältä ja siinä sitten körötellään kuunvalon ja hangenhohdon turvin. Sama myös toisinpäin. (Juu tiedän että sähkö liikkuu verkkaamin pakkasella, mutta näinkin paljon?)
Tämä nyt ei liity keskuslukitukseen milläänlailla, mutta pakkaseen kylläkin. Onko kovin normaalia että pakkasella (-20 astetta) 147:n pitkätvalot tulevat jopa 5 sekunnin viiveellä? Homman tekee mielenkiintoiseksi se että lyhyet pomppaavat myös pois päältä ja siinä sitten körötellään kuunvalon ja hangenhohdon turvin. Sama myös toisinpäin. (Juu tiedän että sähkö liikkuu verkkaamin pakkasella, mutta näinkin paljon?)
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus
Onko kellään ratkaisua kun näin ilmojen viilennettyä ovet aukaisee kauko-ohjauksella, niin ne aukeavat ja menevät heti takaisin lukkoon? Onko voitelun tarvetta vai isompaa ongelmaa?